Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Plug-in różni się tym że ma większą baterię i może w trybie elektrycznym jechać nawet do 130km/h. Zwykła hybryda tak jak u mnie na baterii pojedzie średnio około 2km i to zależenie od warunków na drodze no i nie pojedziesz szybciej niż 70 km/h bo powyżej tej prędkości zawsze włącza się silnik spalinowy. Przy mocniejszym dodaniu gazu silnik spalinowy również się załączy. To nie jest tak jak piszesz że do pewnych obrotów działa silnik elektryczny, obrotów czego? Silnik elektryczny działa jak ma wystarczającą ilość energii zgromadzoną w baterii trakcyjnej i kierowca nie wymaga od samochodu dużej mocy czyli np. nie przyspiesza szybko. To tak w skrócie.Cynerion napisał(a):Nie mówię tu o typie plugin tylko o takim, gdzie silnik elektryczna wyłącznie wspomaga spalinowy tzn. do pewnych obrotów działa elektryczny i na nim przejedzie się max kilka km
W przypadku Aurisa zaletą jest trwała konstrukcja silnika, skrzynia biegów praktycznie bezobsługowa, elektryczna klimatyzacja która działa nawet jak silnik spalinowy nie pracuje itd. Przy odpowiednim wykorzystaniu napędu hybrydowego wydłużasz żywotność tarcz i klocków hamulcowych nawet dwa razy w porównaniu do zwykłego konwencjonalnego napędu (tu oczywiście dużo daje odpowiednia technika jazdy).Cynerion napisał(a):W ogóle czy taka hybryda oprócz mniejszego spalania w mieście ma w ogóle jakieś inne zalety ?
ArteK napisał(a):To nie jest tak jak piszesz że do pewnych obrotów działa silnik elektryczny, obrotów czego?
ArteK napisał(a):W przypadku Aurisa zaletą jest trwała konstrukcja silnika
szybki napisał(a):3 minuty temu
Cytuj szybki
Co do trasy to trzeba przyjąć że hsd robimy ją na spokojnie wtedy będzie około 7l.
Ogólnie jest sporo mitologii związanej z hybrydami i trasą.
Tak tylko to nie jest zwykłe CVT na stożkach z paskiem lub łańcuchem, a eCVT które jest przekładnią planetarną nie ma czegoś takiego jak bieg wsteczny on jest realizowany tylko przez silnik elektryczny na zasadzie zmiany kierunku obrotów.Cynerion napisał(a):No a ta skrzynia w Aurisie to też bezstopniowa ?
SpalinowyCynerion napisał(a):Masz na myśli silnik elektryczny ?
To jest tak że jak dajesz mocno gazu to silnik spalinowy wchodzi od razu na obroty przy których ma dostępny maksymalny moment obrotowy czyli powyżej 4tyś. i faktycznie ten silnik słychać. Jednak robisz to przez chwilę po czym odpuszczasz gaz. Kwestia przyzwyczajenia Najlepiej jest używać przycisku POWER podczas takiego przyspieszania lub wyprzedzania wtedy dodajesz lekko gazu i masz wrażenie że aż robi to za szybko W tym trybie masz dostępny maksymalny moment z obu silników i to jest naprawdę fajna opcja jak się chce bardzo dynamicznie przyspieszyć, wtedy nie przeszkadza ci odgłos silnika. Przynajmniej w moim przypadku takie mam odczucia.Cynerion napisał(a):Dynamika faktycznie wydaje się ok, jest niski moment, ale przyspieszanie w zasadzie jednostajne więc wychodzi dość dynamicznie, tak przynajmniej widziałem na testach.
Natomiast trochę mnie przeraziło, jak usłyszałem co się dzieje po mocnym dodaniu gazu jak następuje przejście na napęd spalinowy to jazda jak starym polonezem - bardzo głośno silnik pracuje.
Cynerion napisał(a):Np. ?
Dokładnie.szybki napisał(a):Jak sobie uświadomisz że kupujesz hsd w konkretnym celu to już nic innego nie kupisz.
Najczęściej do tej trasy musisz dojechać i później z niej zjechać jadąc jakiś odcinek drogami lokalnymi. Tu hybryda sprawdza się doskonale i obniża spalanie.Cynerion napisał(a):A jak to jest z takim autem do tras ?
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Piszę jak wygląda na trasie bo tego temat dotyczy. Wartości są realne i nie wyssane z palca jak to często bywa.Tom88T napisał(a):Jak tak czytam ten watek, to nie wiem w sumie gdzie tu zalety tego auta. Spalanie szalu nie robi, o osiagach nie wspominajac.