2.8 ma rozrząd na łąńcucho 2,5 na pasku, obydwa to dość udane konstrukcje, róznica 10 kucy czasem jest odczuwalna
![Wink ;)]()
powiem szczerze dla mnie nie było by różnicy między jednym a drugim, jedyne co w miśku mnie martwi to zanikająca rama (zawsze) więc trzeba być szczególnie ostrożnym w tym względzie i mieć duży młotek
super select to fajna skrzynia ale mocniejsza jest Easy Select
![Wink :wink:]()
to juz twoja decyzja czy możliwośc poruszania sie z napędem
4x4 po suchym asfalcie jest konieczna
![Wink ;)]()
teraz najczęstsze awaria SS którą można prosto sprawdzic i od ręki naprawić
![Wink ;)]()
migające
kontrolki SS albo nie rozłączające się napędy zwykle są winą spadniętych węży podciśnienia (podciśnieniem sterowane jest zapinanie przednich półosi)
silnik czy 2,8 czy 2,5 ma mieć równa kompresje (jak każdy inny silnik) na wszystkich garczkach, czasem może puścić małego dymka (czarnego) przy przyśpieszaniu albo mocnym bucie "na dole" lub z obciążeniem, nie może dymić na siwo czy coś podobnego, 2,5 jest dość łatwo modyfikowalny jeśli chodzi o parametry, więc dłubnięcie delikatnie mocy nie robi problemu, w 2,5 zawsze po kupnie wymieniamy rozrząd pełny, w 2,8 sprawdzamy łańcuch i najlepiej wymienić ślizgi i napinacz (lubią sie wycierać),
napędy w zasadzie są bezobsługowe za wyjątkiem popitolonego systemu włączania przedniej osi w SS (opis wyżej
![Mr. Green :mrgreen:]()
) i sprzęgiełek które często występują w ES (nie maja grzechotac nie mogą się wypinać, mają działąć płynnie do przodu i do tyłu) Pajero 2 zwykle wyposażone jest w blokade albo 100% albo LSD (w teorii dociągania przyczepu po asfalcie lepsze LSD do taraszenia w terenie lepsza 100%) do LSD leje sie specjalny olej, jeśli ktoś tego nie robił to LSD nie żyje, i zajmuje tylko miejsce w dyfrze, można próbowac reanimacji ale zwykle się nie udaje,
skrzynia manualna dość prosta, ma działać cicho i bez problemowo (prawie jak w osobówce) wymiana łożysk czy też cały remont skrzyni dość drogi,
skrzynia automat bardzo fajna, jedna z lepiej działających skrzyń jaką dane mi było jeździć, jeśli jest w pełni sprawna to przerzuca płynnie działa precyzyjnie i autko nie muli na niej, jest bardzo zrywne
![Wink :wink:]()
ale to lepsze z 3,0V6 albo 3,5V6
zawias: przód na drążkach skrętnych tył na sprężynie, nie posiada mega wykrzyżu za to jest komfortowy di jazdy na co dzień
![Wink :wink:]()
z tyłu dość często były montowane amortyzatory z regulowaną twardością, bardzo fajna sprawa 3 ustawienia S-M-H (na przycisku i na zegarach kontrolka) zwykle jak nie działają to niestety wymienia się najczęściej na zwykłe o wiele tańsze
a co do szukania to najlepiej szukać w super stanie technicznym
![Wink :wink:]()
bo w użytkowaniu dłuższym to jest najważniejsze
![Wink :wink:]()