Hyundai i20 1.2 LPG 2009r

06 Kwi 2021, 20:44

Witam
Mam problem z autem, mianowicie miewa kaprysy przy odpalaniu. Nieraz jest ok, a nieraz przy przekręcaniu kluczyka jest tylko "pyk" i auto nie odpala. Przy pozycji zapłonu wszystko działa radio itd. Gdy auto już odpali cały czas świeci się check. Nwm czy to czasem nie problem z immobilizerem (ikona gaśnie dopiero po odpaleniu). Bateria w pilocie wymieniona, rozrusznik i alternator sprawne, aku nowe, samochód jest po generalnym remoncie silnika. Problem był podejmowany przez kilku mechaników i elektryków ale rozkładają ręce. Po diagnostyce elektryki i mechaniki ich zdaniem jest wszystko ok.
Może ktoś z Państwa miał podobny problem i wie co mogłoby być przyczyną tej "usterki"?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Brumta
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Kwi 2021, 10:00

Brumta napisał(a):Gdy auto już odpali cały czas świeci się check.

I tu jest klucz do rozwiązania sprawy. Odczytać błędy.
Brumta napisał(a):Nieraz jest ok, a nieraz przy przekręcaniu kluczyka jest tylko "pyk" i auto nie odpala.

A czy jak zrobi pyk, to kontrolki , które zaświecają się po przekręceniu stacyjki,
Brumta napisał(a): Problem był podejmowany przez kilku mechaników i elektryków ale rozkładają ręce. Po diagnostyce elektryki i mechaniki ich zdaniem jest wszystko ok.
gasną całkowicie, czy świecą cały czas?
Jak może być wszystko ok, skoro świeci się check :?:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17261
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2021, 13:38

Jak robi "pyk" to kontrolki gasną na chwilę i w momencie powrotu kluczyka do pozycji zapłonu zapalają się ponownie.
Brumta
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Kwi 2021, 15:16

W takim razie trzeba sprawdzić akumulator - najlepiej zrobić test obciążeniowy. Można go zrobić w sklepie, gdzie sprzedają akumulatory.
Można też zrobić to w inny sposób - zmierzyć napięcie aku przed rozruchem, ale po całonocnym postoju. Nie powinno być mniejsze niż 12,5V. Potem próbować uruchamiać silnik. Podczas rozruchu napięcie na aku nie może spaść poniżej 10V. Jak uda się odpalić, zmierzyć napięcie ładowania, które nie może być niższe niż 13,9 przy obciążeniu np. światłami mijania czy ogrzewaniem szyby do 14,4V bez żadnego obciążenia. Ale najlepiej zrobić test testerem do akumulatorów.
Oprócz aku należy posprawdzać wszystkie połączenia przewodów od aku - miejsce przyłączenia kabla masowego do podwozia oraz połączenia kabla plusowego z alternatorem i rozrusznikiem.
Jak aku będzie ok, połączenia ok, to trzeba się przyjrzeć samemu rozrusznikowi.
No i głównie odczytać jaki błąd się wyświetla.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17261
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Kwi 2021, 21:50

Dziękuję za pomoc :ok:
Brumta
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Baterie ze stałym elektrolitem Toyoty – co wiadomo do tej pory?
    Toyota jest znana jako pionier elektryfikacji samochodów i największy producent hybryd. Jednocześnie marka inwestuje w rozwój technologii pojazdów na wodór. To jednak nie znaczy, że największy ...
    Złote Gwiazdy Magazynu "Wheels" dla Mitsubishi ASX i Pajero
    Crossover Mitsubishi ASX i SUV Mitsubishi Pajero otrzymały najwyższe wyróżnienia – Złote Gwiazdy - w plebiscycie corocznie organizowanym przez prestiżowy australijski magazyn "Wheels". Otrzymując najwyższe noty ...

  •