Jaki samochód: z aut miejskich i kompaktowych kombi?

Jaki samochód: z aut miejskich i kompaktowych kombi?

22 Lip 2018, 22:46

Witam.

Poszukuję auta i jak na razie mam dwie koncepcje:

- auto miejskie: główny warunek to dość niskie spalanie przy przyzwoitej dynamice, duża niezawodność. Preferuję auta japońskie typu Honda Jazz, Toyota Yaris, Mazda 2, intrygująco wyglądają wynalazki Daihatsu czyli Sirion i Materla lecz kompletnie nic o nich nie wiem itp, generalnie dla tych tonowych samochodów wystarczy 1,3-1,4 l pojemności

- kompaktowe kombi - tutaj najważniejsza jest niezawodność i żeby usterki nie doprowadziły do bankructwa a tych drobnych było jak najmniej, długość ok 4,5m np Lancer z silnikami 1.6, 2,0, Astra z 1.6, Volvo V50 z 1.8. W każdym razie wskazane żeby było dość proste w budowie. W przypadku ostatniego wolę dopłacić zamiast brać popularnego Focusa. Ważne tez żeby wnętrze nie wyglądało tak smutno jak to z Octavii I ;)

Cena to max 12-13 tys PLN jedynie za Volvo mógłbym dać ciut więcej a rocznik nie starszy niż 2005. Samochodem będę robił koło 15 k km rocznie 60 % trasa lecz bez autostrad i liczę że posłuży te 3-4 lata. Dobrze by było żeby samochód miał względnie trwałe zawieszenie - z przodu koniecznie kolumna McPhersona z tyłu bez znaczenia. Koniecznie trwały silnik i skrzynia . Co do zabezpieczenia antykorozyjnego to cóż, nie spodziewam się cudów po autach japońskich które preferuję.

Proszę o propozycje, mocne i słabe strony aut. Na ogłoszeniach widzę w tej cenie sporo aut francuskich, włoskich, koreańskich - przez różne stereotypy trochę trudno mi tym autom zaufać - zwłaszcza z tamtych lat. Po roku 2010 robiły pewniejsze samochody lecz to już wyższa półka cenowa.

Ostateczną decyzję na temat tego co kupię podejmę tuz przed zakupem i po zrobieniu dokładnej analizy kosztów i zapotrzebowania.
Darq85
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 19 Maj 2018, 07:12
Auto: Mitsubishi

Re: Jaki samochód: z aut miejskich i kompaktowych kombi?

23 Lip 2018, 08:56

Myślę, że segment C to lepszy wybór, tym bardziej, że połowa przebiegu będzie w trasie.
12-13 to takie minimalne minimum na zadbaną Astrę H, a wiadomo, że zaniedbany egzemplarz będzie generował duże koszty.
W tym budżecie złym wyborem nie będzie Octavia I, wiem, że wnętrze nudne, ale może znajdzie się coś z lepszym wyposażeniem. Do tego silnik 1.8 lub 2.0 zapewnią dobrą dynamikę przy średnim spalaniu ~10l LPG.
Volvo V50 to minium 15-16 tysięcy, do tego w ogłoszeniach dominują diesle. 1.8 bierze olej (lepiej unikać tego silnika, również w Focusie).
Focusa Mk2 znajdziesz do 13 tysięcy, ale zapewnie będzie to 1.6.

Moim zdaniem jeśli budżet to max.12-13 tys.to skupiłbym się na:
-grupa VAG na płycie Golfa IV (Golf, Bora, Octavia, Toledo)
-Peugeot 307 SW, ale tylko od właściciela z PL. z jakąś sensowną historią serwisową
-Toyota Corolla E12 1.6

Jeśli zwiększysz budżet do 15 tys.to wtedy:
-Astra H 1.8
-Ford Focus Mk2

Możesz popatrzeć na coś starszego z segmentu D, ale taniego w utrzymaniu np. Toyota Avensis I (1.6 16V, 1.8 110 lub 2.0 128KM).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5442
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ryzykowne przekraczanie granic Ryzykowne przekraczanie granic
    Kodeks drogowy mówi jednoznacznie o obowiązku jazdy wyznaczonym torem. Kierowcy jednak notorycznie łamią ten przepis i niebezpiecznie ścinają zakręty, wjeżdżając tym samym na sąsiedni pas ruchu. Zapominają, że im ostrzejszy ...
    Objawy uszkodzenia turbosprężarki Objawy uszkodzenia turbosprężarki
    Obecnie niemal każdy samochód z silnikiem diesla jak i benzynowym wyposażony jest w turbosprężarkę. Ma ona na celu zwiększenie ilości powietrza doprowadzanego do cylindrów a co za tym idzie zwiększenie jego mocy. Niestety ...

  •