Hyundai I30 II lub coś innego? [25 tys]

09 Maj 2022, 13:56

Witajcie.
Mój budżet na auto to 25 tys zł, chyba że będzie coś dużo młodszego i wartego dopłaty w takim przypadku jestem w stanie naciągnąć do 30 tys.
Rocznie pokonuje około 15tys km. (60% trasa 40% miasto)

Poszukuje czegoś w miarę świeżego (chciałbym minimum 2010r), czegoś co nie zje mnie w serwisie i nie pali bardzo dużo (myśle, że standardzik :) ) oraz, żeby auto wyglądało już w miarę nowocześnie.

Rozglądam się za Hyundaiem i30 II, Kia ceed II, Megane 3, Astrze J,
Chciałbym, żeby samochód odpychał się w miarę przyzwoicie, dlatego myśle że gama silnikowa 1.6Crdi 110Km, 1.5dCi 110KM, 1.4t będzie tutaj najlepszym wyborem.

Znalazłem takie oto ogłoszenie w mojej okolicy
[link do Olx wygasł]

Sprzedający twierdzi, że samochód zakupiony od firmy (nie flota) od tego czasu on jest właścicielem (od 5 lat) wymienione sprzęgło oraz przód zawieszenia. w 2018r miał kolizje gdzie był naprawiony tył błotnik i klapa z oc sprawcy. Poza tym bez przygód. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Czy przy tym przebiegu 215tys km jest duży potencjał to wrzucenia masy pieniędzy w to auto w naprawy mechaniczne, czy ten silnik powinien jeszcze trochę pojeździć? :roll:

Jeżeli przychodzą Wam do głowy inne propozycje czy uwagi chętnie ich posłucham. Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi. :ok:
matispeed29
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Maj 2022, 15:42

Ja bym tu jeszcze popatrzył na i30 z silnikiem 1.6 MPi do którego założysz spokojnie gaz lub GDi. Dzisiaj ciężko stwierdzić co wyjdzie tanie w perspektywie kilku lat bo ceny paliw a to jakiś kosmos i cały czas rosną.

Patrząc na np. GDi, a CRDi może się okazać że dużej różnicy kosztowej w przejechanych km nie będzie bo paliwo diesla droższe od benzyny o 80gr na litrze, a GDi są w miarę oszczędne i na pewno tańsze w utrzymaniu niż diesel w dłuższym czasie choć diesle w Hyundaiu nie są złe to trzeba to wszystko dokładnie sobie przekarkulować.

Pamiętaj, że w dieslu ogólnie każda naprawa będzie droższa niż w wolnossącej benzynie.

Nie wiem czy nie lepiej jak już chcesz diesla to poszukać takiego który jeszcze nie miał DPFa (mniej problemów).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6497
Zdjęcia: 23

09 Maj 2022, 20:49

matispeed29 napisał(a):Mój budżet na auto to 25 tys zł, chyba że będzie coś dużo młodszego i wartego dopłaty w takim przypadku jestem w stanie naciągnąć do 30 tys.
Rocznie pokonuje około 15tys km. (60% trasa 40% miasto)

Poszukuje czegoś w miarę świeżego (chciałbym minimum 2010r), czegoś co nie zje mnie w serwisie i nie pali bardzo dużo (myśle, że standardzik :) ) oraz, żeby auto wyglądało już w miarę nowocześnie.


Pamiętaj, że tak jak wspomniał Rokiko koszty ewentualnych napraw będą wyższe niż w benzynie, ale warto też pamiętać o tym, że coraz trudniej diesla sprzedać. Przy Twoim przebiegu brałbym benzynę lub benzynę/LPG (tylko tutaj wybór jest dość ograniczony). Jakiego segmentu szukasz? Tylko kompakty?

matispeed29 napisał(a):Znalazłem takie oto ogłoszenie w mojej okolicy
[link do Olx wygasł] ... derIndex=3


Moim zdaniem trochę drogo sobie za niego życzy, ale na pierwszy rzut oka nie wygląda źle. Pytanie czy było coś robione przy silniku i osprzęcie, żeby nagle nie okazało się, że turbo już dogorywa :) Ma jakieś fotki tego zdarzenia?

Rokiko napisał(a):Ja bym tu jeszcze popatrzył na i30 z silnikiem 1.6 MPi do którego założysz spokojnie gaz lub GDi. Dzisiaj ciężko stwierdzić co wyjdzie tanie w perspektywie kilku lat bo ceny paliw a to jakiś kosmos i cały czas rosną.


Jeśli chodzi o GDi to one są mocno paliwożerne. Z założeniem LPG też nie jest tak różowo, bo nie założysz tam najprostszej instalacji, więc to zdecydowanie droższa zabawa + droższa eksploatacja.
kubraczek89
Nowicjusz
 
Posty: 9

10 Maj 2022, 10:46

kubraczek89 napisał(a):Pamiętaj, że tak jak wspomniał Rokiko koszty ewentualnych napraw będą wyższe niż w benzynie, ale warto też pamiętać o tym, że coraz trudniej diesla sprzedać. Przy Twoim przebiegu brałbym benzynę lub benzynę/LPG (tylko tutaj wybór jest dość ograniczony). Jakiego segmentu szukasz? Tylko kompakty?


Po Waszych opinia coraz bardziej skłaniam się faktycznie ku PB/LPG.
Z tych wszystkich podanych najbardziej podoba mi sie astra J

Znalazłem takie 2 ogłoszenia
[link do Olx wygasł]
Sprzedający twierdzi, że auto dziewczyny, ale on za nie odpowiada, wszystko w porządku tylko trzeba wymienić uszczelkę pod podstawą filtra oleju. Poza tym auto bezwypadkowe, rok temu założony nowy gaz lovato. Bez rdzy. Generalnie mówił dość sensownie.Tylko cena jak na ten przebieg i wyposażenie coś mi nie gra.
Co myslicie?

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... EEDD8.html
Tutaj fabryczny gaz, 2 właścicieli w Polsce. Z ogłoszenia wynika, że ktoś dosyć poważnie podchodzi do tematu. Sprawdzenie po kupnie w ASO,
Wymienione wtryski, jest też wyciag z autoDNA. Po rozmowie też bardzo sensownie, mówił, że jest delikatny bombel rdzy na prawym tylnym nadkolu (z raportu tez wynika ze tam była szkoda, ale tylko tam). Dogadałem z że w cenie dorzuci też alufelgi na letnich oponach.
Co tutaj myślicie?
matispeed29
Nowicjusz
 
Posty: 9

10 Maj 2022, 12:22

kubraczek89 napisał(a):Jeśli chodzi o GDi to one są mocno paliwożerne.
Aż tak źle nie jest i są oszczędniejsze od MPI w tych samochodach.
kubraczek89 napisał(a):Z założeniem LPG też nie jest tak różowo, bo nie założysz tam najprostszej instalacji, więc to zdecydowanie droższa zabawa + droższa eksploatacja.
O instalacji pisałem do MPI nie do GDi.
matispeed29 napisał(a):wszystko w porządku tylko trzeba wymienić uszczelkę pod podstawą filtra oleju
Warto się temu przyjrzeć żeby nie okazało się że to nie tylko uszczelka :)
matispeed29 napisał(a):rok temu założony nowy gaz lovato
To też ciekawe bo przez rok pewnie się jeszcze nie zwrócił.
matispeed29 napisał(a):Tutaj fabryczny gaz, 2 właścicieli w Polsce. Z ogłoszenia wynika, że ktoś dosyć poważnie podchodzi do tematu
Jeżeli auto jest z 2012 to pewnie w tym roku trzeba będzie zrobić przegląd homologacji butli LPG lub ja wymienić możesz z ciekawości o to zapytać do kiedy jest ważny protokół UDT (dawniej TDT) od butli.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6497
Zdjęcia: 23

10 Maj 2022, 12:48

Rokiko napisał(a):O instalacji pisałem do MPI nie do GDi.


Mój błąd :)

matispeed29 napisał(a):https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... EEDD8.html
Tutaj fabryczny gaz, 2 właścicieli w Polsce. Z ogłoszenia wynika, że ktoś dosyć poważnie podchodzi do tematu. Sprawdzenie po kupnie w ASO,

Jeśli dobrze kojarzę to ta fabryczna instalacja gazowa nie była najlepsza i raczej polecano wybierać wersję ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi i zakładać samemu.

matispeed29 napisał(a):https://www.olx.pl/d/oferta/ople-astra- ... P7F01.html
Sprzedający twierdzi, że auto dziewczyny, ale on za nie odpowiada, wszystko w porządku tylko trzeba wymienić uszczelkę pod podstawą filtra oleju. Poza tym auto bezwypadkowe, rok temu założony nowy gaz lovato. Bez rdzy. Generalnie mówił dość sensownie.Tylko cena jak na ten przebieg i wyposażenie coś mi nie gra.
Co myslicie?


Coś tu śmierdzi :) Raz, że przebieg jak na 11 letnie z Niemiec jest niski a dwa, że rok temu założona instalacja i nagle idzie na sprzedaż? Przydałoby się więcej info, choćby z historii pojazdu, żeby zobaczyć ile zrobiło w PL.
kubraczek89
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Naklejka z numerem rejestracyjnym na szybę i karta pojazdu znikają
    Naklejka z numerem rejestracyjnym przyklejana na przednią szybę w prawym dolnym rogu oraz karta pojazdu staną się przeszłością. Od tego czasu nie otrzymamy tych dokumentów podczas rejestracji auta. Dlaczego nie będą ...
    Dacia Logan MCV
    Model słynący z atrakcyjnej ceny w stosunku do oferowanej przestronności wnętrza, wysokiej niezawodności i praktyczności, zyskał nowy design, nowe osiągi oraz silniki. Nowy Logan MCV – 5-miejscowe kombi – jest ...

  • 10 Maj 2022, 14:19

    Rokiko napisał(a):Jeżeli auto jest z 2012 to pewnie w tym roku trzeba będzie zrobić przegląd homologacji butli LPG lub ja wymienić możesz z ciekawości o to zapytać do kiedy jest ważny protokół UDT (dawniej TDT) od butli.


    Auto po sprowadzeniu miało założoną nową butle, przegląd ważny do 2029r. Po rozmowie z właścicielem wszystko czarno na białym co było robione gdzie rdza itp, przebieg też dość wiarygodny. jedyny mankament to rdza na nadkolu oraz minimalne bąble nad szybą (niby standard w tych astrach). Co sądzicie o fabrycznej lpg? lepsza niż montowana później przez użytkownika?
    Jesteście w stanie mniej więcej oszacować koszt naprawy tej rdzy?
    matispeed29
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    10 Maj 2022, 14:27

    Fabryczne LPG jest fajne jak nowe.

    Na pewno bym nie kupił auta gdzie LPG siedziało 10 lat. To nie budżet 5k że nowa instalacja się opłaca. Skoro chcesz oszczędzać na paliwie to musisz robić dużo kilometrów i nie ma co dziadować. A jak dużo kilometrów nie robisz, to wymuszanie LPG nie ma sensu (to nie te czasy gdzie LPG było tanie jak barszcz i każdy wszędzie zakładał, niezależnie czy robił 5 tyś kilometrów czy 15).

    Diesel OK jeśli masz pewny egzemplarz, a o to ciężko.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7825
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    10 Maj 2022, 14:47

    [link do Olx wygasł]

    Tutaj kolejna astra, z tym że sama benzyna. Właściciel prywatny 2 w polsce (w 2012 sprowadzony do polski). Mówi, że lakierowana cała lewa i prawa strona po przerysowaniu (ma podesłać zdjęcia przed malowaniem). Koła lato/zima w komplecie całkiem nowe. Książka serwisów też jest.
    Co o tym egzemplarzu?

    https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... EEp5E.html
    Tutaj troche uboższa wersja i więcej najechane tylko, że LPG
    matispeed29
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    10 Maj 2022, 17:05

    Mocno rozważam też opcje 1.5dci bądź 1.6 16V w megane III.
    Czy waszym zdaniem jest sens pchać się jeszcze w diesla w tych czasach? Czy lepiej skupić się na benzynie kosztem wyższego spalania?
    matispeed29
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    10 Maj 2022, 17:27

    Ty się zdecyduj czego chcesz, bo z jednej strony wrzucasz 1.4 turbo 140 KM, a z drugiej wolnossące 1.6 107 KM.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7825
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    10 Maj 2022, 18:06

    Jak najmniejszej awaryjności i przyzwoitych osiągów :)

    Pytam głownie dla tego, że zastanawiam się czy koszty serwisu takiego 1.4t oraz powiedzmy diesla 1.5dci nie bedą porównywalne? Jeżeli tak to wolałbym wejść w diesla z racji mniejszego spalania oraz przyzwyczajenia jeżdżenia od lat dieslem.

    To, że koszty serwisów 1.6 16V bedą mniejsze wiem, pytanie czy pomiedzy 1.4t a 1.6 16V jest duża przepaść w dynamice.
    matispeed29
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    10 Maj 2022, 18:08

    Inaczej - co polecilibyście Wy do kwoty 25tys wybierając przyzwoitą dynamikę ale i koszty serwisu które nie wyniosą 50% wartości auta.

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
    matispeed29
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    11 Maj 2022, 11:39

    Jeśli ma to być kompakt to brałbym Megane III z 1.6 16V + ewentualnie założyłbym LPG. Nie będzie to demon prędkości, ale na pewno od strony eksploatacji będzie ok.

    Koreańskie samochody z tamtych lat jakościowo jeszcze odbiegały od europejskich.
    kubraczek89
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    11 Maj 2022, 18:58

    kubraczek89 napisał(a):Jeśli ma to być kompakt to brałbym Megane III z 1.6 16V + ewentualnie założyłbym LPG. Nie będzie to demon prędkości, ale na pewno od strony eksploatacji będzie ok.

    Koreańskie samochody z tamtych lat jakościowo jeszcze odbiegały od europejskich.


    Co powiecie na temat tego ogłoszenia? [link do Olx wygasł]

    Pisząc odbiegały to znaczy były gorsze czy lepsze?
    matispeed29
    Nowicjusz
     
    Posty: 9