Hothatch? ~ 20 - 22 tys. zł.

24 Cze 2019, 18:35

Witam, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość :)
Poszukuję mocnego, dobrze prowadzącego się autka do 20-22tys zł. Budżet na CAŁE autko to 30 tys (tj. pakiet startowy, ewentualny chip oraz montaż instalacji LPG :twisted: )
Dzienne przebiegi jakie robię to min.150-200km, więc montaż instalacji lpg jest koniecznością, a nie fanaberią!
Do rzeczy: samochód będzie śmigał miasto(Krk) / trasa w proporcji ok 60/40. W mieście ma być zawsze pierwszy, a na trasie nie mieć większych problemów z wyprzedzeniem jakiejś tam V-ki :naughty:
(dystans, proszę :P )
Moje wymagania:
- 0-100km/h ~6,5s (autko ma być równorzędnym konkurentem dla e46 330, a najlepiej je przeganiać)
Moje typy:
- Colt CZT (+chip)
- Megane II RS
- Astra H OPC (trochę ciężko upiąć w budżecie)
- Audi s3 8l 225km
- i... tu liczę na was, że coś dorzucicie :D
Aktualnie jeżdżę 325ti i... chcę szybciej! Dlatego też nie interesują mnie autka wykręcające 7,2-7,5s do 100km/h, gdyż mój kompocik robi to w 7,1s (nie sprzedaję, zostanie w rodzinie :P )
Biorę pod uwagę chiptuning autka o nieco gorszych osiągach, jeżeli po nim zbliży się lub przebije barierę 6,5s.
Nie biorę natomiast pod uwagę tuningu mechanicznego (ew. drobna modyfikacja wydechu, NIC więcej!)
Autko ma być daily racerem, a nie potworem na tor, który po przejechaniu kilku kółek będzie wymagał wymiany połowy osprzętu :P
Liczę na waszą pomoc, wasze propozycje oraz opinie nt. moich i waszych propozycji :D
(Dopiero ogarniam forum i poruszam się po nim trochę niesfornie, więc proszę o wyrozumiałość i nieco czasu na ogarnięcie tej studni bez dna :? )
Z góry dzięki i pozdrawiam!
EduardoPlmeno
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 27 06 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bmw e46 325ti
Silnik: 2.5 192km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0

24 Cze 2019, 19:33

Jesli juz mowimy o 0-100 (choc nie jest to do konca wyznacznikiem), to s3 8l po programie na te 250-260 hp ma 6s do setki. Uzytecznymi osiagami przebija e46 330i jesli o to chodzi.
Astra h jezdzilem 2.0t 200 hp i nie jedzie dobrze jak na ta moc.
O pozostalych sie nie wypowiem. Jezdzilem tylko megane 3 rs cup i dla mnie to najlepszy hh ever. Nie wiem jak z megane 2 rs.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

24 Cze 2019, 20:03

EduardoPlmeno napisał(a):Dlatego też nie interesują mnie autka wykręcające 7,2-7,5s do 100km/h, gdyż mój kompocik robi to w 7,1s

Tak na wstępie to ...tewyliczanki mają tyle wspólnego z realnymi odczuciami(frajdą) i szybką jazdą co sprawdzenie "ile ma na liczniku" :mrgreen:

Co do czt to fajne auto, nie psuje się poza stałymi tematami dosyć tanimi. Posiada swoje wady i zalety. Bez modów robisz go ma 180-190km/260nm po modach nawet na 220km/300nm. Oczywiście mody standard czyli wydech z dp, icek i może jakiś mini dolocik.
Masa 1040kg z kanapą (40kg) robi go ostrym zawodnikiem. W zakrętach jest ok, heblowanie też.

Jeżeli będziesz zainteresowany ale tylko konkretnie to mam takiego bardzo tanio do serwisu, bez dopiski Januszowej bezwypadek bo miał jakieś malowanki ale jest bez dzwonu. Mogę Ci go wyserwisować na tip top z opcją pomocy w modach.

Moja oferta jest ważna tylko jak się zdecydujesz, przy Januszowatych śledztwach pt. A czy tak a czy srak, czemy to a nie to temat nieaktualny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

24 Cze 2019, 20:31

S3 8L
Leom Cupra Top Sport 4x4 albo Cupra R

Nie ma sensu porownywac czasów do setki pomiedzy wolnossakiem (Two j obecny samochod) z jednostkami turbodoladowanymi, bo wsiadziesz do seryjnego 1.8T 180KM i stwierdzisz ze Twoje 325 stoi w miejscu, to tak apropos gdybys krecil nosem przy seryjnym 1,8T 4x4 ktory ma 180km
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

24 Cze 2019, 22:19

Golfa V GTI lub Octavia II RS czyli 2,0T 200 koni

albo właśnie Megane II Sport/ RS - chyba jedno z najlepszych aut w tej kasie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Cze 2019, 05:38

Pionek - golf V gti za 30k maks lacznie z pakietem startowym (na co liczmy standardowo 5k), montazem lpg za 5k i chipem? To ile bedzie na samo auto? 19k? Jakie V gti mozna za to kupic? Chyba rozpadajace sie albo zlozone z dwoch.
Poza tym polecanie tfsi na sile do lpg? To tak jakby polecac 2.0 tdi do jazdy po miescie, niby mozna, ale po co. Sa lepsze rozwiazania.
Megane 2 rs jak najbardziej.
Albo wlasnie colt czt. Przy tej masie po chipie musi robic mega robote.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Land Rover Discovery - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Samochód zadebiutował w 2016 roku i jest pozycjonowany jako piąte wcielenie tego modelu. Producent zapowiadał, że stanowi on połączenie samochodu terenowego z zaletami SUV-a. Ceny tego modelu startują od 245 900 zł. ...
    Jak działa ogrzewanie w pojazdach elektrycznych?
    Do ogrzewania kabiny w pojazdach z silnikami spalinowymi służy nagrzewnica włączona w obieg cieczy chłodzącej silnik. W pojazdach elektrycznych tego źródła darmowego ciepła już nie ma, ale przecież wystarczy zastosować ...

25 Cze 2019, 07:57

Raziel11 napisał(a):Nie ma sensu porownywac czasów do setki pomiedzy wolnossakiem (Two j obecny samochod) z jednostkami turbodoladowanymi, bo wsiadziesz do seryjnego 1.8T 180KM i stwierdzisz ze Twoje 325 stoi w miejscu, to tak apropos gdybys krecil nosem przy seryjnym 1,8T 4x4 ktory ma 180km

To jest jedno a drugie że czasy fwd są umowne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

25 Cze 2019, 11:55

duzy90 napisał(a):Pionek - golf V gti za 30k maks lacznie z pakietem startowym (na co liczmy standardowo 5k), montazem lpg za 5k i chipem? To ile bedzie na samo auto? 19k? Jakie V gti mozna za to kupic? Chyba rozpadajace sie albo zlozone z dwoch.
Poza tym polecanie tfsi na sile do lpg? To tak jakby polecac 2.0 tdi do jazdy po miescie,


A w czym widzisz problem za 25k autor kupuje GTI 3 drzwiowe z początku produkcji, robi lpg za 4500 zł, dokłada z 2 tys i ma jeszcze 2500 wkładu, nie wiem też co chcesz w takim aucie robić za 5 tys?
W rodzinie jakiś czas temu kupowali Golfa VI Variant 2,0 TDI 140 koni po sofcie na 180 i przez 3/4 roku 300 zł włożyli w auto
To się świeże auta a nie trupy, chyba że ktoś właśnie za 18 tys chce GTI to potem i opony nowe muszą być zawias itd.
Poza tym autor chyba zarabia, jeśli ktoś kupuje auto w które natychmiast trzeba włożyć potężną sumę no to głupota zakup takiego auta.
Jedno jest pewne S3 8L a takie GTI to przepaść, inna charakterystyka, może się okazać że pomimo że na papierze GTI ma tylko 200 koni w rzeczywistości między S3 będzie 10 koni różnicy.
Ja jestem za GTI, najlpiej wydana kasa na coś co fajnie leci, ma sporo miejsca a nie ciasnota jak w Audi TT i silnik fajnie leci od początku, z resztą za 30k to już i z DSG można szukać a wtedy nie masz problemu że Ci w S3 bieg nie wejdzie, launch control itp. w S3 majtasz lewarkiem itd.

Osobiście nie wydałbym 30k na S3 8L
Jak już to kupienie 210 konnej wersji za niecałe 20 np z 99 i porobienie na 250 koni, ale i tak to inna liga niż współczesne GTI
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Cze 2019, 12:06

Wogole nie myslisz co piszesz. Autor pisal ze ma 30k na CALE AUTO (z pakietem startowym, lpg i chipem). Nic wiecej nie pisal, wiec w jaki sposob ma sie zmiescic w 30k gdy auto bedzie kosztowac 25k i lpg 5k? Wytlumacz mi prosze swoja kulawa matematyke. Gdzie pakiet startowy (rozumiem ze olejow, filtrow, hamulcy, rozrzadu, opon sie nie wymienia w tfsi, zawias tez nigdy sie nie psuje, dv, n75, turbo, sprzeglo, tez jest pancerne i po 15latach nie ma prawa sie popsuc?). Mysl chlopie troche bo proponujesz komus auto ponad budzet, nie wspolpracujace dobrze z lpg i na dodatek z twoim ukochanym tfsi (o ktorym wielu modow juz pisalo w roznych temtach, z ktorych potem uciekales z podkulonym ogonem z przyklejoną łatką Adama Słodowego).

I tak, ja też nie wydałbym 30k na zakup s3 8l, ale za te 20k można je spokojnie kupić, założyć lpg, zrobić chipa i zrobić normalny pakiet startowy mieszcząc się w założonym budżecie 30k. Z golfem V gti z tym wszystkim w 30k nie ma najmniejszych szans się zmieścić.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
1

25 Cze 2019, 12:21

Tak bardzo źle współpracuje lpg z tfsi tylko sporo osób ma i chwali, poza tym autor chyba na budowie w Niemczech z całym szacunkiem nie zarobił 30k że teraz ani złotówki nie ma.
Sprzęgło sypie się po 200 tys, rozrząd..jest jakiś interwał wg producenta, oleje czy hamulce 5k nie kosztują, jak jest taka litania do zrobienia to się płaci za auto 15k a nie 30..

I tak faktycznie a pozostałe auta w tym S3 8L czy Megane to istne perełki tylko że w odcinku samochodu marzeń kiedyś TT 225 robili to wyszło 10 tys pln

https://player.pl/programy-online/samoc ... 1E06,72044

I jeszcze raz podkreślam Golfa V GTI da się kupić i najlepszy stosunek kasy do świeżości auta i fajnych właściwości jako daily.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Cze 2019, 12:29

Pionek napisał(a):I tak faktycznie a pozostałe auta w tym S3 8L czy Megane to istne perełki tylko że w odcinku samochodu marzeń kiedyś TT 225 robili to wyszło 10 tys pln


A jak w tym swoim tfsi usuniesz problem poboru oleju (który w ea113 też może wystąpić), zrobisz remont dsg i masz 15k. A gdzie reszta.
http://www.racingforum.pl/Remont-TFSI-W ... 48389.html
http://www.racingforum.pl/20-TurboFSI-E ... 49219.html
http://www.racingforum.pl/20-TFSI-BWA-b ... 29483.html
Takie to wspaniałe silniki :lol:
W nieskończoność można wklejać tematy, w których ludzie piszą ile ea113 potrafią żłopać oleju.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

25 Cze 2019, 13:14

Duży a w internetach nic nie pisali ile Astra H OPC bierze oleju? szkoda bo problem jest znany już z poprzedniej generacji G OPC, w tym przypadku jakoś nie protestowałeś ale cóż propaganda to propaganda.
Szkoda tylko że nie widzisz problemu że np S3 8L to mega niekonkurencyjne auto.
Za 15k można mieć wypasioną Astrę G OPC 200 koni + soft 230 i przy niewielkiej wadze jedzie lepiej niż S3.
a sporo mniej kasy wydane.

Proponuje polecić Saaba 900 I generacji tam poboru oleju nie było, dsg też nie i super silniki turbo
z resztą Golf III AFN po modach też nieźle zasuwa.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Cze 2019, 14:05

To może ja podzielę się swoimi odczuciami:
- colt czt: zacna zabawka, która na pewno dałaby radę, ale no właśnie, zabawka. Obawiam się, że przy takich przebiegach jako auto na co dzień, na trasę mogłoby być uciążliwe, a na autostradzie to pewnie uniesie się w powietrze. Nie wiem czy nie potrzebuję jednak bardziej pełnokrwistego samochodu, choć nie ukrywam, że oczy mi się do niego świecą.
- megane rs: chyba mój faworyt na chwilę obecną, bardzo do mnie przemawia (miałem okazję kiedyś jechać iii 2.0tce 180 po chipie na 200 i fajnie to szło, ale specyfika jazdy nie ta, no cóż... To nie był rs)
- astra opc: jeździłem 2.0t 200km i faktycznie to nie powala (jedzie podobnie jak 330d 184, ale nie prowadzi się tak dobrze). Natomiast opc to już jednak inny samochód, więc mnie ciekawi. Tyle tylko, że opc to koszt ok. 25 tys więc budżet byłby bardzo napięty...
- s3/cupra: rozum tak, ale serce... Stajni vaga jakoś ciężko do mnie przemówić (może przez to bmw... ehh :oops: ). Ale absolutnie nie skreślam!
- golf v gti odrzuciłem ze względu na lpg. Nie wiem jak teraz, ale jeszcze parę lat temu koszt takiej instalacji był holendarnie wysoki, a i opinie różne.
- octavia rs j.w., predzej 1gen. ale to już całkiem spora buda i raczej mały potencjał, poza tym paskudna, odrzucam.
- audi tt: skoro się gdzieś tam pojawiło, to niech zniknie, look nie w moim stylu, poza tym tt 1.8t 150 jeździ moja M, więc absolutnie nie!
- 207rc: odrzuciłem (tak jak v gti, poza tym silnik nie cieszy się dobrą opinią). Podoba mi się wizualnie, ale oczami auta nie kupię.
- Tak więc faworyci na chwilę obecną to megane, s3/cupra, astra opc ...no i gdzieś tam z tyłu głowy krąży ten czt.
A co powiecie nt. Clio 3 sport? (Powiem szczerze, że mam trochę uraz do clio 3, miałem cywilną wersję jako pierwszy samochód i przyznam, że po niemal roku walki z sypiąca się elektroniką poddałem się i sprzedałem na rzecz 316ti [stąd później 325ti], ale staram się te uprzedzenia oddalać i nie kierować się nimi). Podobno jedzie fajnie i daje spory fun z jazdy... Myślicie, że dałoby radę?
Corsa d opc raczej poza budżetem, ogólnie autko chyba dość podobne do clio.
A saab? Mają fajną ofertę silnikową, tylko pytanie jak się prowadzi :?: 95 to już spora limuzynka, a 93 to chyba auto pokroju e46 (?) ...ciekawe jak ze specyfiką jazdy :o
Hmmm...
EduardoPlmeno
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 27 06 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bmw e46 325ti
Silnik: 2.5 192km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0

25 Cze 2019, 14:33

Kolego Ty chcesz w miejskim aucie segmentu B robić ileś tys miesięcznie km? :roll: życze wszystkiego dobrego.
Miałem okazję jechać Fiestą 1,0 ecoboost 125 koni, fakt że to nie ST ale na trasach jest mega głośno i nieprzyjemnie..miasto tak ale trasa :no:

Zamiast S3 już bym wolał A4 B6 1,8T 190 przynajmniej normalne wygodne auto, ale przejedź się golfem gti/octavią rs
Octavia nawet tańsza a potem pomyślisz o lpg.
Auto musi Ci pasować co z tego że zagazujesz jak będzie dolina?
A co do Astry po co 200 koni? w tej kasie spokojnie kupisz OPC 240 koni
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

po sofcie 280..
Zastanów się ale jak dla mnie co najmniej kompakt i najlepiej coś ze świeżej linii bo masz 30k za 25 kupujesz auto i tyle.
tak samo S3..nie podoba Ci się Octavia I spoko, ale zwykłe A3 nie kosztuje 30k a wersja 150 konna AUM robi się na 200...do 230 zrobisz i jeszcze kasy zostanie, źle to nie pojedzie.
Audi TT sory ale dla mnie fajniejsze, S3 wygląda jak stare A3, do tego masz prawdziwe coupe i mówimy o wersjach 225 koni a nie 150.

Dobra rób jak chcesz i jak uważasz. Jak bierzesz małe wypierdki pod uwagę to popatrz też na Grande Punto Abarth fajne autko również ale dla mnie przy Twoich przebiegach masakra takie gokarty.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Cze 2019, 14:42

duzy90 napisał(a):http://www.racingforum.pl/Remont-TFSI-W ... 48389.html
http://www.racingforum.pl/20-TurboFSI-E ... 49219.html
http://www.racingforum.pl/20-TFSI-BWA-b ... 29483.html
Takie to wspaniałe silniki
W nieskończoność można wklejać tematy, w których ludzie piszą ile ea113 potrafią żłopać oleju


W nieskonczonosc to wklejasz jedne i te same linki, przy takiej liczbie aut z tymi silnikami to sa jednostkowe przypadki

Zajechać mozna kazdy silnik wpisać xxx silnik + pobor oleju i do doslownie kazdego silnika znajdziesz takie wpisy, skonczcie juz ta nagonke na tfsi bo jest nudna a powielaja ja ciegle osoby ktore nie mialy stycznosci z tymi autami


w kazdym aucie trzeba zrobic pakiet startowy a ze w TFSI warto zrobic troszke wiecej za cale kilkaset zlotych to juz silnik do skreslenia, no ludzie opamietajcie sie

Im auto wyzszej klasy / bardziej sportowe / mocniejsze (niepotrzebne skreslic) tym koszty wieksze

150 km dziennie x nawet 21 dni pracujacych x 12 to jest ok 40tys rocznie
wiec zarowno colta jak i wszelkie inne auta segmentu B mozna odrzucic

Co do megane rs..to jest nadal megane 2 generacji co za tym idzie watpie aby poprawili cos z elektronika specjalnie do wersji RS, a niestety usterki elektroniki to jest plaga tego modelu

A koniec koncow i tak skonczy sie na polecaniu lexusów jako sportowych samochodów
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0