Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

28 Gru 2016, 21:40

mnożnik nie wygląda standardowo, według map w programie jest za ubogi na gazie, co do samego wskazania wydaje mi się że powinien być od 0-90 OHM rosnący, spalanie najlepiej mierzyć przy dłuższych odległościach np po zużyciu pełnego zbiornika gazu, nie wiem tylko co z tym falowaniem potrzebował bym więcej danych
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 543
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

28 Gru 2016, 21:57

Chodzi ci o pomarańczową linię tak ?

A przyczyną może być np. odwrotnie podpięty czujnik poziomu LPG ?

Obroty spróbuję jutro zobaczyć może jest jakaś nieszczelność w dolocie i zasysa lewe powietrze.

Spalanie wiem że powinno się na dłuższych dystansach wtedy wychodzi dokładniej tak tylko chciałem wstępnie sprawdzić ile wychodzi teraz. Po całkowitym wyregulowaniu dopiero jak będę do roboty jeździł to wtedy obliczę dokładnie :)
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

28 Gru 2016, 22:08

tak pomarańczowa linia to mnożnik, wskazania nie da się źle podłączyć szczególnie opornościowego (no chyba że ktoś się bardzo postarał) , sprawdź jak najbardziej czy nie ssie lewego powietrza przy kolektorze ssącym.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 543
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

29 Gru 2016, 15:39

Mhym zrobiłem kilka testów. Pryskałem po łączeniach samostartem i obroty nic się nie zwiększały. Drugą próbą było szczelne przytkanie przepustnicy i auto zgasło więc nie ma nieszczelności przy lekkim przytkaniu obroty zaczęły falować. Na benzynie chodzi prawie idealnie a na gazie faluje więc wątpię że jest to nieszczelność dolotu zresztą dodaje filmik:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Proszę włączyć napisy tam pisze na jakim aktualnie paliwie pracuje silnik.

Tutaj zdjęcia jak zamontowałem instalację.

Image Image Image Image Image
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

01 Sty 2017, 23:31

Image

Myślę że teraźniejsza mapa jest już taka jaka powinna być :). Na dyszach 2,5 przy ciśnieniu 1.2Bar

Co do poziomu stanu gazu to pokazuje cały czas 0,02V to powinno się chyba zmieniać, nie wiem o co tutaj chodzi ale nie pokazuje tak jak powinien :/
RaQu
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
Auto: Mercedes-Benz W124
Silnik: 2.0 122KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

03 Sty 2017, 22:06

niebieski przewód który wychodzi z reduktora od góry nie powinien być podłączony do kolektora ssącego tylko powinien odprowadzać gaz za samochód, wracając do wolnych obrotów porównaj czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych na benzynie w momencie przejścia na gaz czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych nie mogą się zmieniać jak czasy zaczną się wydłużać znaczy się ze jest za ubogo a jak skracać to jest za bogato.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 543
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku Automatyczny system wzywania pomocy po wypadku
    Toyota, Lexus i Honda biorą udział w pilotażowym programie w Japonii, którego zadaniem jest automatyczne wezwanie pomocy, kiedy dochodzi do wypadku. Nowością w stosunku do tego rodzaju systemów działających w różnych częściach ...
    [D] Mondeo mk3 1,8 / Lybra 1,8 / Laguna II 2,0 / Passat B5 2,0 [D] Mondeo mk3 1,8 / Lybra 1,8 / Laguna II 2,0 / Passat B5 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 130KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Ford Mondeo mk3 1,8 - 125KM - Lancia ...

  • Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    05 Sty 2017, 01:09

    No będę musiał zobaczyć na te czasy chociaż wątpię że na benzynie jest mapa źle zrobiona bo stroiłem z AFR. Co do tego wężyka to podłączyłem tak jak było w instrukcji.

    "Zawór bezpieczeństwa podłączamy poprzez króciec przyłączeniowy zaworu bezpieczeństwa (8) przystosowany do założenia węża gumowego o średnicy wewnętrznej 4mm. króciec należy za pomocą przewodu gumowego połączyć z dyszą wkręconą w kolektor dolotowy."

    To mam go tak jak mówisz odpiąć od kolektora i wyprowadzić gdzieś pod auto ?
    RaQu
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
    Auto: Mercedes-Benz W124
    Silnik: 2.0 122KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1990

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    05 Sty 2017, 12:01

    RaQu napisał(a):Dysze rozwierciłem na 2.0 tylko nie wiem czemu ale w programie wyskakuje błąd wtryskiwacze cały czas otwarte ??


    http://www.ac.com.pl/pub/files/Instrukc ... 0_PLUS.pdf

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2656
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    05 Sty 2017, 20:23

    a ja jednak bym przewód z zaworu bezpieczeństwa jednak doprowadził chociaż do filtra powietrza a nie do kolektora
    golfiarz
    Aktywny
     
    Posty: 333
    Rejestracja: 22 Cze 2016, 20:30
    Prawo jazdy od: 13 04 1983
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Vw Golf VII
    Silnik: 2.0TFSI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    05 Sty 2017, 21:44

    RaQu napisał(a):To mam go tak jak mówisz odpiąć od kolektora i wyprowadzić gdzieś pod auto ?

    wiadomo że reduktor pompuję się w momencie zamknięcia wtryskiwaczy gazowych tzw. cuf-off teraz gdy zawór bezpieczeństwa upuści ciśnienie i poda je do kolektora ssącego to w najlepszym wypadku auto zgaśnie gorzej jak zacznie dopalać mieszankę w katalizatorze, także ja bym "nadmiar" gazu upuścił poza auto
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 543
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    05 Sty 2017, 22:41

    Dysze mam już rozwiercone na 2.5 a i tak czasem wywali błąd że są całkowicie otwarte.

    Katalizatora nie mam więc dopalać nie będzie ale skoro mówicie żeby go odpiąć to nawet lepiej, w króciec podepnę licznik będzie mi pokazywało economy xD

    Wstępnie dziękuję wszystkim którzy mi pomagali. Wasze rady na pewno mi się jeszcze przydadzą :) Nie utopiłem pieniędzy w błocie a z instalacji jestem zadowolony.

    Mam jeszcze pytanie czy niska temp. gazu może powodować chwilowe szarpanie na LPG ? Występuję tylko przy większym bucie na małym obciążeniu nie i tylko zaraz po przełączeniu z PB na LPG a za chwile się uspokaja
    RaQu
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 02 Lip 2015, 12:09
    Auto: Mercedes-Benz W124
    Silnik: 2.0 122KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1990

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    06 Sty 2017, 04:43

    zależy jak niska temperatura
    golfiarz
    Aktywny
     
    Posty: 333
    Rejestracja: 22 Cze 2016, 20:30
    Prawo jazdy od: 13 04 1983
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Vw Golf VII
    Silnik: 2.0TFSI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Instalacja do Mercedesa W124 na EFI

    08 Sty 2017, 16:33

    RaQu napisał(a):Mam jeszcze pytanie czy niska temp. gazu może powodować chwilowe szarpanie na LPG ? Występuję tylko przy większym bucie na małym obciążeniu nie i tylko zaraz po przełączeniu z PB na LPG a za chwile się uspokaja

    czym zimniejszy gaz tym więcej podaje się go do komory spalania i gaz rozpręża się dopiero w cylindrze co za tym idzie jest zbyt bogata mieszanka, ale ona nie powinna mieć aż takiego wpływu na szarpanie auta bardziej na wypadanie zapłonu.
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 543
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 02 Lut 2016, 18:39
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać
    • Renault Alpine A110-50
      Moto Piknik Olsztyn 2012
      Targi AutoSalon i AutoSerwis
      1/4 mili Bemowo