Hyundai i20 - jaka instalacja

24 Lis 2018, 18:51

Witam. Chciałbym zagazować Hyundaia i20, silnik 1.2, 62 kW. Instalację planuję założyć w Polsce, użytkowanie natomiast w większości - Belgia, Holandia. Stąd moje pytanie co wybrać?
dawid6
Nowicjusz
 
Posty: 7

26 Lis 2018, 18:37

dawid6 napisał(a):Stąd moje pytanie co wybrać?

Zacznij od odpowiedniego warsztatu to będzie klucz abyś był zadowolony z instalacji. Napisz skąd jesteś może uda Ci się jakiś warsztat polecić.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

26 Lis 2018, 21:50

djkranc napisał(a):Zacznij od odpowiedniego warsztatu to będzie klucz abyś był zadowolony z instalacji.


Potwierdzam, wybór warsztatu to sprawa pierwszorzędna. Jak kondycja silnika? Jeśli użytkowanie zagranicą to na pewno szukaj żywotnej instalacji z minimalnym poziomem obsługi. Gdzie lokalizacyjnie możesz montować instalację?
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

28 Lis 2018, 20:36

Jestem z okolic Szczecina. Byłem już u kilku gazowników, każdy dawał mi na początku inny zestaw, ale gdy mówiłem o użytkowaniu poza PL i że auto jest zarejestrowane w Holandii, to zaczynali doradzać w inną stronę. Tzn że jest problem z legalizacją do NL czy BL, ponoć po montażu muszę odwiedzić stację kontroli pojazdów w NL lub BL, każdy z elementów ma mieć homologację, wtedy dopiero podbiją mi jakiś certyfikat. Z propozycji które otrzymałem to Lovato, BRC i Prins. Z tym że ta ostatnia trochę droga.
dawid6
Nowicjusz
 
Posty: 7

28 Lis 2018, 23:10

Patrzyłeś z ciekawości jaki koszt założenia instalacji jest tam na miejscu gdzie użytkujesz samochód? Musisz jeszcze pamiętać że będziesz robił przeglądy instalacji co około 10 tyś km. Będziesz na nie przyjeżdżał do Polski?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Lis 2018, 19:44

dawid6 napisał(a):auto jest zarejestrowane w Holandii

W sumie nie wiem jak to wygląda z przepisami w holandii, ale jak jest podobnie jak w niemczech to lepiej montować instalacje w danym kraju, załatwią wszystkie dokumenty za Ciebie.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niesłyszący na drodze
    Liczba osób mających problem ze słuchem szacowana jest na 10%-15% wszystkich mieszkańców globu. W Europie problem ten dotyka około 80 mln osób. W Polsce liczba ta szacowana jest na około 1 mln. Terminem ...

29 Lis 2018, 21:20

Jeśli chodzi o cenę za montaż to jest sporo wyższa od tej w Polsce, a do tego jak rozmawiam ze znajomymi to u nas jednak są lepsi fachowcy:) Zostaje właśnie kwestia odpowiednich papierów. I tu będzie prawdopodobnie pies pogrzebany. Co do przeglądów to jestem w kraju tak co kwartał na przynajmniej tydzień więc sprawa do ogarnięcia. W każdej instalacji jest co 10 tys. przegląd? Bo z jednak lpg w Holandii jest troszkę inne niż u nas:)
dawid6
Nowicjusz
 
Posty: 7

30 Lis 2018, 13:28

dawid6 napisał(a):W każdej instalacji jest co 10 tys. przegląd? Bo z jednak lpg w Holandii jest troszkę inne niż u nas:)
To zależy od Ciebie ale robiąc przegląd co około 10tyś. km jesteś w stanie przedłużyć życie silnika na instalacji i zachować ją w dobrym stanie. Oczywiście w Holandii jest lepszy gaz niż u nas przez co filtry nie powinny się tak szybko brudzić i zapychać ale nie jest to wysoki koszt i warto jednak przyjąć sobie taką granicę do przeglądów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Gru 2018, 20:47

dawid6 napisał(a): W każdej instalacji jest co 10 tys. przegląd?

Zazwyczaj jest to 10 tyś km mimo lepszej jakości gazu za granicą aby zachować gwarancje trzeba robić systematycznie przeglądy. Coś jak auto na gwarancji nie zrobisz przeglądu na czas nie ma gwarancji.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Gru 2018, 12:20

W przypadku brc akurat masz serwis co 15 tys kilometrów. Więc w innych masz 3 przeglądu, a tutaj 2. Do rozważenia. Zobacz tutaj: http://www.lpg-brc.pl/index.php/siec-serwisow?name=zachodnio-pomorskie1.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

08 Gru 2018, 19:09

Dziękuje za rady. Jestem już umówiony na montaż przed świętami. Finalnie będzie BRC 32. Przede wszystkim, nie będzie problemu z papierami w NL (podobnie jak w przypadku Prinsa, ale cena jest lepsza), po drugie trochę rzadsze przeglądy. Co do filtrów to faktycznie doradzają mi częstszą wymianę, bo nigdy nie wiadomo na jaki gaz się trafi. Zobaczymy jak będzie, dam znać po montażu.
dawid6
Nowicjusz
 
Posty: 7

09 Gru 2018, 11:21

Wybór moim zdaniem kolego trafny, pojeździsz na pewno długo. Pamiętaj jedynie o regularnym serwisie + przypilnuj gazownika. Jak odbierzesz auto daj znać jak wyszło.
Pyreks
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Fiat Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

09 Gru 2018, 18:37

dawid6 napisał(a):Przede wszystkim, nie będzie problemu z papierami w NL

Daj znać jakie dokumenty dostaniesz, bardzo mnie ciekawi jakie są potrzebne do użytkowania auta w Holandii, innym użytkownikom może się kiedyś przydać taka wiedza.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Gru 2018, 21:23

Witam, po dłuższej przerwie. Wczoraj odebrałem auto od gazownika, instalacja BRC SQ 32, wrzuciłem 2 zdjęcia, jak to wygląda. Od strony użytkowej nie jest źle bo zrobiłem dłuższą jazdę, ok 50 km i wszystko jest można powiedzieć po staremu, tzn silnik zachowuje się tak samo, nie zauważyłem żadnych różnic w pracy. Więcej będę wiedział jak zrobię trasę do Holandii. Jeśli chodzi o formalności teraz muszę się udać w RDW (ich wydział komunikacji), a wcześniej uzyskać certyfikat G3-gasinstallatie. Wtedy dopiero są zniżki w podatku drogowym. Z tego co sprawdzałem na miejscu jeśli instalację będę miał założoną w jednym z autoryzowanych zakładów Czakram, to w NL mają swój oddział w Lisse i tam taki certyfikat mogę otrzymam bez problemu. Na razie pierwszy punkt jest spełniony.
dawid6
Nowicjusz
 
Posty: 7

23 Gru 2018, 21:05

Czyli wszystko jest na dobrej drodze z NL. Montaż wygląda ok. A wlew w klapie ?
Bonzo12
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 08 06 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006