Hyundai Elantra XD 2.0 CRDI - gaśnie w czasie jazdy, ciężko odpala

17 Lip 2019, 22:46

Witam serdecznie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu mojego auta. Od niedawna moja Ela gaśnie w czasie jazdy w różnych sytuacjach (przy dodawaniu gazu, przy odpuszczaniu gazu, sam od siebie... bez reguły). Jak jadę bardzo spokojnie, przejadę 100km i nic, ale zauważyłem jak zaczynam gazować ochota na zgaśnięcie wzrasta. Odpala po tym z problemem albo wcale. Jeśli nie odpali wcale trzeba odczekać aż całkiem ostygnie (ze 2h), wtedy znowu zaczyna palić. Czasem zapala się CHECK po ponownym zapaleniu i tak sobie z tą kontrolką jadę. Czasem CHECK sam znika (chyba, że mu pomagam jak odłączam akumulator). Kiedyś w trasie zgasł mi pod dobrym warsztatem i nie chciał odpalić popchałem go do nich i podpięli pod kompa, wykryli jakiś problem z ciśnieniem paliwa w układzie. Odpalili mi go wtedy za pomocą Plaka.


Moje dotychczasowe próby diagnozy:
- wymieniana pompa paliwa (był inny problem - przepalony styk na przewodzie "+" przy pompie w baku, stara pompa dość głośno chodziła).
- w baku czyściutko, sitko na pompie paliwa czyściutkie
- z pompy wysokiego ciśnienia przy silniku nic nie wycieka
- akumulator sprawny,
- filtr paliwa nowy

Bardzo proszę o pomoc
pinarel
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 18 Lip 2019, 08:52

    Moim zdaniem może to być zawór sterujący SCV pompy wtryskowej. Sprawdź pod tym numerem 3140227010 albo najlepiej w samochodzie na zaworze masz numer i to będzie najlepsze rozwiązanie.

    pinarel napisał(a):Czasem zapala się CHECK po ponownym zapaleniu i tak sobie z tą kontrolką jadę. Czasem CHECK sam znika (chyba, że mu pomagam jak odłączam akumulator)
    Odczytanie błędu na pewno by pomogło w diagnozie tam może być informacja która bezpośrednio wskaże problem dlatego proponuję to zrobić jak znowu się pojawi. Dobrze by było jak byś dał znać jak dowiesz się jaki to konkretnie błąd.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    18 Lip 2019, 13:45

    Dzięki za odpowiedź, czy wiesz gdzie go szukać? Czy ten zawór można jakoś sprawdzić przed wymianą? Widziałem na necie że się go czyści i że objawy jakie daje to falowanie obrotów. U mnie tego nie ma. Wczoraj np. wykręcałem i czyściłem czujnik położenia wału bo gdzieś przeczytałem że on daje takie objawy ale nie wiem jak go sprawdzić. Poza tym według tego co powiedzieli mi ostatnio w serwisie po podłączeniu kompa to pewnie nie to.

    Generalnie coraz bardziej skłaniam się ku temu,że może być to jakiś problem z czujnikiem/czujnikami lub elektroniką, bo wszędzie gdzie zaglądnę jest ładnie, auto nie zajechane mimo wieku. Może to być coś z przekaźnikami/ bezpiecznikami? Ostatnio jak podpięli pod kompa wyskoczył tylko błąd niewłaściwego ciśnienia w układzie paliwa, z tego co mi mówili to nic konkretnego nie pokazał. Wczoraj wieczorem zapalał jak nowy, dziś nie chce w ogóle. Jeżdżony nie był.
    pinarel
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    19 Lip 2019, 09:17

    pinarel napisał(a):wiesz gdzie go szukać?
    Ten zawór powinien być przy pompie wtryskowej zobacz w necie jak wygląda to szybciej go zlokalizujesz :)
    Miałem kiedyś problem z silnikiem diesla w Maździe i błędów brak, czasem nie chciał odpalić, potrafił zgasnąć przy hamowaniu przed światłami. Po wymianie zaworu wszystkie problemy ustąpiły. Szukanie problemu zajęło prawie dwa miesiące. Nie mówię że u Ciebie będzie to dokładnie to samo ale warto mieć go na uwadze.
    pinarel napisał(a):Wczoraj np. wykręcałem i czyściłem czujnik położenia wału bo gdzieś przeczytałem że on daje takie objawy ale nie wiem jak go sprawdzić.
    Podłącz omomierz do wyprowadzeń i zbliżając do niego jakiś kawałek metalu obserwuj zachowanie miernika. Zwróć też uwagę na połączenia piny czy nie są utlenione bo to też może być przyczyną złych odczytów przez sterownik.
    Tak naprawdę bez oscyloskopu takiego czujnika nie sprawdzić w 100% bo może się okazać że zimny pracuje dobrze a rozgrzany gubi sygnał.
    pinarel napisał(a): Ostatnio jak podpięli pod kompa wyskoczył tylko błąd niewłaściwego ciśnienia w układzie paliwa, z tego co mi mówili to nic konkretnego nie pokazał
    Jeżeli masz niewłaściwe ciśnienie w układzie wtryskowym to silnik również może nierówno pracować moim zdaniem to jest jakiś trop a nie nic konkretnego tak jak Ci powiedzieli.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Renault Spider
      Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport ...