Jak to jest z tym przyspieszaniem do setki ?

20 Sty 2022, 13:14

Weźmy pod lupę dwa takie same samochody powiedzmy gabarytu segmentu C i jeden 2.0 benzyna wolnossąca, drugi 2.0 dieselek o standardowej mocy czyli coś koło 140-150KM.
Wiele osób które jeździło zarówno jednym jak i drugim powie że ten pierwszy nie jedzie, ten drugi fajny elastyczny itp. Jest inna charakterystyka przyspieszania, bo jeden będzie liniowo przyspieszał, drugi bardziej w taki "szarpany sposób". Nierzadko jednak można po danych pomiarowych w internecje znaleźć że benzyna mimo wszystko może szybciej rozpędzić się do setki od takiego diesla.
No i zastanawiam się czy na pewno ?
Miałem wcześniej takie auto Pb i spod świateł jak ruszałem i kręciłem do 5-6 tyś obr i tak większość samochodów (i nie były to auta żadne audi, BMW jakieś T6 300KM itp. tylko zwyczajne przeciętniaki lub nawet miejskie ale w ON) będących w tym czasie za mną siedziała mi na d... po czym za chwilę z totalną lekkością wyprzedzała drugim pasem :D
Odwrotnie jak ja byłem za kimś to jak ruszył spod świateł to tylko nieubłaganie się oddalał :D Ponadto patrząc po internetowych testach chociażby na youtube. Taki TDI 2.0 jak na papierze ma 10s do setki, to na testach też tyle wychodzi (czasem nawet ciut mniej).
Jak niedoładowana bena ma 9 do setki, to na testach wychodzi im 11-12 sek :o
Pytanie więc do znawców, czy to kwestia jakiejś nieumiejętności zmiany biegów czy te wartości na papierze można sobie wsadzić w.... kieszeń ? :)
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 213
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Sty 2022, 18:10

A skąd wiesz że te auta nie były po jakimś wirusie? Podjeżdza Focus 2,0 diesel 140 koni, po chipie jakimś 170 i ponad 400 Nm i tyle :mrgreen:
mi się wydaje że sporo miłośników wszelkiej maści diesli mają już softy porobione.

A swoją drogą 2,0 tdi 10 sek do setki? z tego co widze taki golf mk7 ma raczej 8,5

Natomiast nie zmienia to faktu że seryjny np wspominany Focus diesel 140 konny przegra 0-100 z takim 2,0/145 ale tutaj chodzi o sprint gdzie kręcimy auto do końca, inne przełożenia, w dieslu trzeba dać 3 bieg żeby tą słynną setkę uświadczyć, wiele benzyn zrobi ją na II biegu przy czerwonym polu.
Trevor
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

20 Sty 2022, 18:46

Waga, skrzynia, aero, stan, opony, koła wiele czynników się na to składa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14299
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sty 2022, 19:11

Kao napisał(a):Waga, skrzynia, aero, stan, opony, koła wiele czynników się na to skład


Ludzie nie są świadomi tego + kompletnie nie ogarniają że ten czas nie oznacza odczuć i bardzo często realnej jazdy tylko czas jest czas i koniec. Dla mnie ten parametr mógłby nie istnieć no ale jak laika zachęcić do zakupu auta i mu wytłumaczyć że będzie miał szybkie auto.

P.s.

Kao 2,5t z forka remont startujesz od 13k z robotą do około 25k. Norma to 15-17k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8496
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Sty 2022, 19:28

szybki napisał(a):kompletnie nie ogarniają że ten czas nie oznacza odczuć
dokładnie, często jest tak ze jadę realnie sporo wolniejszym autem a odczucia masz całkiem odwrotne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14299
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sty 2022, 20:31

Cynerion napisał(a):Jak niedoładowana bena ma 9 do setki, to na testach wychodzi im 11-12 sek

Oficjalnie koło 12s do setki.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3415
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster 2021, Courier 2020
Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa układ chłodzenia w samochodzie?
    Układ chłodzenia w samochodzie ma za zadanie utrzymać silnik przy optymalnej temperaturze pracy tak aby zapobiec jego przegrzaniu. Z czego składa się układ chłodzenia w samochodzie? - pompa wody, - termostat - czujnik temperatury ...
    Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E
    Dwaj kierowcy Audi: Daniel Abt i Lucas di Grassi, już 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie bieżącego sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu, w Maroku. Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego ...

  • 21 Sty 2022, 09:01

    Trevor napisał(a):A skąd wiesz że te auta nie były po jakimś wirusie? Podjeżdza Focus 2,0 diesel 140 koni, po chipie jakimś 170 i ponad 400 Nm i tyle

    No ale to aż tyle osób miałoby dłubnięte auta ? :D

    szybki napisał(a):dokładnie, często jest tak ze jadę realnie sporo wolniejszym autem a odczucia masz całkiem odwrotne.

    No tak. I często jest tak, że wydaje ci się że przyspieszasz jak rakieta, a na prędkościomierzu za bardzo tego nie widać i odwrotnie nie czuć przyspieszenia a jednak prędkość po chwili jest już wysoka :D

    szybki napisał(a):Dla mnie ten parametr mógłby nie istnieć no ale jak laika zachęcić do zakupu auta i mu wytłumaczyć że będzie miał szybkie auto.

    No ale jednak jak ktoś się uprze i pociśnie do zamknięcia zegara to powinien dać radę spod świateł - teoretycznie :roll:

    Też się zastamawiam na ile są rzetelne takie dane. No bo nawet jak ktoś zrobi test rozpędzając się delikatnie z górki lub pod górkę to przecież wynik może zmienić się diametralnie.
    Cynerion
    Początkujący
     
    Posty: 213
    Prawo jazdy: 09 10 2009
    Auto: Ford Mondeo mk4
    Silnik: EB 1.6 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    22 Sty 2022, 00:15

    Cynerion napisał(a):jednak jak ktoś się uprze i pociśnie do zamknięcia zegara to powinien dać radę spod świateł - teoretycznie

    Teoretycznie a praktycznie trzeba zobaczyć minę motocyklisty mającego 3s do 100kmh jak jest hłostany spod każdych świateł autem mającym katalogowo x2 do paki w stosunku do moto :mrgreen: .
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8496
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    22 Sty 2022, 13:09

    W teorii i na papierze zawsze wszystko wygląda inaczej niż w rzeczywistości :)

    Zwykły kierowca jest najbardziej w stanie zbliżyć się do wyniku przyspieszenia deklarowanego przez producenta jeżeli jedzie samochodem w automacie. Przy manualu rozbieżności w czasie potrafią być naprawdę spore :wink:
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6230
    Zdjęcia: 23