Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?

Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?

30 Cze 2014, 14:27

Udział w wypadku lub stłuczce niesie za sobą lawinę konsekwencji. Najważniejsze jest życie i zdrowie uczestników zdarzenia, ale zaraz potem nasza uwaga skupia się na uszkodzonym samochodzie. Wyłączenie pojazdu z użytkowania to dla wielu najgorszy scenariusz. ABC napraw powypadkowych.

Image

"W pierwszej kolejności musimy podjąć decyzję, jak i gdzie auto naprawiać. Odpowiedni wybór miejsca naprawy i technologii, w której ta naprawa będzie wykonywana, to nie tylko gwarancja przywrócenia wyglądu pojazdu sprzed zdarzenia, ale przede wszystkim przywrócenie cech konstrukcji samochodu, które zapewnią ten sam poziom bezpieczeństwa" mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA.

ImagePrzeprowadzone przez Dekra niezależne testy pokazały, jak ważna jest odpowiednia naprawa pojazdu. Do testu wykorzystane były dwa nowe samochody ŠKODA Octavia. Przeprowadzono na nich dwa identyczne testy zderzeniowe. Symulowano silne uderzenie boczne z prędkością 30 km/h. Samochody zostały później naprawione w dwóch różnych procedurach naprawczych. Pierwsza Octavia – zgodnie z instrukcją warsztatową producenta, została naprawiona w autoryzowanym centrum serwisowym ŠKODA, w drugiej naprawa odbywała się w nieautoryzowanym serwisie i odbiegała od instrukcji producenta. Naprawione pojazdy poddano ponownie symulacji uderzenia bocznego. Tym razem prędkość zwiększono do 50 km/h.

Wynik symulacji pokazał, jak ważne jest przestrzeganie instrukcji warsztatowej i realizacji naprawy w zalecanej technologii. Uderzone samochody miały różne stopnie uszkodzeń nadwozia. Nie będzie zaskoczeniem, że bezpieczniejsza dla kierowcy okazała się Octavia naprawiana według instrukcji producenta. Uderzenie spowodowałoby mniejsze obrażenia u kierowcy, stłuczenie klatki piersiowej lub nieskomplikowane złamanie 1-2 żeber. Pozostałe części ciała pozostałyby bez większych znaczących urazów. W przypadku drugiej Octavii, kierowca miałby mniej szczęścia. Groziłby mu poważny uraz klatki piersiowej, złamania wielu żeber i stłuczenie organów wewnętrznych.

Image

Dla wytrzymałości pojazdów kluczowa okazała się technologia naprawy. Centrum serwisowe dokonało naprawy w oparciu o oryginalne części, wymieniając słupek drzwiowy, próg, ścianę boczną, dach i drzwi, a punkt nieautoryzowany dokonał naprawy uszkodzonych części, wymieniając i uzupełniając te najbardziej zniszczone. Ten system naprawy obniżył wytrzymałość całej platformy oraz dolnej części słupka drzwiowego.

Wynik testu pokazał, że samochód po naprawie dokonanej w autoryzowanym centrum serwisowym zachował wysoką jakość i parametry bezpieczeństwa, nawet w przypadku poważnych uszkodzeń powypadkowych.

Image

Decydując się na sposób naprawy trzeba wziąć pod uwagę nie tylko czas poświęcony na jej dokonanie i koszty z nią związane, ale przede wszystkim należy myśleć o przywróceniu konstrukcji pojazdu cech bezpieczeństwa sprzed wypadku. Wybierając serwis decydujmy się na autoryzowanego partnera serwisowego marki ŠKODA. Niefachowa naprawa to mniejsze bezpieczeństwo pasażerów, ograniczenie działania czynnych i biernych systemów bezpieczeństwa.

Pamiętajmy, aby naprawiając pojazd nie rezygnować ze swojego bezpieczeństwa!

źródło: Skoda, materiały prasowe
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2287
Zdjęcia: 8318
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?

01 Paź 2017, 00:02

Ja oddałem swoją hondę do poleconego przez znajomego warsztatu i bardzo dobrze mi zrobili. Myślę, że to liderzy jeśli chodzi o naprawy powypadkowe w warszawie. Zrobili mi szybko i na oryginalnych częściach.
Cheesburgerek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 01 Paź 2017, 00:00
Prawo jazdy od: 14 08 1973
Przebieg/rok: 1tys. km
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wezwać pomoc na drodze? Jak wezwać pomoc na drodze?
    Co zrobić z samochodem, który uległ kolizji albo awarii na drodze? Próbować jechać dalej? Wezwać przyjaciela z linką holowniczą? Zatrzymywać przejeżdżające samochody? Zestresowanemu właścicielowi uszkodzonego ...
    SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
    SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Volkswagen Passat, zabudowa bagażnika CarAudio
      Dziewczyny, Wojna Północ-Południe, 7
      Renault Kangoo Z.E. - 10000 sprzedanych egzemplarzy