Instalacja LPG Renault Koleos

26 Paź 2017, 18:48

Natasiak napisał(a):Lotek33 gwarancja BRC chyba nie obejmuje mojego silnika i zaworów?

Jeśli by była kwestia jakiegoś elementu instalacji to wtedy tak. Natomiast w przypadku o którym piszesz niestety nie. Bo do Ciebie jako użytkownika należy sprawdzenie luzów, ale niestety nikt Cię o tym nie poinformował.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 283
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

28 Paź 2017, 17:58

Kacper, odpowiedzieli w ASO. Żeby wyregulować zawory trzeba wyjmować silnik. Koszt to 5020zl....
Natasiak
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 07 12 2009
Auto: Zmieniam

28 Paź 2017, 19:48

cena na odczepe, zadzwoń do innego
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Lis 2017, 17:58

Mechanikowi numer 2 udało się wyregulować zawory bez rozbierania silnika na podstawie instrukcji którą podesłał mi ktoś na innym forum (koszt. ok 350 zł wiec bez tragedii). Samochód nadal pracuje na 3 cylindrach i kompresja wynosi 12 4 5 8. Mechanik mowi, ze prawdopodobnie mamu powypalane zawory. Następnym krokiem jest regeneracja głowicy. Zobaczymy czy pomoże. Jednak jesteśmy wreszcie na dobrej drodze.
Natasiak
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 07 12 2009
Auto: Zmieniam

04 Lis 2017, 17:46

Podstawowe pytanie czy paliła się kontrolka check engine? Ewentualnie czy nie było włączone kasowanie błędów. Musiała by być bardzo uboga mieszanka aby wypalić zawory, jeżeli silnik wymaga regulacji zaworów to nie ma różnicy na czym jeździ czy benzyna czy gaz i tak trzeba to kontrolować.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lis 2017, 18:20

Paliła się kontrolka check engine. Co do instalacji to po naprawie zamierzam podjechać do innego gazownika w celu sprawdzenia instalacji. Z tymi zaworami to jeszcze nic pewnego. Narazie jest rozbierany.
Natasiak
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 07 12 2009
Auto: Zmieniam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Mokka crossover produkowany będzie w Europie
    W 2014 roku Opel rozpocznie produkcję crossovera Mokka w zakładzie w Saragossie (Hiszpania). Wysoki poziom globalnego popytu na kompaktowe SUV-y daje dodatkowe możliwości wykorzystania mocy zakładu. Opel Mokka będzie produkowany ...
    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...

05 Lis 2017, 19:36

Natasiak napisał(a):Paliła się kontrolka check engine

Wiadomo z jakiego powodu się paliła czy to było od składu mieszanki czy jakiś inny błąd?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Sty 2018, 17:05

Witam,
Na wstępie chciałabym podziękować za wsparcie, wszelkie wskazówki i rady, bez nich pewnie nie mialabym juz tego autka. Moja sprawa dalej potoczyla sie nastepujaco. Mechanik postanowił najpierw wyregulować zawory gdyż, istniała szansa że silnik wtedy zacznie pracować poprawnie. Niestety po dokonaniu regulacji zaworów silnik nadal pracował na trzech cylindrach w związku z czym problemy z uruchomieniem, spalaniem, mocą itp. pozostały. Nastepnir zrzucił głowicę, oddał ją do regeneracji, powymieniał różne uszczelki i poskładał do kupy. Koszt łączny ok 2 400,00 zł (materiały + robocizna). Wg. mnie jak na zakres prac mechanik nie wycenił tego bardzo wysoko. Nie skasował mnie po raz drugi za regulacje zaworów po zamontowaniu głowicy. Po odebraniu od mechanika przejechałam ok 1 000 km na benzynie, aby nowe zawory itp. mogły się „ułożyć”. Po tym dystansie pojechałam do gazownika na regulacje gazu. Dodatkowo została wgrana jakaś aktualizacja oprogramowania.
Teraz od naprawy przejechalam 5tys. km i mogę stwierdzić ze:
- silnik pracuje idealnie, reaguje na najdelikatniejsze dotniecie gazu
- wzrosła moc :D nie wiem od czego to może być zależne, ale wcześniej(także przed instalacją LPG) samochód osiągał prędkość max ok 180 km. Na ten moment jest to ok 190 km
- spadło spalanie i to nie tylko w stosunku do zdezelowanego silnika ale odkąd pamietam. Na ten moment pali 8,5 LPG + 1-1,5 L benzyny na sto km (Trasa 90% (autostrada)+ Miasto 10% (Warszawskie korki))

Dam znać jeszcze po ok 30 000 czy wszystko jest ok itp. Wtedy udam się na regulacje zaworów.

Z własnego doświadczenia wiem, że nie łatwo jest znaleźć osobę, która podejmie się chociażby regulacji zaworów w tym samochodzie, a znalezienie takiego, który miał już z nim do czynienia graniczy z cudem. W związku z tym polecam mechanika, który naprawiał mój silnik. Wg mnie zrobił to fachowo i uczciwie.

Naprawę przeprowadził syn właściciela, Jakub Gradowski. Link do warsztatu poniżej.
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/skierniewice/grado-carwarsztat-samochodowy-zbigniew-gradowski-2.html

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc :happy:
Natasiak
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 07 12 2009
Auto: Zmieniam

23 Sty 2018, 21:38

Natasiak napisał(a):1-1,5 L benzyny na sto km

Czy są to dotryski benzyny mające na celu chronić zawory?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Sty 2018, 23:10

Tak dotrysk benzyny mam teraz ustawiony od 3 tys obrotów, no i kapka na rozruch.
Natasiak
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 07 12 2009
Auto: Zmieniam

24 Sty 2018, 21:21

Przed regulacją zaworów też był ustawiony? czy teraz została włączona opcja po regeneracji głowicy?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Sty 2018, 23:01

Tak też był ustawiony. Najpierw był ustawiony od 3 tys. potem od 3,2tys (na którymś przeglądzie gazu zostało to zmienione). Teraz jest znowu od 3 tys. Jednak wina moim zdaniem jest po mojej stronie.... Przejezdzilam 70 tys km bez regulacji luzów zaworowych.
Natasiak
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 07 12 2009
Auto: Zmieniam

25 Sty 2018, 22:18

Czyli tak na prawdę ten dotrysk w tym momencie nie ma żadnego sensu, ustawić tylko prawidłowo skład mieszanki i robić regularnie regulacje zaworów.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Cze 2018, 04:38

Witam!
Mam ten sam problem z koleosem czy mógłbyś mi podesłać tę instrukcję regulacji zaworów o której pisałeś?
Z góry dziękuję
panmaly
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 18 04 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Koleos
Silnik: 2,5 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Cze 2018, 20:35

Nie na wszystkim można się znać i nie wszystko można zrobić samemu, zdecydowanie polecam warsztat który zrobi to profesjonalnie. Nie jest to łatwa "naprawa" dlatego lepiej jak zrobi to fachowiec.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002