Honda Civic VIII - dziwny dźwięk podczas dodawania gazu

19 Sty 2018, 16:28

Witam. (postaram się streścić swoje długie wypociny)
Od połowy czerwca jestem właścicielem Civica VIII gen. Auto jest w silniku diesla 2.2 i- CTDI.
Generalnie auto kupiłem od chrzestnego i powiedzmy, że przebieg jest realny i liczy sobie 164k km.
Kupując liczyłem się z tym, iż do wymiany będzie uszczelka pod pokrywą zaworów oraz małe poprawki lakiernicze.
Po miesiącu użytkowania postanowiłem wymienić w/w uszczelkę no i zaczęły problemy rodem z horroru, no ale do rzeczy :angry:
Postanowiłem wymienić uszczelkę w ASO w Hondzie. Generalnie Panowie stwierdzili, że to zrobią......no i wzięli się do roboty ale nie potrafili wyciągnąć wtryskiwaczy. Odstawiłem samochód do pobliskiego mechanika, który miał b dobrą renomę no i fachura wziął sie do roboty.
Auto stało u niego 3 tyg ale problem "rozwiązał" Wtryski zostały wyciągnięte ale z pomocą innego fachowca który za wyciągniecie policzył dość słono no ale zrobił. Dobra bo się zbytnio rozpisuję. Auto zostało naprawione ALE pojawił się po tej całej operacji dziwny metaliczny dźwięk. Diagnoza - wtryskiwacze do regulacji i wymiana końcówek NO OK. Świnka skarbonka rozbita i kolejna operacja zaliczona. Po tej całej maskaradzie było okej, i tutaj znów to magiczne ALE po 2/3 dniach wspomniany dźwięk znów się pojawił z tym, że był on delikatniejszy. Auto znów trafiło na regulacje wtrysków ale to nic nie dało.
Jak klekotało tak klekocze
Niżej załączam filmik z moim problemem i prosiłbym o pomoc.

P.s Przepraszam za mój bełkot

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

kubica666
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 03 08 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CivicVIII
Silnik: 2.2 i-CTDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Sty 2018, 09:51

W tym aucie wszelkie anomalie zwiazane z ukladem wtryskowym,dolotowym,egr objawiaja sie zapalaniem kontrolki check ,nawet rozciagniecie lancucha jest sygnalizowane.Slychac specyficzny warkot.Silniki common rail maja to do siebie,ze wraz ze wzrostem stopnia zuzycia zaczynaja chodzic glosniej.Kiedy byl wymieniany olej w silniku? Tam sa kompensatory luzow zaworowych,dlatego kondycja oleju jest b.wazna.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Sty 2018, 11:19

PhantomASA1 napisał(a):.Kiedy byl wymieniany olej w silniku?


Wszelkie naprawy o których wspomniałem wyżej były przeprowadzone na przełomie października/listopada ubiegłego roku, natomiast olej wymieniany był w lipcu na taki jaki jest zalecany przez producenta i zrobiłem na nim tej pory z 5k km
Dodam tylko, że przed tą całą zabawa z uszczelką to klekotanie nie występowało.
kubica666
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 03 08 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CivicVIII
Silnik: 2.2 i-CTDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Sty 2018, 11:22

Czyli wszystko wskazywalo by na wtryskiwacze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Sty 2018, 11:41

PhantomASA1 napisał(a):Czyli wszystko wskazywalo by na wtryskiwacze


Tzn? Wttryski padły? Jeśli tak to jakim cudem jeśli przed naprawą wszytko było ok? Dodam jeszcze że jak odbierałem samochód to podczas jazdy próbnej auto całkowicie straciło moc i pojawił się ten klekot. Mechanik stwierdził że brak mocy związany jest z przepływką i z tym że po wyciągnięciu wtrysków nie zaprogramował ich odpowiednio, samochód znów trafił na 2 dni na warsztat ale wszytko wróciło do normy poza tym klekotem
kubica666
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 03 08 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CivicVIII
Silnik: 2.2 i-CTDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Sty 2018, 11:48

Gdyby wtryskiwacze padly bylby problej z rozruchem,dymienie i swiecaca sie kntrolka,sprawdziobym poprawnosc montazu,szczelnosc w gniazdach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować powrót z wakacji?
    Wracając z urlopu samochodem należy zadbać o odpowiedni odpoczynek, zaplanować postoje i utrzymywać prędkość zgodną z przepisami. Odpowiedni odpoczynek Kierowca powinien być wypoczęty i wyspany. Najlepiej podróż wcześniej ...

20 Sty 2018, 16:07

PhantomASA1 napisał(a):,sprawdziobym poprawnosc montazu,szczelnosc w gniazdach.


Mhm mhm...problem w tym, że w mojej okolicy japońców nikt zbytnio nie chce naprawiać bo "ło panie 1.9tdi to jest silnika a to to to panie ja to bym tego nawet za darmo paanie"
Dzwoniłem do fachury z Łodzi( bo ja z woj łodzkiego) ale powiedział, że on po kimś nie będzie ruszał
kubica666
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 03 08 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CivicVIII
Silnik: 2.2 i-CTDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Sty 2018, 15:11

Faktycznie słychać co nieco na filmiku taki dziwny dźwięk.
Czy spalanie nie zmieniło się odkąd występuje ten problem?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sty 2018, 18:08

Kacper napisał(a):Czy spalanie nie zmieniło się odkąd występuje ten problem


Przed regulacją wtryskiwaczy dźwięk był jeszcze bardziej słyszalny natomiast spalanie wzrosło i 2 litry. Po regulacji spalanie wróciło do normy lecz klekot pozostał
kubica666
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 03 08 2008
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda CivicVIII
Silnik: 2.2 i-CTDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Sty 2018, 20:05

Ja pamiętam taki dosyć głośny klekot w 1.9TDI AVF jak dobrze pamiętam silnik pracował równo palił w normie ale wkurzające to było po sprawdzeniu okazało się że trzeba było lekko zmienić kąt wtrysku. Po tej operacji było ciszej ale dalej coś klepało więc wtryski pojechały do sprawdzenia. Osoba która je sprawdzał powiedziała że na dwóch z czterech było klepanie przez podkładki które trzymane są przez sprężynki a te już nie trzymały tak mocno. Po wymianie była cisza jak nigdy :)

Zastanawiam się czy u ciebie nie występuje podobny problem. Możesz z ciekawości wziąć stetoskop warsztatowy i sprawdzić czy przy każdym wtrysku dźwięk będzie taki sam.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999