II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego

II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego

18 Maj 2018, 11:44

W miniony weekend w malowniczych okolicach Poznania odbył się II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego. Wraz z klasykami do rywalizacji stanęły hybrydowe Toyoty Auris TS Kombi Freestyle, których załogi walczyły o jak najniższy wynik średniego zużycia paliwa.

Rywalizacja na regularność
II Wielkopolski Rajd Historyczny był drugą rundą sezonu 2018 Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność i upamiętniał 100. rocznicę Powstania Wielkopolskiego. Zmagania klasyków polegały na osiągnięciu średniej prędkości jak najbardziej zbliżonej do tej, którą zakładali organizatorzy.
Image Łączny dystans, który przyszło pokonać uczestnikom w ciągu dwudniowego rajdu to 320 km. Rywalizacja na regularność składała się natomiast z ośmiu odcinków liczących w sumie 186 km. Zawodnicy sprawdzili również swoje siły na odcinkach sportowych, zlokalizowanych na dawnym lotnisku wojskowym w Bednarach i na Torze Poznań. Bazę rajdu zlokalizowano na terenie poznańskiej Malty.

Pasjonaci w ciekawych klasykach
Sportowym brzmieniem silnika 7M-GTE zwracała uwagę czerwona Toyota Supra Turbo z 1990 roku. Świetnym stanem zachwycał zadbany Mercedes 190SL sprowadzony z USA. Nie zabrakło również arcydzieł włoskiego designu takich jak Fiat X 1/9 1300, Lancia Fulvia, Alfa Romeo Alfasud czy Fiat 124 Spider. Obok nich do rywalizacji stanęły dobrze znane Polakom FSO Polonez i Fiat 125p 1300, a także dwie Zastavy – 101 Special i Mediteran.

Najlepszą załogą w czasie II Wielkopolskiego Rajdu Historycznego okazali się Piotr i Natalia Cisowscy w Fiacie 125p. W rywalizacji udział wzięli również Stanisław Postawka i jego córka Anna. Kierowca Zastavy 101 Special ma na koncie wspaniały sukces – trzecie miejsce na słynnym Rallye Monte Carlo Historique. Żaden z Polaków nie uzyskał nigdy tak dobrego rezultatu.

Ile pali hybrydowy Auris TS Kombi?
Razem z zawodnikami rywalizującymi w jeździe na regularność na starcie stanęli dziennikarze w hybrydowych Toyotach Auris TS Kombi w wersji Freestyle, rywalizujący w EcoRally, organizowanym w ramach Toyota Media Cup. Zadaniem załóg występujących w klasie EcoGość było dojechanie do mety z jak najniższym średnim spalaniem. Dodatkowym wyzwaniem było odpowiednie nawigowanie wg roadbooka, przygotowanego przez organizatorów. Uczestnicy musieli bacznie uważać, by nie zgubić trasy wśród wielkopolskich pól i lasów. Na najdłuższym, 136-kilometrowym odcinku najlepszej załodze udało się osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km, a w całym rajdzie – 3,2 l/100 km. To wyjątkowo niski rezultat, bowiem zgodnie ze standardem NEDC średnie zużycie paliwa Toyoty Auris Hybrid TS Kombi wynosi 3,5 l/100 km. Uczestnicy sprawdzili również sportowe możliwości hybrydowego Aurisa TS Kombi na torze, w czasie prób sportowych.

Zobacz zdjęcia » II Wielkopolski Rajd Historyczny

Spotkanie technologii
Widok samochodów klasycznych i nowoczesnych hybryd startujących obok siebie zwrócił uwagę wielu kibiców. Pod wrażeniem byli również organizatorzy. "Pamiętam z młodości, gdy w Warszawie FSO organizowało Rajdy o Kropelce. Dzisiaj okazuje się, że można jeździć samochodami, które spalają ledwo trzy litry paliwa. Byłem mile zaskoczony" podsumował Mirosław Walczak, komandor rajdu. "Myślę, że idea pokazywania samochodów ekologicznych razem z autami zabytkowymi wywołuje zainteresowanie" ocenił.

źródło: complexPR
zdjęcia: Maciej Sznek - EscargoFoto, complexPR
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2767
Zdjęcia: 9827
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach Ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach
    Niemcy nasi bliscy sąsiedzi za zachodnią granicą rozważają wprowadzenie ograniczenia prędkości na wszystkich autostradach. Do tej pory jeżeli znaki nie mówiły inaczej takie ograniczenie nie obowiązywało. Tu jednak ...
    Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 Team Silniki Renault Energy F1 w bolidach Caterham F1 Team
    Renault Sport F1 i Caterham F1 Team potwierdzają przedłużenie współpracy w ramach Mistrzostw Świata FIA w Formule 1 na trzy kolejne lata. Od przyszłego sezonu, Caterham F1 będzie korzystać z silników Renault ...

  •