Jak dobrać nowy akumulator

19 Lis 2021, 14:58

Rehman napisał(a):Podobno diesel musi mieć sporo tego prądu bo go dużo potrzebuje na rozruch czy to prawda?


Głównie chodzi tu o rozruch zimą, świece żarowe biorą sporo prądu. Lecz sprawny diesel odpali bez problemów. Tylko co Ci po pojemności jak będzie niedoładowany?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7478
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lis 2021, 16:05

A dlaczego ma być niedoładowany?
Rehman
Nowicjusz
 
Posty: 12

19 Lis 2021, 16:18

A ja nie widzę problemu dlaczego nie mógłby to być taki akumulator: (przynajmniej na dłużej spokój)
VARTA SILVER 77Ah 780A E44

A co do dyskusji z Panami Rokiko i MotoAlbercik to przykład ciągnika rolniczego pokazuje to o czym mówię, normalny altek albo prądnica a dwa 6V akumulatory po 165 Ah rolnicze
Trevor
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

19 Lis 2021, 16:37

Trevor napisał(a):A co do dyskusji z Panami Rokiko i MotoAlbercik to przykład ciągnika rolniczego pokazuje to o czym mówię, normalny altek albo prądnica a dwa 6V akumulatory po 165 Ah rolnicze
Ale czy Ty rozumiesz że to Ci nic nie da? W swoim samochodzie możesz założyć sobie i pięć akumulatorów podłączając odpowiednio będziesz miał niebagatelna pojemność. Tylko po co? Jeżeli przekroczysz pewną wartość to dalsze zwiększanie pojemności akumulatora mija się z celem i może zamiast korzyści okazać się niekorzystne.

To tak jak byś autobusem (jako kierowca) jeździł po bułki do sklepu mając osobowe auto pod domem. Jaki ma to sens? Bo ma więcej pustej przestrzeni w środku której nie wykorzystasz?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5078
Zdjęcia: 18

12 Gru 2021, 16:00

Varta i dłuższy spokój to raczej przeciwieństwo. 2,5 roku i poszedł do utylizacji...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7478
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Gru 2021, 17:08

Nie warto brać większego (pojemność) akumulatora niż podaje producent.
W starszym aucie preferowałbym nawet deko mniejszy, niż większy.
Kiedyś w starej almerce 2.0D padł mi akumulator(70Ah widać było, że był to sporo mniejszy zamiennik).
Jako, że chciałem byś bardziej święty od papieża, założyłem taki jak fabryka przewidywała, czyli 95Ah(albo nawet trochę większy-100Ah, dokładnie nie pamiętam). Po co taki duży? Nie mam pojęcia. Ale rozmiarowo skrzynka była pod właśnie taki akumulator.
Po krótkim czasie na klemach widać było biały nalot i akumulator musiałem doładowywać. Ile pochodził nie wiem, bo pozbyłem się auta.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3369
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster 2021, Courier 2020
Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Gdzie nie warto tankować LPG? Wysokie ceny Autogazu!
    Miałem okazję w weekend wybrać się w góry a dokładniej w Karkonosze. Podróż oczywiście z Warszawy trasą A2 następnie A1 i S8, a dalej kawałek A4. Ceny w Warszawie LPG były na poziomie 2,10 - 2,18zł. Jednak na ...

  • 12 Gru 2021, 17:11

    galakty napisał(a):2,5 roku i poszedł do utylizacji...
    jak każdy przy dzisiejszych czasach.
    Rehman napisał(a):A dlaczego ma być niedoładowany?
    spokojnie Ci wystarczy taki jak przewidział producent.

    Według mnie lepiej jest założyć mniejszy pojemnościowo a z większym prądem rozruchowym niz większego ogolnie bo najzwyklej będzie niedoładowany.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13794
    Zdjęcia: 92
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    12 Gru 2021, 18:11

    Wczoraj u znajomego w samochodzie sprawdzaliśmy za pomocą miernika cęgowego pobór prądu. Zarówno ten z akumulatora na samochód i z alternatora do akumulatora. Jak wiadomo nadwyżka tego prądu w A idzie na ładowanie/doładowywanie akumulatora. Nam wyszło 38,7A które szło na samochód z akumulatora a do akumulatora z alternatora 40,1A. Więc do ładowania akumulatora pozostało 1,4A. W samochodzie były odpalone światła, radio, ogrzewanie itd. czyli wszystko co na co dzień jest używane przez kierowcę.
    Sprawdzaliśmy na wolnych obrotach.

    Mała symulacja nie wiem czy dobrze ale w razie co poprawcie mnie:
    - akumulator 65Ah
    - rozładowany w 70% będzie miał czyli ~45Ah czyli brakuje 20Ah to teraz żeby go doładować na samochodzie w takich warunkach to silnik powinien pracować 14,2h a liczy się to tak 20Ah/1,4A = 14,2h (14,2 godziny). To jest czas w jakim przy podanym ładowaniu i obciążeniu układu akumulator zostałby doładowany na maksa, przy pracy silnika na wolnych obrotach.

    Warto przed zmianą akumulatora na taki z większą pojemnością sprawdzić sobie ile przy pełnym obciążeniu układu zostaje nam prądu na doładowanie akumulatora. Okaże się że jeżdżąc w koło komnina nawet taki który zaleca producent może być niedoładowany.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5078
    Zdjęcia: 18

    12 Gru 2021, 18:32

    Niby tak, ale żeby akumulator był sprawny to nie musi być naładowany w 100%. Do tego ważne jest napięcie i prąd rozruchowy, nie wydaje mi się że można to spłycić tylko do amperów.

    I też nie wiem czy sprawdzanie obciążenia ma sens, założyć taki jaki podaje producent, ewentualnie 10% mniejszy/większy i jeździć. Aczkolwiek napięcie ładowania bym sprawdził.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7478
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    12 Gru 2021, 19:19

    Trzeba pamiętać że przy każdym odpalaniu akumulator traci najwięcej. To co napisałem to takie moje przemyślenia i wyliczenia żeby to dokładnie zrobić trzeba by było wszystko dokładnie zmierzyć i policzyć :ok:
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5078
    Zdjęcia: 18