Jak to jest z tymi silnikami TSI?

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 22:57

Zgadzam się, ale ja biorę pod uwagę tylko silniki z Turbo, czyli wybieram między TSI EA211, T-GDI Hyundaia (i30) oraz 1,4T w Astrze. Myślę, że wszystkie można uznać za silniki podwyższego ryzyka, nie tylko VAG-a.

Nie ma nic do Ecoboosta ale po prostu Focus mi się nie podoba w środku i szybko odpadł, to samo Pegueot 308 wnętrzem mnie odrzuciło więc i PureTech odpadł. TCe w sumie jakoś najmniej mnie przekonuje, ale nie przez awaryjność o której nie słyszałem tylko przez wyższe spalanie od konkurencji (porównując dane np. na spritmonitor.de Megane wersja 1.2/130KM).

Jakbym miał wybierać "starą dobrą benzynę" to zostałyby mi chyba tylko dwie opcje:
- Tipo 1,4 95KM tańsza
- i30 1,4 100KM droższa.

Kto wie, może będę żałował, że nie wziałem wolnossaka.
ichris
Początkujący
 
Posty: 77
Rejestracja: 09 Sty 2017, 18:34
Auto: Nie mam

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 23:30

Invi napisał(a):A ktoś kiedyś mówił, że chodziło wyłącznie o dci? Auto miało swoje problemy elektryczne, które poprawiono przez zmodyfikowanie wiązki po fl. Nikt nigdy nie napisał, że 2 fl jest wzorem niezawodności a po prostu przeciętnym autem. Swoją drogą dci było montowane również w volvo, gdzie nie ma o nim złych opinii (był tam krótszy interwał wymiany oleju)


No ok ale skąd wiadomo że coś poprawili? albo że nie ma złych opinii? Ludzie którzy piszą i o Lagunach i o TSI to przeważnie ludzie ze skrajności.
Ci którzy nie tolerują aut na "F" nie polecą żadnej laguny a ni nic co francuskie, za to ci co nie lubią VAG-a nawet za 10 lat będą odradzać TSI, mimo że to inny silnik.
Przecież TSI tez poprawili i to co powstało po 2012 roku to już skrajnie inny silnik niż te 12 lat temu np..

Z resztą w tym temacie TSI to zupełnie inne silniki a do tego nowe auto więc bezsensu ta dyskusja.
Pionek
Zaawansowany
 
Posty: 964
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

01 Mar 2018, 10:07

yeti65 napisał(a):A mogą być to lżejsze tłoki, wały korbowe, korbowody


Sam VW się chwalił, że E211 ma korbę o 20% lżejszą niż E111 (mogłem pomylić, nieważne). Z powietrza sobie 20% uciął i wsadził. Do tego kolektor zintegrowany z głowicą itp.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6682
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

01 Mar 2018, 15:20

Nie wiadomo jak to się do poszczególnych elementów w TCe - czyli to tylko gdybanie. Natomiast wyższe spalenie TCe jest faktem. Wniosek, że to dlatego "bo silnik musi być wykonany z cięższych i trwalszych elementów" moim zdaniem jest zbyt daleko idący.

Znajoma dostała Megane 1.2 TCe/130KM jako zastępcze (awaria Kadjara) i po mieście palił jej blisko 15l/100km...
ichris
Początkujący
 
Posty: 77
Rejestracja: 09 Sty 2017, 18:34
Auto: Nie mam

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

01 Mar 2018, 15:28

ichris napisał(a):Natomiast wyższe spalenie TCe jest faktem.

Nadmierne odchudzanie TSI niestety też jest faktem-patrz post "galakty"
Były też problemy ze zbyt "cienkimi" pierścieniami.
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 2106
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

01 Mar 2018, 15:32

ichris napisał(a):Znajoma dostała Megane 1.2 TCe/130KM jako zastępcze (awaria Kadjara) i po mieście palił jej blisko 15l/100km...


1. Niesprawne auto
2. Jeździ jak narwana.

Nie ma to jak wysnuwać teorie po jednym przypadku i znajomej. U mnie znajomi łamią wszelkie prawa fizyki, dlatego ich nie słucham (teorie typu 1.8 VAG pali 14 litrów po mieście, potem się okazało że on rzadko kiedy trójkę wrzuca).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6682
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne Badaj auto i przeprowadzaj regularne badania techniczne
    Sprawność techniczna pojazdu jest kluczowym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Najczęściej stwierdzane przez policję usterki w pojazdach, które uczestniczyły w wypadkach drogowych, to braki w oświetleniu (54%), ...
    Mitsubishi e-Evolution Concept Mitsubishi e-Evolution Concept
    MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy atuty samochodów typu SUV, ...

  • Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    01 Mar 2018, 16:04

    Oczywiście, że tego nie robię, dlatego kilka p;ostów wyżej przywołałem dane z spritmonitor.de - tam już jest większa próbka niż jeden user. No i TCe wśród uturbionych silników wypada najsłabiej pod względem spalania.
    ichris
    Początkujący
     
    Posty: 77
    Rejestracja: 09 Sty 2017, 18:34
    Auto: Nie mam