Iveco 2,5 d silnik

15 Kwi 2007, 10:17

mam problem z silnikiem iveco 2,5 d bez turbo
problem polega na tym ze wyrzuca olej z odmy robiłem juz dwa razy kapitalke silnika wymiana tulei tłoków pierscieni szlif wału i nic nie pomogło dalej wyrzuca fachowcy doradzili wymiane głowicy i to zrobiłem wczoraj a olej jak wyrzucało tak wyrzuca siły mnie juz opadają bo koszty są wysokie napraw a jeszcze chce powiedziec ze jak odkrece korek wlewu oleju i to wtedy dmucha gorą a olej wyrzuca ale mozna jezdzic i tak sie mecze kazdy mechanik mowi wymiana pierscieni to zmieni ja zrobiłem to trzy razy i nic czy jest ktoś w polsce ze spotkał sie z takim przypadkie prosze napiszcie
pozdrawiam
reta18
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 18 Kwi 2007, 11:33

    ile tego oleju wyrzuca?
    Jeżeli troszkę chlapnie małymi kropelkami na wyższych obrotach to się tym nie przejmuj jeśli zaś pryska obficie to ewidentny znak że ciśnienie z komór spalania przedostaje się do skrzyni korbowej. Przytrzymacj palcem powiedzmy przez 10sekund czy po puszczeniu czuć duży "podmuch"? Jeśli tak mamy zatem 100% nieszczelność. Zrób szlif, kup tłoki nadwymiarowe w komplecie z pierścieniami i musi się uspokoić.
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    19 Kwi 2007, 21:32

    Jak już wyżej pisałem robiłem dwa razy kapitalkę silnika, w tym były wymienione nowe tuleje, nowe tłoki, nowe pierścienie. Po zatkaniu górnego wlewu oleju (inaczej zakręceniu korka) nawet na wolnych obrotach z odmy wylewa się olej strumieniem, po przegazowaniu potrafi w ciągu minuty wyrzucić około 2l oleju, natomiast jeśli wyciągnę miarkę oleju i odkręcę korek wlewu odmom nie wyrzuca oleju, a dmucha korkiem wlewu oleju. Nadmieniam również, że myślałem, że to głowica. Zakupiłem nową głowicę i dalej jest to samo. Kilku mechaników cały czas stwierdza, że to są przedmuchy do skrzyni korbowej przez pierścienie, ale już 2 razy wymieniałem pierścienie i ni ema żadnej zmiany. Czy może to być jakieś pęknięcie bloku? bo jedynie już to zostało.
    reta18
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    19 Kwi 2007, 22:14

    po przeczytani tego co napisałes to chyba pozostaje nieszcelnośc zaworów...ale skoro miałeś kapitalny i głowice robiłes...a jak pomiary ciśnienie na poszczególnych cylinfrach :?:
    ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
    misiekemeryt160
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: DZIAŁDOWO

    20 Kwi 2007, 17:18

    A w ogóle to jak to auto jeżdzi ? Ma moc , jak zapala , czy kopci ?
    Zrobiłeś te wszystkie remonty z tego powodu ? czy ta przypadłość pojawiła się po pierwszej naprawie ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4845
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna