Jak to jest z tymi silnikami TSI?

Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 18:23

Przestańcie kpić z tymi informacjami o poprawkach TSI. Nie ma na to żadnych dowodów. Jeśli są to je przedstawcie. Tylko jakieś rzetelne publikacje, a nie wyssane z palca dyrdymały niemieckich szmatławców którzy chcąc czy nie, muszą promować niemieckie produkty.

Jedyne co "zbliża" się do czego co można nazwać dowodem, to dziesiątki tysięcy opinii w internecie że TSI jest do dupy, nadmiernie bierze olej, a silnik rozlatuje się na gwarancji. Skala problemu jest tak astronomiczna, że są już specjalne warsztaty które za niecałe 20k wymienią Ci silnik, bo praktycznie każdy VW z TSI ma problemy.

A co do samej autorki: Nowe auto w leasingu do 80 tys, które "ma wyglądać"
Bierz byle co, ważne żeby nie z grupy VW. Czemu? Bo potem jak się okaże że nagle coś wysiadło, to auto będzie garować w serwisie. Tydzień, dwa, albo nawet i 4, z tym że przy takich okresach, jak przystało na VW, każą sobie płacić za parkowanie u nich w serwisie, gdy auto czeka na naprawę w ramach fabrycznej gwarancji. Nawet był o tym news w takiej jednej telewizji co ma kanał o samochodach.
Ostatnio edytowany przez voidcall, 28 Lut 2018, 18:25, edytowano w sumie 1 raz
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Rejestracja: 12 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 18:25

Nawet jest polska firma, która wymienia 3 silnik w tym samym egzemplarzu. Warto do takich napisać co sądzą o TSI i jakie polecają, skoro się nawymieniali ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6847
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 18:47

Odwróce pytanie : czy są jakieś wiarygodne źródła, dowody na to, że TSI EA211 są wadliwe lub bardziej awaryjne od silników konkurencji? To o czym piszecie to EA111 produkowane przed 2012 rokiem, a autorka wątku kupuje nowe auto więc nie kupi z silnikiem EA111, który rzeczywiście nie jest polecany. EA211 jest produkowany od 2012 roku i nie zauważyłem, żeby ludzie narzekali bardziej na te silniki niż na konkurencji. No chyba, że przedstawicie jakieś wiarygodne dane, które procentowo w zależności od ilości sprzedanych sztuk wykażą, że EA211 jest bardziej problematyczne od silników konkurencji.
ichris
Początkujący
 
Posty: 87
Rejestracja: 09 Sty 2017, 19:34
Auto: Nie mam

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 19:06

ichris napisał(a):EA211 jest produkowany od 2012
tutaj trzeba doprecyzować, że w niektórych autach EA111 był produkowany aż do 2016r (np Tiguan).
Ale co do reszty zgoda :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12583
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 19:24

voidcall napisał(a):bo praktycznie każdy VW z TSI ma problemy

Ty to poważanie piszesz, czy to jakaś prowokacja?
MichalKR
Nowicjusz
 
Posty: 22
Rejestracja: 10 Cze 2016, 08:27
Prawo jazdy od: 15 12 1994
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford S-max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

28 Lut 2018, 19:30

"i w Paryżu nie zrobią z gówna ryżu"

Zrozum że z mojej strony takie dowody nie są potrzebne. Bo EA211 to tylko modyfikacja EA111. To nie jest inny silnik.

I tak jak jestem w stanie dopuścić możliwość że jakieś tam drobne poprawki mogli zrobić. Tak nie ma na to żadnych dowodów że pomogły, to raz. A dwa g...o pozostanie gównem, nawet jeśli owinie się je ładnym papierkiem. Klienci zrazili się do testowania na sobie najnowszych produktów, a raczej eksperymentów grupy VW i nie będą ryzykować. A przynajmniej Ci który mają trochę oleju w głowie. Jak ktoś tego oleju w głowie nie ma, to pewnie zużył go jako dolewkę do swojego TSI. Jak ktoś chce się karmić "uczciwymi zapewnieniami" że VW ma poprawione silniki - proszę bardzo, jego wybów. Ba! Nawet ekspercie ze Skody zbadali silniki TSI na zlecenie VW. Oczywiscie byli obiektywni w ocenie... :lol:

To grupa VW powinna cisnąć temat rzetelnych opinii i testów by pokazać klientom że dbają o nich i o jakość produktu, niestety żadnych danych nie publikują. I jakie mamy dalsze kroki tego wspaniałego producenta? Dieselgate i sranie na całą europę, bo tylko w USA są recall'e.

A co do samych porównań TSI vs inne marki. Wybacz, ale nie słyszałem lamentu o ecoboosty czy tce.

Natomiast Ty bronisz ich jakbyś dostawał od nich wypłatę. A dowodów na poprawki - brak. I tak jak masz prawo do upodobania względem ich silników, tak proszę Cię byś nie polecał silników które się nie sprawdziły, jeśli nie masz dowodów że są dobre.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Rejestracja: 12 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akcesoria zimowe - przewiduj i bądź zawsze przygotowany Akcesoria zimowe - przewiduj i bądź zawsze przygotowany
    Zwykły wyjazd do niedalekich miejscowości może w wyniku zmiany warunków atmosferycznych zmienić się w wielogodzinną szkołę przetrwania. Szczególnie zimą, gdy dopadnie nas śnieżyca lub utkniemy zablokowani na ...
    III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show 2017 / relacja III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show 2017 / relacja
    W ostatni weekend października w podwarszawskim Nadarzynie odbyły się III Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Warsaw Moto Show. W czasie trzydniowej imprezy odwiedzający mogli zobaczyć najnowsze samochody, przyjrzeć się ciekawym ...

  • Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 19:35

    Hmm....miesiąc temu, kiedy prostowałem wygiętą felgę ( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) przyszedł do serwisu gość z zamiarem kupna oleju i płynu chłodniczego do czteromiesięcznego golfa :ok:
    Sprzedawca nawet się nie zdziwił
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4372
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 19:36

    voidcall napisał(a):jeśli nie masz dowodów że są dobre

    To Ty nie masz żadnych dowodów, że są złe poza jakimiś historyjkami z zamierzchłych czasów, które dostały własnego życia, bo są chętnie powtarzane przez forumowo-społecznościowych "ekspertów", którzy TSI widzieli na oczy co najwyżej w video-teście na youtubie.
    MichalKR
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Rejestracja: 10 Cze 2016, 08:27
    Prawo jazdy od: 15 12 1994
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Ford S-max
    Silnik: 2.0 TDCI 163KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Van
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 19:58

    Wciąż czekam na wiarygodne dane statystyczne z których wynika, że TSI E211 jest bardziej awaryjne od konkurencji. Na razie widze tylko nabijanie postów w postaci hejtu VW bez żadnej merytorycznej treści do której możnaby się odnieść w jakikolwiek sposób. Pisząc, ze czekam na takie dane robię to na poważnie. Wpłaciłem "zwrotną" zaliczkę na Golfa VII FL TSI 1.4 125KM i mogę jeszcze się wycofać. Mazda 3 z silnikiem 2.0 będzie lepsza?
    ichris
    Początkujący
     
    Posty: 87
    Rejestracja: 09 Sty 2017, 19:34
    Auto: Nie mam

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 20:16

    Opinie o TSI to wynik szerekopojętej propagandy anty-vagowej moim zdaniem, tych silników jest tysiące, każdy inny, z innego okresu.
    Taki np Golf V GTI albo Octavia RS, 2,0 TFSI - bardzo konkretne motory, mają już po 14 lat 250 tys i jeżdzą, ludzie je modzą, katują i jakoś służą dzielnie.
    Opinie o Octavii RS czy G V GTI są całkiem dobre.

    w czasach Golfa VII tsi znacznie poprawiono, bo nie ma już opinii negatywnych itd..

    ale to można odbić piłęczkę i spytać skąd wiadomo że Laguna po II generacji że to już nie jest królowa lawet? i skąd wiadomo że to tylko chodziło o mk2 z dci pod maską?

    Poza tym problemy np z rozrządem mają inne modele również:
    np thp silniki, alfa rometo twinsparki, opel 2,8, 3,2

    Jest jeszcze coś takiego jak przebieg, jak się kupuje śmieci z Niemiec 300 tys+ to potem różnie bywa, jak auto z PL salonu z udokumentowaną historią i przebiegiem, pojeździ sporo niezależnie od marki i silnika.

    Ale VAG ma tę zaletę że niezależnie od silnika - schodzi od razu, chwilę po wystawieniu ogłoszenia i to jest bardzo istotne.

    Najlepiej porozmawiać z kimś kto ma auto z TSI a później to konfrontować z rzeczywistością i różnymi opiniami.
    Jak widać ludzi nie odstraszają opinie o silnikach bo aut z grupy VW jeździ tysiące codziennie.
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1407
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord / VW Scirocco
    Silnik: 1,4 TSI 122
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 20:45

    Pionek napisał(a):Jak widać ludzi nie odstraszają opinie o silnikach bo aut z grupy VW jeździ tysiące codziennie.


    Nawet eksperymenty na zwierzętach ich nie odstraszają, o czym my mówimy...

    Tak, VAGów sprzedaje się dużo, ale to brzmi tak, jakby EcoBoostów, czy TCe sprzedawało się 10x mniej sztuk. Nie, tak nie jest. A jakoś nie huczą plotki że EcoBoosty chleją po litr oleju. Zadziwiające.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6847
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 21:00

    ichris napisał(a):Wciąż czekam na wiarygodne dane statystyczne z których wynika, że TSI E211 jest bardziej awaryjne od konkurencji. Na razie widze tylko nabijanie postów w postaci hejtu VW bez żadnej merytorycznej treści do której możnaby się odnieść w jakikolwiek sposób. Pisząc, ze czekam na takie dane robię to na poważnie. Wpłaciłem "zwrotną" zaliczkę na Golfa VII FL TSI 1.4 125KM i mogę jeszcze się wycofać. Mazda 3 z silnikiem 2.0 będzie lepsza?


    Dobrze, to jak jesteś taki zasadniczy, to miej jaja i najpierw pokaż dowody że są poprawione, a nie że wykłócasz się jak dzieciak "moje na wierzchu". Ja zacząłem temat z informacją że dowodów na to że poprawki coś dają -
    nie ma, jeśli są, pokaż i potem przejdziemy do Twojego pytania.

    A jeśli wpłaciłeś zaliczkę, to sam starasz się usilnie przekonywać i wmawiać (chyba sobie?) że wszystko będzie ok Przynajmniej tka to dla mnie wygląda. Podczas gdy fakty mówią same za siebie, iż polecanie TSI to jakiś chory pomysł. Z tym że jak to będzie z tymi silnikami - nie wiadomo, ale ryzyko wpadnięcia na minę jest WYSOKIE. Z pewnością wyższe niż silniki innych producentów. I tak, Mazda byłaby lepsza.

    Mało tego. To może teraz pójdziesz to salonu i niech przedstawią Ci rzetelne dowody? Dealer nabierze wody w usta i wykpi się "poprawiali, poprawiali", a jak nie to płać za przedłużoną gwarancję.
    m.: celica turbo za 10k, czekamy...
    voidcall
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 107
    Rejestracja: 12 Kwi 2016, 12:44
    Prawo jazdy od: 07 03 2007
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: Focus MK1 FL
    Silnik: 1.6 100KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 21:12

    Czyli nie masz dowodów, że TSI E211 są statystycznie bardziej awaryjne niż silniki innych producentów. Ja sobie niczego nie wmawiam, naprawdę koleżko :) Ale już na pewno takiego bicia piany nie dam sobie wmówić. W ostatnich tygodniach zrobiłem trochę jazd testowych i na 95% kupię tego Golfa bo mi się nim jechało zdocydowanie najlepiej. Twoje bicie piany bez żadnego, choćby 1 argumentu nie odwiodły mnie nawet o 0,00001% od tej decyzji. Z mojej strony wątek zamknięty a szkoda bo liczyłem, że się czegoś nowego dowiem.
    Ostatnio edytowany przez ichris 28 Lut 2018, 21:20, edytowano w sumie 3 razy
    ichris
    Początkujący
     
    Posty: 87
    Rejestracja: 09 Sty 2017, 19:34
    Auto: Nie mam

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 21:15

    Pionek napisał(a):ale to można odbić piłęczkę i spytać skąd wiadomo że Laguna po II generacji że to już nie jest królowa lawet? i skąd wiadomo że to tylko chodziło o mk2 z dci pod maską?


    A ktoś kiedyś mówił, że chodziło wyłącznie o dci? Auto miało swoje problemy elektryczne, które poprawiono przez zmodyfikowanie wiązki po fl. Nikt nigdy nie napisał, że 2 fl jest wzorem niezawodności a po prostu przeciętnym autem. Swoją drogą dci było montowane również w volvo, gdzie nie ma o nim złych opinii (był tam krótszy interwał wymiany oleju)

    Pionek napisał(a):Poza tym problemy np z rozrządem mają inne modele również:
    np thp silniki, alfa rometo twinsparki, opel 2,8, 3,2


    I właśnie dlatego tyc modeli, z tymi silnikami nie polecamy. O rozrządzie w 2.8 pisałem nawet wczoraj czy przedwczoraj, o thp wspomina się w każdym temacie o citroenach/pug'ach, że 156 tylko z dieslem albo v6 też powszechnie wiadomo
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4372
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Jak to jest z tymi silnikami TSI?

    28 Lut 2018, 21:37

    ichris napisał(a):Czyli nie masz dowodów, że TSI E211 są statystycznie bardziej awaryjne niż silniki innych producentów.

    Takich dowodów nikt nie jest w stanie przedstawić, ani w jedną, ani w drugą stronę. No chyba, że sam VW, ale ten złych statystyk nie pokaże, a w dobre mało kto uwierzy :lol:
    Ja osobiście sądzę, że te nowsze silniki nie są już tak awaryjne jak te pierwsze, ale dalej zaliczyłbym je do silników podwyższonego ryzyka.
    W żadnym przypadku nie można o nich powiedzieć "stara dobra benzyna".
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2452
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014