Hyundai Coupe '02 2,7 ściąga na prawo = masa koła?

16 Gru 2016, 22:37

Witam,

Kupiłem jakiś miesiąc temu Hyundaia Coupe rocznik 2002, benzyna, automat, silnik 2,7

Uciążliwe jest to że dość wyraźnie ściąga go na prawo. Co może być powodem? Mam jakies papiery od poprzedniego właściciela, m.in na jednym z przeglądów wyszło że masa prawych kół jest mniejsza niż lewych. Szczególnie na przedniej osi gdzie lewe ma 480 kg a prawe 435kg. Z tyłu lewe ma 270 kg a prawe 255 kg. Szczerze mówiąc nie znam się wcale, ale na logike rozumiem że jest to nacisk na dane koło a nie masa własna koła ?;) chyba że jednostki są walnięte albo gdzieś przecinek powinien być. Co mogę zrobić w tym wypadku? To normalne odchyły?
Wiem że koła się wyważa, dociąża ale jak dla takiego laika jak ja to te 45 kg roznicy brzmi niewyobrazalnie duzo i nie bardzo wiem jak to korygować
kopek90
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 29 07 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: W trakcie zmiany
Silnik: do 3.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Gru 2016, 18:50

kopek90 napisał(a):Uciążliwe jest to że dość wyraźnie ściąga go na prawo. Co może być powodem?
Źle ustawiona zbieżność, opony, skrzywiony wahacz, powodów może być kilka. Trzeba podjechać na ustawienie zbieżności wtedy wyjdą wszystkie problemy.

kopek90 napisał(a):Szczególnie na przedniej osi gdzie lewe ma 480 kg a prawe 435kg. Z tyłu lewe ma 270 kg a prawe 255 kg. Szczerze mówiąc nie znam się wcale, ale na logike rozumiem że jest to nacisk na dane koło a nie masa własna koła ?
Jest to nacisk jaki wywiera dane koło na podłoże znajdujące się pod nim. Suma tych mas - ciężar kierowcy (zakładam że siedział w aucie podczas tego przeglądu) to masa własna samochodu która w tym modelu powinna być w granicach od 1308 kg do 1408 kg (masz w dowodzie dokładnie ile). Więc wszystko by się zgadzało, a lewa strona wywiera większy nacisk bo po tej stronie siedzi kierowca :). Ja by to tak wytłumaczył.
Kacper