Idealny diesel w kombi

Idealny diesel w kombi

28 Lip 2011, 10:45

Mam obecnie coś takiego ale w hachbacku tzn. silnik Common Rail (śr. 5.1/100 miasto 70%), nie mam dwumasy i nie mam FAP - jednym słabym punktem jest CR, ale to już w każdym nowym dieslu występuje

Szukam już od jakiegoś czasu kombi o podobnych właściwościach i nie mogę znaleźć - przyjąłem że interesują mnie samochody nie starsze niż 2002 rok i nie droższe niż 30tyś

Przebrnąłem już przez Lagunę II / Megane II / Vectrę C / Mazdę 6 i dalej szukam

udpate 1
Toyota Corolla E12 2.0 D2D / Fiat Croma 1.9
udpate 2
Kii Ceed / Hyundaiach i30 (1.6 CRDi 90KM i 115KM)

Istnieją takie modele ?
Dzięki za pomoc !
Ostatnio edytowany przez jarek 28 Lip 2011, 20:50, edytowano w sumie 3 razy
jarek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 25 Lis 2006, 20:32

Re: Idealny diesel w kombi

28 Lip 2011, 12:47

jarek napisał(a):...jednym słabym punktem jest CR, ale to już w każdym nowym dieslu występuje...

jakby technologia CR byla "slabym punktem" to nie bylaby tak powszechnie stosowana jak jest. najczesciej "slabym punktem" w tej technologii jest user, ktory nie umie jej obslugiwac. im nowszy silnik tym wieksze prawdopodobienstwo fap, egr i innych "slabych punktow" chocby ze wzgledu na regulacje prawne dotyczace norm spalin.

pozdr
viwaldi
viwaldi
 

Re: Idealny diesel w kombi

28 Lip 2011, 12:53

Tylko ze z FAP to jest nie do konca tak ze z winy usera, bo jezdzac po miescie glownie FAP pada juz przy 50k km, jak nie nawet szybciej, i gdzie tutaj wina usera? Skad 1-szy leszy Kowalski ma wiedziec ze nowoczesnego diesla nie wolno po miescie uzywac glownie? lol

Co do CR, to tez padajace wtryskiwacze nie sa z winy usera, bo padaja glownie przez jakosc ON na naszych stacjach, gdzie bys nie tankowal, zawsze mozesz syfu do baku nalac.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Idealny diesel w kombi

28 Lip 2011, 13:08

Czimi napisał(a):Tylko ze z FAP to jest nie do konca tak ze z winy usera, bo jezdzac po miescie glownie FAP pada juz przy 50k km, jak nie nawet szybciej, i gdzie tutaj wina usera? Skad 1-szy leszy Kowalski ma wiedziec ze nowoczesnego diesla nie wolno po miescie uzywac glownie? lol

jak sie planuje jezdzic po miescie to sie kupuje silnik na Pb/LPG a nie diesla z CR. ale to juz trzeba wykazac sie odrobina inwencji i poczytac a nie pozniej plakac ze woda jest mokra.

Czimi napisał(a):Co do CR, to tez padajace wtryskiwacze nie sa z winy usera, bo padaja glownie przez jakosc ON na naszych stacjach, gdzie bys nie tankowal, zawsze mozesz syfu do baku nalac.

lej ON na "normalnych" stacjach a nie z "prywatnego importu z rosji", zlewany ze sprzetu budowlanego czy inne "oszczednosci". na duzych sieciowych stacjach paliwo jest juz naprawde dobrej jakosci wiec nie marudz. przejechalem na CR przeszlo 60kkm od francji, przez balkany do azjatyckiej turcji (prawie do syrii) i jakos nie bylo zadnego problemu z jakoscia ON.
warunkiem poprawnej pracy CR (i kazdego nowoczesnego silnika) jest dobre paliwo a o te nie jest wcale trudno.

pozdr
viwaldi
viwaldi
 

Re: Idealny diesel w kombi

28 Lip 2011, 14:15

Toyota Corolla z silnikiem 1.4 D4D (do 2007 roku) nie posiada dwumasy, brak DPFu, rozrzad na łańcuszku. np. http://www.toyota.pewneauto.pl/oferta/s ... 433#szczeg
Ostatnio edytowany przez Libre, 28 Lip 2011, 14:24, edytowano w sumie 1 raz
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Rejestracja: 28 Cze 2010, 11:17
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

Re: Idealny diesel w kombi

28 Lip 2011, 14:21

@viwaldi

Przyklad: Polo 1.2 TDI CR DPF 75KM, to autko bardziej do miasta niz na trasy glownie, czy tam maly uniwersalny kompakt do wszystkiego, z oszczednym silnikiem. Cenowo wypada jak 1.2 TSI 105KM, ale jednak mniej pali. I nie kazdy chce autko gazowac, zreszta gaz w takim polo zmusza nas do wrzucenia zapasowki do bagaznika, co zmniejsza o polowe(jak nie wiecej) poj. bagaznika, ktory jest bardzo maly i tak.

Co do tankowania na dobrych stacjach, na kazdej mozesz trafic na syf.


A co do dobrych kombi na CR i bez wiekszych wynalazkow, to Merea weekend 1,9 JTD czy alfa 156. Chcesz zwyklego klekota bez CR, tez 0 problemu, Skoda Octavia/Passat B5/Audi A4 B5 1,9 TDI 110KM, volvo V40 1,9 90/95KM tez bez CR motor.

W Volvo V70, masz 2,5 TDI 140KM R5 z Audi, swietny motor bez CR, spokojnie one robia po 500k km i wiecej. Dodatkowo mozna go tanio zaczipowac na 170km.
Przyklad: [link wygasł]
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SEAT Ibiza CUPRA najbardziej dynamiczne auto w swojej klasie SEAT Ibiza CUPRA najbardziej dynamiczne auto w swojej klasie
    Nowa Ibiza CUPRA oddaje esencję marki SEAT w najczystszej formie – wspaniały design, niesamowita wydajność i nowoczesna technologia łączą się ze sobą w Nowej Ibizie CUPRA, aby stworzyć najbardziej dynamiczny projekt ...
    Uwaga rower Uwaga rower
    Kiedy sezon rowerowy w pełni, warto wiedzieć parę rzeczy. Tym bardziej, że niektóre przepisy pozwalają rowerzystom na zbyt wiele, co naraża samego rowerzystę na niebezpieczeństwo. Ale to jest właśnie Polska - ci, którzy ...

  • Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 20:01

    CR to nie jest utrudnienie dla mnie, nie mam z tym żadnych kłopotów - i wcale go nie wykluczyłem podczas zadawania pytania.

    dwa samochody obecnie w analizie (dizle bez FAP(DPF)u i dwumasy)
    TOYOTA COROLLA 2.0 D4D i FIAT CROMA 1,9 M-JET 150 KM - szkoda że Fiat bardziej mi wpada w oko (ma DPF ale to mały kłopot)...w ogóle mam wrażenie że odstaje od Toyoty w tą lepszą stronę :? Croma moim faworytem.

    Jakieś inne propozycje i uwagi ? (pierwszy post zaktualizowany)
    jarek
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 25 Lis 2006, 20:32

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 20:31

    Fiat Croma ma dwumasę. Z nowszych diesli dwumasy i DPF(?) nie posiadają silniki 1.6 CRDi 90KM i 115KM montowane w Kii Ceed i Hyundaiach i30, ale nie wiem czy znajdziesz coś w tym budżecie. Z 5 tysięcy musiałbyś dołożyć.

    EDIT: 2.0 D4D ma również koło dwumasowe, na dodatek dość szybko się sypie.
    Libre
    Aktywny
     
    Posty: 336
    Rejestracja: 28 Cze 2010, 11:17
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Seat Ibiza

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 20:49

    Faktycznie, Croma i Corolla mają dwumasę - nie znalazłem a katalogu części a wystarczyło w google wklepać :/

    i30 CW trochę jakby większy od Ceed ale droższy - poczytam o nich sobie
    Dzięki za naprostowanie
    Pzdr
    jarek
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 25 Lis 2006, 20:32

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 21:22

    Libre napisał(a):EDIT: 2.0 D4D ma również koło dwumasowe, na dodatek dość szybko się sypie.



    I sporo kosztuje ~ 2 tyś zł (+/-).

    Jeśli miałby być idealny, mało awaryjny i ekonomiczny to zdecydowanie silniki na najprostszej pompie wtryskowej, które nie odczują gorszej jakości paliwa. Silniki JTD są również bardzo chwalone ale tutaj już masz technologię CR, dwumasę. Ze względu na kryteria rocznikowe zostaje chyba tylko 1.6 CRDI - ma nowoczesną konstrukcję a przy tym brak dpf'a i koła dwumasowego więc tyle mniej do zepsucia.
    "... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
    stasiowski121
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2202
    Rejestracja: 21 Sty 2010, 19:20
    Miejscowość: Podkarpacie
    Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
    Silnik: 2.5 TDI AXG
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 21:52

    Zapomnieliście o 1.6 HDI 90KM.
    Brak filtra cząstek stałych i turbiny ze zmienną geometrią czynią go jednym z najtańszych w utrzymaniu nowoczesnych diesli.
    Tym bardziej, że koszt regeneracji 1 wtryskiwacza to zaledwie 250zł.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 22:17

    Gdyby 1.6 HDI 90KM był bez dwumasy w 307SW (było błędnie 308SW) byłoby rewelacyjnie

    @Libre : ta różnica w cenie to akurat koszty naprawy tych dwóch elementów (reszta kontra Ceed i i30)

    makabra :cry:

    @libre - błąd - miało być 307SW
    Ostatnio edytowany przez jarek 28 Lip 2011, 22:41, edytowano w sumie 2 razy
    jarek
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 25 Lis 2006, 20:32

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 22:29

    30tys. zł to za mało na jakiekolwiek 308 a co dopiero SW.
    Lepiej poszukać Focusa II kombi z tym samym silnikiem.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 22:38

    Silnik 1.6 TDCI 90KM montowany w Focusie II ma niestety koło dwumasowe.
    Libre
    Aktywny
     
    Posty: 336
    Rejestracja: 28 Cze 2010, 11:17
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Seat Ibiza

    Re: Idealny diesel w kombi

    28 Lip 2011, 22:59

    Już się ucieszyłem - Saab 9-3 I gen TID....nie ma wersji kombi
    jarek
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 25 Lis 2006, 20:32
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Subaru Impreza STI
      GTP Light