Hybryda poniżej 20 tys. dolarów? Honda chce tak sprzedawać!

Hybryda poniżej 20 tys. dolarów? Honda chce tak sprzedawać!

05 Lut 2009, 21:53

Tokio - Najtańszy samochód hybrydowy na rynku zaprezentowała Honda. Firma zamierza go sprzedawać na rynku amerykańskim w cenie poniżej 20 tysięcy dolarów - informuje agencja AP.

Jak przyznaje nawet koncern model Insight pojawił się w wyjątkowo trudnym momencie. Mamy bowiem do czynienia nie tylko głębokim załamaniem rynku, zwłaszcza amerykańskiego, ale i spadkiem cen paliw, których poziom jeszcze kilka miesięcy temu stymulował zainteresowanie pojazdami hybrydowymi. "Pół roku temu Insight byłby rynkowym przebojem" - powiedział AP Norio Ano z działu rozwoju Hondy.
Jednak i obecnie Japończycy nie tracą nadziei. Pokładają ją głównie w cenie pięciodrzwiowego hatchbacka. To ona może pozwolić mu wygrać konkurencję choćby z nową hybrydą Toyoty, Priusem następnej generacji, o którym już wiadomo, że będzie droższy od obecnego modelu kosztującego w USA 22 tysiące dolarów. Walorem jest też ekonomiczny silnik - auto pali 3,3 litra benzyny na sto kilometrów

źródło: PAP

Warto przeczytać:
Skrobaczka do szyb - standardowa czy w płynie?
Dlaczego dochodzi do wypadków zimą
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6789
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Hybryda poniżej 20 tys. dolarów? Honda chce tak sprzedaw

22 Mar 2009, 06:51

Hybrydy mają jedynie większą szans na dziś na rynku US. Benzyna jest sporo tam tańsza niż diesel. Na tą chwilę, w zeszłym roku nie było ciekawie u nich. To jest na razie bariera dla diesli u nich. W Europie, gdzie ogólnie ON jest tańszy niż benzyna i nowoczesne diesle palą dużo mniej niż benzyniaki jest mało miejsca dla hybryd. Porównując daną klasę to najnowszy Golf w technologi BlueMotion z silnikiem TDI ma zapotrzebowanie 3.8l/100km, emisja CO2 99g/km. Generalnie bardzo podobny wynik, co przy różnicy cen ON i benzyny wręcz się niweluje. Do tego dochodzi różnica w poziomie komplikacji i serwisowania takich samochodów. Być może dlatego od początku oferowania takich aut na naszym rynku podobno (jak gdzie to czytałem) jeździ ich u nas ok. 800szt.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
Rejestracja: 03 Lut 2009, 00:46
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki 56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki
    W piątek (30.XI) i w sobotę (1.XII) już po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. ...
    ŠKODA Š978 (Typ 978), 1956 rok ŠKODA Š978 (Typ 978), 1956 rok
    Decyzją Ministerstwa Przemysłu Czechosłowacji z roku 1955 czechosłowaccy konstruktorzy otrzymali zadanie stworzenia całkowicie nowego samochodu dla "szerokich mas pracujących". W tym czasie wdrażano produkcję modelu 440 (Spartak), ...

  •