Honda Civic

Honda Civic

21 Cze 2010, 11:16

Witam
Mam nadzieje że w odpowiednim miejscu zakładam posta

Problem dotyczy Hondy Civic 94r 1.5 16V 3dzwiowa. Benzyna

1. Od paru miesięcy obserwowałem następujące zjawisko:
samochód odpalony, stoi na luzie a wskazówka obrotów silnika lekko skakała od 200obrotów do 800.. problem pojawiał się nagle i szybko znikał.

2. Następny objaw był znacznie poważniejszy.. Podczas spokojnego przyśpieszania samochód nagle tracił moc, tak jakby momentalnie brakło benzyny.. pedał gazu wciskałem powoli coraz mocniej a samochód przez sekundę nie reagował. Popuszczałem gazu i od mowa docisnąłem i wszystko było ok ... czasem trochę szarpnęło.

Dwa tygodnie temu moja gadzina zupełnie powariowała. Podczas jazdy pojawił się problem opisywany w punkcie drugim z tym że żadne manipulowanie obrotami nie pomagało.. Samochód się dusił, szarpało... zwolniłem do 40dziestu i na drugim biegu dojechałem do bezpiecznego zjazdu... dało się jechać jedynie wciskając sprzęgło co chwilę i nabierając prędkości na pół sprzęgle. Zjechałem na pobocze, odczekałem parę min. i samochód znów dał się prowadzić z tym że na postoju na luzie pojawiał się problem opisywany w punkcie 1. Podczas powrotu do domu zapaliła się jeszcze kontrolka od immobilizera co nigdy wcześniej się nie zdarzyło w trakcie jazdy... Dodam jeszcze że gdy problem rozkręcił się na całego to samochód nie dało się rozpędzić powyżej 80km/h

W warsztacie wymienili filtr paliwa ale nic to nie dało. Następnie wymienili kopułkę tą do której prowadzą przewody od świec i świece. Samochód już nie przerywa, nie dusi się ale silnik nadal nie pracuje jak powinien... najlepiej jest to widzialne gdy samochód stoi na luzie.. obroty wciąż się wahają jak opisywałem na początku

Paliwo raczej nie chrzczone dla pewności dziś dolałem 10litrów świeżego 98oktanów... Po przejechaniu 20Km nie było żadnej różnicy.

Silnik krokowy też raczej wykluczam.. kiedyś gdy sprawiał mi problemy to objawy były zupełnie inne mianowicie samochód gasł przy zwalnianiu.

Mechanik grzebał też przy gaźniku czy wtrysku paliwa ale niczego się tam nie dopatrzał.

Sugerował że być może winne są przewody te odchodzące od świec.

Mnie już wykańcza ta sprawa:/ Jeśli ktoś może coś pomóc w tej sprawię, jakieś pomysły, sugestię to proszę pisać..

[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 15:42 ]
Kolejne podejrzenie padło na sterownik od wtryskiwacza czy jakoś tak... Orientuje się ktoś w temacie?? Co to takiego, jak działa, ile kosztuje, czy da się naprawić i czy mogło by to mieć coś wspólnego z objawami?? W internecie nie znalazłem nic ciekawego na ten temat:/
Ostatnio edytowany przez Grafi_, 21 Cze 2010, 16:10, edytowano w sumie 1 raz
Grafi_
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 Cze 2010, 11:15
Miejscowość: Częstochowa

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe Audi S3 - najlepsze osiągi w swojej klasie Nowe Audi S3 - najlepsze osiągi w swojej klasie
    Trzecia już generacja mocnego kompaktu jakim jest Nowe Audi S3 podniosła wysoko poprzeczkę możliwości przemysłu motoryzacyjnego. Całkowicie nowy silnik 2.0 TFSI Jednostka napędowa 2.0 TFSI otwiera nowy rozdział w historii ...
    BMW Z9 Convertible 2000 BMW Z9 Convertible 2000
    Projekt BMW Z9 Convertible skupia się przede wszystkim wokół wnętrza, które ma ułatwiać podróżowanie i pozwolić kierowcy skoncentrować się na wykonywaniu podstawowych zadań poprzez wykorzystanie technologii ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      S2020005
      Subaru Impreza STI
      MINI Clubman Bond Street, tył