Hyundai i30 1,6 benzyna szarpanie podczas jazdy

25 Cze 2022, 00:31

Witam serdecznie od dwóch tygodni mam problem z hyundai i30 1,6 benzyna 122 KM 2007 r. Jestem posiadaczem tego auta od 3 lat auto kompletnie bezawaryjne tylko eksploatacja przebieg 245 tyś km. samochód jakby gorzej odpalał podczas jazdy potrafi kilkakrotnie szrpnąć jakby brakowało mocy albo paliwa,niekiedy chwilkę się dławi zanim przyspieszy,jest to przemijające zjawisko,zauważyłem jakby głośniej pracował na wolnych obrotach.Check engine nie zapala się.Dodam że od razu wymieniłem cewki i świece nic nie pomogło to mechanik podpowiedział mi że może pompa paliwa niedomaga,wymieniłem także pompę i filtr paliwa bo sa razem w schowane w zbiorniku.Niestety nic nie pomogło,obstawiałem także wtrysk paliwa ,zalałem środka do czyszczenia wraz z paliwem ale żadnych rezultatów.Łańcuch wymieniony przy przebiegu 160 tyś padł napinacz ale wymieniłem także łańcuch.Szukam pomocy na forum bo nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei ,może ktoś mi podpowie co może być przyczyną.Gdyby zapalił się check engine sprawa byłaby jasna.Auto chodzi równo na wolnych obrotach,pół roku temu czyściłem przepustnice i silniczek krokowy,spalanie w normie. Czasami myślę że to cos z napinaczem ,luźny łańcuch powoduje zmiany faz rozrządu i stad to szarpanie i chwilowy spadek mocy.Do auta leję dobrej klasy olej i wymieniam co 10tyś km ok 3 razy w roku więc napinacz nie powinien tak szybko paść .Proszę o jakiekolwiek porady i sugestie za które serdecznie dziękuję
Rpmek
Nowicjusz
 
Posty: 16

25 Cze 2022, 08:35

Zrobiłeś kupę rzeczy, myślę, że wiele niepotrzebnie.
Rpmek napisał(a):Dodam że od razu wymieniłem cewki i świece

Świece ok, ale po co cewki?
Rpmek napisał(a):wymieniłem także pompę i filtr paliwa

Też pytanie po co? Mechanik sprawdził ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i było słabe?
Rpmek napisał(a):czyściłem przepustnice i silniczek krokowy

Przepustnica nie zamykała się do końca, a obciążenie silnika po sprawdzeniu na kompie było słabe?
Tak naprawdę porobiłeś kupę rzeczy, zupełnie niepotrzebnie, a to, co zrobić powinieneś to pominąłeś...
To teraz wypadałoby napisać, że skoro
Rpmek napisał(a):Czasami myślę że to cos z napinaczem ,luźny łańcuch powoduje zmiany faz rozrządu i stad to szarpanie i chwilowy spadek mocy

no to wymień ten napinacz i napisz jak sprawa wygląda...
A tak na poważnie, to na początek warto sprawdzić pracę sondy lambda. To może dużo ci powiedzieć. Świece przy wyminie jaki miały kolor elektrod? No i mimo, że nie ma błędów, to warto podpiąć się pod kompa i posprawdzać działanie poszczególnych czujników. Tyle tylko, że musisz pojechać do mechanika, który komputera używa nie tylko do odczytywania błędów.
W jakich przypadkach silnik gorzej odpala - jak jest zimny, ciepły czy za każdym razem? To poszarpywanie to jest na zimnym, ciepłym silniku, podczas jazdy, po zatrzymaniu się np. na światłach? Wolne obroty są cały czas stabilne, czy falują?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18655
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Cze 2022, 09:39

Rpmek napisał(a):Czasami myślę że to cos z napinaczem ,luźny łańcuch powoduje zmiany faz rozrządu i stad to szarpanie i chwilowy spadek mocy


Fazy nie są realizowane naciągiem łańcucha...

Przede wszystkim diagnostyka i sprawdziłbym lewe powietrze/uszczelki. Czyszczenie przepustnicy i krokowego to akurat dobry krok, niewiele roboty.

Czujnik temperatury cieczy również może powodować takie problemy, chociaż głównie na zimnym.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7917
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2022, 00:10

Witam serdecznie ponownie ,gorzej odpala na zimnym ,jak odpalę to zgaśnie ,odpalę za drugim razem to obroty podskakują do ok2,3 tyś a za chwilkę się stabilizują ,przez chwilkę nierówna praca silnika a potem już ok. Najgorzej jest na zimnym silniku ja ciepły to dokuczliwe objawy mniej zauważalne ,zauważyłem także że objawy szarpania są poniżej dwóch tyś obrotów i na niższych biegach, na ciepłym prawie nie występują . Myślałem też o czujniku położenia przepustnicy może już niedomaga ale się nie zepsuł elektrycznie dlatego brak błędu. Mechanik nie podpinał pod kompa tylko drogą dedukcji powiedział o pompie że niedomaga. Dziękuję za zainteresowanie moim tematem pozdrawiam
Rpmek
Nowicjusz
 
Posty: 16

26 Cze 2022, 14:15

Bez kompa to można sobie do Golfa 2 podejść... Zmień mechanika.

Zaraz pół auta wymienisz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7917
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2022, 15:22

Rpmek napisał(a):Mechanik nie podpinał pod kompa tylko drogą dedukcji powiedział o pompie że niedomaga

Wow...To teraz mamy już mechaników jasnowidzów...No no..
No ale jak temu jasnowidzowi coś tam aurę ( sygnał ) zakłóciło i się jednak okazało, że to nie pompa, to co teraz mu tam szklana kula podpowiada?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18655
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Piszczy, wyje, stuka – odgłosy awarii samochodu uchem eksperta
    Charakterystyczny stukot w aucie, piszczenie, wycie spod maski, szum – to sygnały, które mogą oznaczać uszkodzenie istotnych elementów w pojeździe. Nawet ciche, ale odbiegające od normy odgłosy w samochodzie ...
    Toyota tworzy nową firmę do tuningu i akcesoriów
    Toyota połączy firmy Toyota Technocraft, J-TACS Corporation i Toyota Modellista International w jedno przedsiębiorstwo. Wszystkie trzy ośrodki zajmują się tuningiem oraz opracowywaniem części do modyfikacji samochodów ...

  • 26 Cze 2022, 22:09

    Witam dzisiaj stał się cud, w czasie jazdy zapalił się check i bedzie można wreszcie odczytać błąd (hura).Dam znać co jest powodem owych problemów pozdrawiam
    Rpmek
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    27 Cze 2022, 15:03

    Ja bym się tam tak nie cieszył..
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18655
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Cze 2022, 22:58

    Witam bład odczytany(zbyt uboga mieszanka) i tu się zaczyna rozkmina tak jak napisał moderator.Sonda ok sprawdziłem i pomierzyłem tak samo zrobił mechanik działa pięknie ,czyli błąd od strony silnika sama sonda ma 100%sprawności.Mechanik prześwietlił i zdiagnozował wszystkie czujniki są ok. Przeanalizował wszystkie parametry ok .Po skasowaniu błędu i po kilkukilometrowej jeździe błąd nie powrócił ale objawy nadal występują szczególnie na zimnym silniku,szczelnośc na dolocie i wydechu sprawdzona nic nie widać.Może złe paliwo trafiłem ,wcześniej tankowałem tylko v pover ale ostatnio zalałem na circle K w ramach oszczędności zwykłej 95 ale żeby tak od razu cos padło od paliwa?Mechanik nic nie znalazł ja też, będę jeździł i obserwował aż do kolejnego błędu i zapalenia check ,chyba że sa jeszcze inne rozwiązania pozdrawiam :?
    Rpmek
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    28 Cze 2022, 07:52

    Podjedź na SKP i poproś, żeby zmierzyli skład spalin, czy są w normie.
    Szkoda, że mechanik ograniczył się tylko do sprawdzenia pracy tej sondy ( zapewne tylko na komputerze ), a nie wykręcił jej - po kolorze można by było się dowiedzieć czy wszystko jest ok. Warto by było tą sondę sprawdzić testerem lub diagnoskopem, żeby było pewne, że jest dobra. Napięcia zapewne też nie mierzył?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18655
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Cze 2022, 08:19

    Rpmek napisał(a):Może złe paliwo trafiłem ,wcześniej tankowałem tylko v pover ale ostatnio zalałem na circle K w ramach oszczędności zwykłej 95 ale żeby tak od razu cos padło od paliwa?


    Nie.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7917
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    28 Cze 2022, 09:10

    galakty napisał(a):Nie.

    Niekoniecznie " Nie". Z powodu złej jakości paliwa, różne rzeczy mogą się z silnikiem dziać. Warto wyjeździć to paliwo i zalać bak paliwem z innej stacji np. Orlen, BP, Schell itp.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18655
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Cze 2022, 14:04

    Bez przesady, nie zalał u Andrzeja pod wioską... I ten silnik nie jest jakiś specjalnie wyczulony na paliwo.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7917
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    03 Lip 2022, 11:59

    Witam serdecznie odnośnie mojego postu mam nowe informacje, otóż chciałem wykluczyć błąd wtrysku co do wyżej wymienionych problemów i postanowiłem ściągnąć listwę wtryskową. Ku mojemu niemiłemu zaskoczeniu ukazały się pęknięte dwie podkładki plastikowe które są na końcu każdego wtryskiwacza, rozpadły się po wyjęciu ,i czy może one są winowajcą problemu. Szukałem wszędzie nawet w aso ale trzeba kupić cały wtryskiwacz .Dopiero po zamiennikach doszedłem że one są też montowane w innych modelach i tam już można je dokupić, trochę dziwne ale widocznie tak ma być, choć aby znaleźć minęły dwa dni. Może ktoś mi podpowie do czego służy ta podkładka czy jest ona osłoną termiczną oringu uszczelniającego czy pełni ważniejszą funkcję i ot te wszystkie niedomagania. Zrobiłem test wtryskiwaczy kupiłem cztery pojemniczki w aptece podstawiłem pod każdy wtryskiwacz i kręciłem rozrusznikiem po napełnieniu okazało się że wszystkie działają równo i podają taką samą dawkę paliwa. Podkładki i uszczelniacze dojada we wtorek i dam znać czy problem rozwiązany. Pozdrawiam
    Rpmek
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    03 Lip 2022, 12:30

    Pewności nie mam, ale stawiam że po prostu uszczelniają. A skoro były uszkodzone, to mógł łapać lewe powietrze i przez to zaburzać skład mieszanki.

    Prawdy się dowiesz jak wymienisz. Daj znać bo to w sumie ciekawe.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7917
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007