Jak podjechać pod stromy podjazd?

25 Sty 2021, 19:44

Cześć, mam pytanie jak podjechać pod bardzo stromy podjazd gdy jest na nim dużo śniegu nieodwalonego i lepiącego? Gdy bieg był ubity i był mróz wyjeżdżałem bez kłopotów a dziś nie mogłem , na szczęście akurat jechał traktor i posypywał więc udało się . Chciałem się zapytać co gdy następnym razem będą podobne warunki ? Jak wyjechać? Moim problemem było to że jak zaczynało się najbardziej stromo koła zaczynały mi się ślizgać i nie chciało auto jechać do przodu. Nie dodawałem zbyt dużo gazu , tyle co ostatnio gdy była śnieżna droga . Czy błędem był bieg na którym wyjeżdżałem? Pierwsza próba była na 2 a druga na 1 , czy mogę powinienem na 3 ? Tylko w lecie na 3 u samego szczytu słabo przyspiesza i często trzeba redukować. Czy lepiej jechać już po śladach innych aut czy mogę po świeższym śniegu? Proszę o porady bo nie chce żeby więcej takie coś się powtarzało. Górka jest od połowy dość stroma , ma długość ok 400m , 1/4 biegnie po łuku, ta łagodna . Przy zwykłych warunkach gdy nie ma śniegu można wyjechać na trójce jeśli nie ruszamy od zera.
ineedl
Aktywny
 
Posty: 317
Zdjęcia: 56
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Sty 2021, 20:10

Lepiej jest w tym przypadku jechać po śladach innych samochodów ponieważ koła w tym momencie nie muszą ubić śniegu przez który łatwiej stracić przyczepność tym bardziej jak jest on mokry i lepiący.

Powinieneś starać się jechać ze stałą prędkością która pozwala na w miarę sprawne podjeżdżanie. Nie wiem jak stroma jest ta górka z podjazdem ale myślę że jak w lato na 3 biegu wygląda to tak jak opisujesz to w zimie drugi bieg powinien być ok.

Nie wiem jaki masz silnik w swoim samochodzie ale tu ważna rzecz to utrzymanie odpowiedniej mocy silnika i momentu obrotowego. W dieslu już od 2tyś. obrotów będzie w miarę ok ale w benzynie myślę że ze 3tyś. trzeba mieć żeby się zbytnio nie męczył i żeby był zapas mocy. mówię tu o silnikach takich do pojemności 2.0 :)

Czasem w takich warunkach potrafi przeszkadzać kontrola trakcji która nie pozwala na zerwanie przyczepności opon które napędzają nasz samochód ale utrzymując odpowiednią predkość powinieneś sobie poradzić nawet w takich warunkach jak opisałeś.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3238
Zdjęcia: 12

25 Sty 2021, 20:20

W aucie mam silnik 1.1. a kontroli trakcji w aucie nawet nie mam.
ineedl
Aktywny
 
Posty: 317
Zdjęcia: 56
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Sty 2021, 20:41

Nie da się pisemnie dać porady . Pamiętam jak czterech z kolejki kierowców nie dało rady a piąty pyr.....pyr i wjechał . Skubany miał to coś to co się określa smykałką do jazdy w ekstremalnych warunkach :mrgreen: :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3453
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sty 2021, 10:23

Z rozpędu panie z rozpędu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12830
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

26 Sty 2021, 15:20

Z tyłu mam nieco lepsze opony, mają ok 1-1,5 mm więcej bieżnika, może powinienem zamienić i dać tylne do przodu teraz ? Poczułbym znaczącą różnice przy takich podjazdach czy nie ?
ineedl
Aktywny
 
Posty: 317
Zdjęcia: 56
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga! Od 1 czerwca 2021 ważne zmiany w przepisach.
    Od 1 czerwca 2021 roku wchodzą dość istotne zmiany w ustawie PoRD. Dotyczą nie tylko kierowców, ale też pieszych. Co się zmiania? Na początek najbardziej kontrowersyjny i pokręcony przepis : 1. pieszy znajdujący się ...
    Auta BMW z układem xDrive: najpopularniejszy napęd na 4 koła
    Doskonałe właściwości jezdne, zwinność i stabilność w każdym terenie – to przyczyny sukcesu rynkowego systemu BMW xDrive. BMW stale poszerza ofertę samochodów z inteligentnym napędem na cztery koła: tylko w ciągu ...

  • 27 Sty 2021, 00:43

    nie chodzi tyle o grubość bieżnika co jego agresywny rodzaj. Popatrz które opony mają grubsze rowki w poprzek
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12830
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    27 Sty 2021, 11:28

    Jak podjazd jest stromy i jest ślisko ( lód, śnieg ) to nie wjedziesz choćbyś miał napęd na 4 koła i najlepsze opony zimowe. Jedynie mogą tu pomóc łańcuchy albo opaski na koła. Chyba, że droga będzie posypana żwirem albo piaskiem, aczkolwiek czasami na stromych podjazdach nawet piasek nie daje rady, bo miesza się ze śniegiem. W górach takie podjazdy są posypywane żwirem albo jest nakaz jazdy na łańcuchach.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17490
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000