Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

18 Gru 2021, 13:59

galakty napisał(a):Fakt faktem większość na rozgrzanym silniku, ale wszystko po mieście i w korkach. Bez klimy

Myślałem ze pomiary maja być robione na nierozgrzanym silniku bo to jest główny problem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Gru 2021, 15:18

szybki napisał(a):Myślałem ze pomiary maja być robione na nierozgrzanym silniku bo to jest główny problem.


Za ciepło teraz żeby to zmierzyć i porównać, przyjdą mrozy to zresetuję liczniki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Gru 2021, 17:27

8 km robione po Warszawie w zimie, z Bielan na Tarchomin, średnia 35-40 (większość jedzie się przelotowką, S8). Octavia 2 1.6 mpi, czyli smok , spalanie 7.9l peugeot 407 2.0 diesel....8. Jakiekolwiek pisanie, że diesele jest super do miasta a jeszcze porównywanie do hybrydy to szczyt absurdu. Dorzucę jeszcze 1.9 TDI Alhambra 9litrów. Diesel to jest dobry jak się chociaż 50% przebiegu robi w trasie, trasie czyli nie 20 km:).

Ps wiem, że peugeot jest o klasę wyżej i to nieco zaburza wynik
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 218
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2021, 18:15

sisinho17 napisał(a):Octavia 2 1.6 mpi, czyli smok , spalanie 7.9l peugeot 407 2.0 diesel....8


I co z tego wynika? Że dwa razy bardziej dynamiczny diesel w większym aucie pali tyle samo co zamulona octavia?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2395
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Gru 2021, 18:29

Wynika z tego, że diesel w zimę w mieście będzie palił dużo. 1.9 TDI nie było bardziej dynamiczne a peugeot jeżdżony na krótki dystansach to wieczny check engine. Skodę naprawisz młotkiem a z dieslem jak jest dobrze to jest dobrze. Ja w 2 miesiące miałem awarie (turbina, dwumas i skrzynia), i oszczędność z paliwa na kilka lat do przodu w d...;). Diesel jest dobry jak się robi dużo kilometrów (i to w trasie) albo masz ciężkiego suva.
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 218
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Gru 2021, 10:05

ArteK w centrum już po -15.
Czy przy takich mrozach coś trapi hybrydę ?
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris 1.5 Hybrid - test spalania
    Jak przystało na miejskie auto, Toyota Yaris Hybrid nowej generacji okazała się najoszczędniejszym z modeli testowanych przez What Car w kategorii ulicznej eksploatacji, osiągając w mieście wynik 2,94 l/100 km. Zastosowany ...

27 Gru 2021, 10:40

e0hater napisał(a):ArteK w centrum już po -15.
Czy przy takich mrozach coś trapi hybrydę ?
Przy takich mrozach bardziej przypomina jazdę samochodem konwencjonalnym z silnikiem benzynowym. Bo nawet jak już nam się rozgrzeje silnik spalinowy i ogrzeje wnętrze to podczas jazdy wyłączanie silnika spalinowego jest na krótszych dystansach z racji szybkiego wychładzania silnika spalinowego z którego idzie ogrzewanie wnętrza. Dodatkowo sama bateria trakcyjna dosyć długo się rozgrzewa i Ja tu mam w Hybrid Assistant ustawione wymuszone włączenie wentylatora poniżej temperatury baterii mającej 10*C aby ciepłe powietrze z wnętrza szybciej ją ogrzało.

Z moich obserwacji wynika, że hybryda powinna mieć z przodu przed chłodnicą jakieś żaluzje które automatycznie by się zasłaniały przy niższych temperaturach przez co podczas jazdy jednostka spalinowa nie była by tak intensywnie chłodzona. Chciałem nawet zrobić taki test i sprawdzić jakie będą różnice ale nie znalazłem zimowych osłon wlotów powietrza do tego samochodu które montuje się w zderzaku.

Ogólnie przy takich temperaturach -10*C i niższych i dystansach nawet do 15km trzeba założyć że jazda hybrydą będzie praktycznie na takim poziomie jak samochodem konwencjonalnym.

Zauważyłem, że taką graniczną temperaturą po przekroczeniu której układ hybrydowy zaczyna trochę inaczej się zachowywać (jest bardziej powściągliwy jeżeli chodzi o wyłączanie silnika spalinowego) jest temperatura około 0*C.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Gru 2021, 19:31

e0hater napisał(a):ArteK w centrum już po -15.
Czy przy takich mrozach coś trapi hybrydę ?


Sprwdzę koło 05.01 bo zakupiłem Hybrydę za Granicą :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1239

13 Sty 2022, 10:43

ZGADZAM się w 100% z ArteK
Przy temp. na minusie i krótkich trasach hybryda mozna powiedzieć że jest autem typowo benzynowym
średnia z 200 Km gdzie auto pracuje w trybie:
6.00 odpalenie minuta na postoju nim ogarnę szyby z mrozu potem około 2,5 km do pracy
potem
postój do 15:30 i w drugą stronę
spalanie oscyluje w granicach 9,5 - 10 litra
oczywiście jazda na włączonej Klimie i nagrzewaniu
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

13 Sty 2022, 12:04

"ArteK w centrum już po -15. Czy przy takich mrozach coś trapi hybrydę ?"

Czy hybrydę to nie wiem ale elektryka już tak. Komputer przy pełnym naładowaniu pokazuje zasięg o prawie 100 km mniejszy niż przy temperaturze +15
spokogosc
Obserwowany
 
Posty: 2

13 Sty 2022, 12:25

spalanie oscyluje w granicach 9,5 - 10 litra


Tu mnie zabiłeś bo ostatnimi czas (odkąd wszedł nowy taryfikator :D)
na odcinku 5km do pracy średnia w moim civicu benzynowym
to 9L.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

13 Sty 2022, 12:30

tak jak pisał ArteK
to zwykłe auto benzynowe zima na krótkich odcinkach
ale zapewne na odcinku 5 km pewnie już by spalanie spadło do około 7,5 - 8 literka
Jesienią było o wiele lepiej jak temp była powyżej +5 stopnia
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

30 Sie 2022, 12:02

Wczoraj zarejestrowałem trasę na odcinku ~6km. Jak w nią ruszałem to silnik był rozgrzany po poprzedniej jeździe, a bateria hybrydowa naładowana była w 50%.

Oczywiście jak zawsze klimatyzacja włączona na 21 stopni w trybie FAST, a sama jazda w trybie Normal. Na końcu włączyłem przed zatrzymaniem tryb EV.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Realne spalanie jest z aplikacji Hybrid Assistant.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Mar 2023, 10:40

Zrobiłem Aurisem hybrydowym ostatnio przy temperaturach na zewnątrz poniżej zera taki test sprawdzając spalanie przy około -4 stopniach na dystansie 5,5 km ze startu zimnego w obu przypadkach z baterią naładowaną na 54-56% i bez wymuszania trybu EV z przycisku. Przejazd w takich samych warunkach ale jedyną różnicą było ustawienie na klimatroniku wyższej temperatury o jeden stopień z 21 na 22 stopnie. Co się okazało? średnie spalanie na tym dystansie wzrosło o jakieś 1,5 litra. Jeden przejazd może nie być miarodajny ale zaciekawiło mnie to bo oczywiste jest to, że w chłodne dni silnik musi dłużej pracować żeby utrzymać wyższą temperaturę we wnętrzu i przez to rzadziej się wyłącza.

Przyjrzałem się temu bliżej zostawiając tak ustawioną temperaturę i z moich obliczeń wyszło, że jak mamy ujemne wartości temperatury na zewnątrz to takie ustawienie wewnętrznej temperatury klimatronika wyższej o 1 stopień spowodowało większe średnie spalanie na poziomie około 1 litra. Porównując wcześniejsze moje wskazania komputera ze średnim spalaniem.

Oczywiście warto to traktować jako ciekawostkę i tylko przy temperaturach poniżej zera oraz takich w miarę krótkich dystansach myślę, że nie dłuższych niż 7 km bo po tym już ta różnica zacznie się zacierać.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Kwi 2023, 10:52

To może ja w temacie odnośnie krótkich odcinków napiszę co zauważyłem...
Aurisa w Hybrydzie mam od 10.2021roku i użytkuje auto tak jak wcześniejsze w mieście na bardzo krótkich odcinkach czyli:
rano 2,5 km do pracy i po południu to samo w drugą stronę czyli zasadniczo dziennie około 5 km (wiadomo czasem odcinki 20 - 30 km ale to rzadkość)
Zauważyłem że przy stylu mojej jazdy temperatura silnika nie przekracza 50-55 stopni i już załącza sie napęd elektryczny nie dając sie rozgrzać do temp. roboczej tzn około 90 stopni
Wcześniejsze auto benzynowe zachowywało sie klasycznie czyli latem po tej trasie wyższa nawet temp 70-80 stopni.
I tak z moich obserwacji wychodzi że max temp jaka osiąga silnik to te 50-55 stopni i jak sądzę nie jest to za zdrowe dla silnika i czy nie będzie to szkodliwe na dłuższa metę... ?? olej wymieniam raz do roku po przebiegu około 7000km
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015