Jaki automat znajduje się w RAV-4 IV generacji (2013 – 2016)

15 Sie 2022, 20:03

Witam Serdecznie,

Czy mógłby ktoś potwierdzić lub podać linka do info, jaki automat znajduje się w RAV-4 czwartej generacji w wersji benzynowej (2.0 V-matic oraz 2.0 VVT-I) oraz dieslu (2.2 D-CAT ) ?

Czy w obu wersjach znajduje się klasycznu automat 6-biegowy, czy tylko w dieslu, a w benzynie jest CVT, bo takie info znalazłem na innym forum?

Myślę o zakupie RAV-4 IV generacji w benzynie, ale tylko z klasycznym automatem i tu robi się problem, jeśli wersje benzynowe posiadają CVT.

Czy starsza generacja (2006-2013) benzyna miała atomat klasyczny ??

Dziękuję i Pozdrawiam
tombond
Nowicjusz
 
Posty: 9

16 Sie 2022, 07:46

tombond napisał(a):Czy w obu wersjach znajduje się klasycznu automat 6-biegowy, czy tylko w dieslu, a w benzynie jest CVT, bo takie info znalazłem na innym forum?
Tylko w dieslu bo benzynowe jednostki od 2006 roku z tego co pamiętam były łączone już z przekładniami CVT.

Ogólnie tego diesla sobie odpuść bo to nie najlepsza jednostka i może przysporzyć sporo kłopotów.
tombond napisał(a):Myślę o zakupie RAV-4 IV generacji w benzynie, ale tylko z klasycznym automatem i tu robi się problem, jeśli wersje benzynowe posiadają CVT.
Takich nie ma. Już Ci pisałem w innym wątku jaka-skrzynia-znajduje-sie-w-honda-cr-v-automat-vt129813.htm na temat tych automatów tam gdzie pytałeś o Hondę CRV. Jeździsz mało więc jak kupisz auto z niedużym przebiegiem to raczej skrzyni nie masz co się bać przy regularnym serwisie zrobi na pewno ponad 200tkm bez problemu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7208
Zdjęcia: 24

16 Sie 2022, 12:40

Dzięukję za odpowiedź.
Ogólnie tego diesla sobie odpuść bo to nie najlepsza jednostka i może przysporzyć sporo kłopotów.

No własnie pomyślałem, że RAV-4 IV generacji diesel byłby solidniejszym i mniej awaryjnym autem niż CR-V benzyna. Zacząłem się bać tej CR-V potym jak znalałem na necie info, że roczniki 2012-2014 mają problem z silnikiem:

Ale nie wiem czy ten problem występował w obu silnikach

Dzisiaj pytałem w jednym z salonów i człowiek powiedział, że CR-V roczniki 2012-2015 miały problem z wibracjami slinika po uruchomieniu i że dlatego w 2016 zaczeli wstawiać silniki Earth Dreams Technology, a one mają znowu problem z tym, że paliwo dostaje się do silnika i rozrzadza olej:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Z tego co do tej pory znalazlem silniki Earth Dreams montowano w wersjach 1.5, 1.6 od 2016 roku.

Biorąc pod uwagę powyższe problemy, pozostaje jedynie CR-V od 2016 roku ale nie z silnikiem Earth Dreams. Chyba, albo RAV-4 w dieslu z klasycznym automatem, ale skoro nie jest to dobra jednostka, to juz sam nie wiem, co brać, CR-V z 2016r z silnikiem CR-V 2.0 i-VTEC?

Czy tylko roczniki 2016 w górę z silnikiem CR-V 2.0 i-VTEC będą dobre, czy 2015 też miał problem z tymi wibracjami ?

Z tego co znalazłem, to tylko roczniki 2012-2014, więc może koleś z salonu nie do końca byl doinformowany i już od 2015r nie wystepował ten problem?

A jak się ma CR-V w benzynie do tej w dieslu ? Czy jak dla mnie tylko benzyna i diesla wogole nie patrzeć?

Rokiko prosze pomóż mi to ogarnąć!
tombond
Nowicjusz
 
Posty: 9

16 Sie 2022, 13:03

No i zostaje Ci RAV-4 w hybrydzie :mrgreen:

Tak na poważnie to miałeś brać tylko silnik CR-V 2.0 i-VTEC pod uwagę w Hondzie :yes: tam nie ma tego problemu.
Taką jak tu:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Swoją drogą silniki w Toyotach Valvematic uchodzą za trwałe i mało wymagające, a skrzynia CVT nie powinna sprawiać problemów jak o nią zadbasz i kupisz w miarę świeże auto.

tombond napisał(a):Chyba, albo RAV-4 w dieslu z klasycznym automatem
O tym nawet nie myśl przy przebiegach o których pisałeś. Tu nawet jak byś sporo jeździł to tego diesla lepiej omijać.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7208
Zdjęcia: 24

16 Sie 2022, 13:16

Przegladam własnie Cr-V z 2016 roku i zauważyłem że można dorwać RAV-4 hybryde z 2016r z podobnym przebiegiem w niedużo większej cenie.

Ta hybryda ma o wiele mniejsze spalanie niż Cr-V więc po jakimś czasie by się kasa zwróciła. Która jednostka według Ciebie jest mniej awaryjna ? Czy te automaty w hybrydzie nie są gorsze od tej klasycznej w CR-V ? Pozatym pisza niektórzy, że ta CR-V w benzynie jest strasznie zamulona w jeździe, czy Toyota ze skrzynia e-CTV jest inaczej?

Swoją drogą silniki w Toyotach Valvematic uchodzą za trwałe i mało wymagające, a skrzynia CVT nie powinna sprawiać problemów jak o nią zadbasz i kupisz w miarę świeże auto.


Świeże auto, tzn jaki rocznik i przebieg max ?

Dzięki !
tombond
Nowicjusz
 
Posty: 9