Jakie auto 4x4 kupić

26 Wrz 2011, 19:10

Pocieszny co rozumiesz przez ekonomie? Czy chodzi tylko o spalanie czy także o części i naprawy? Pytam bo tak jak polecałeś popytałem o DMC przyczepy i często jest to 2,5T w przypadku Terrano i myślę nad Patrolem. Jeśli ta ekonomiczność w Jego przypadku jest gorsza to czym się przejawia; spalaniem tylko? Czy czymś więcej?
Tak jak wspomniałem zwiał mi sprzed nosa Montek, 3.1, 7-osobowy i miał 3,2T na haku. Przyznać się kto go podkupił :wink:
lupus-79
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łodzkie

26 Wrz 2011, 20:56

każda terenówka jest droższa w serwisowaniu, gorzej bo większośc mechaników nie ogarnia tematu,
a jak znajdziesz warsztat to trzymaj się go :wink:
patrol spala więcej bo jest też cięższy od większości terenówek ;) no może nie do Gelendy ;) ale od większości, dlatego DMC przyczepy ma większe,
jeśli chodzi o ciekawe autka to oglądałem wczoraj ładnego Pajero2 z klima SS blokada tyłu na 7 miejsc ;) fajny, całkiem spoko stan, tylko jak na rocznik 92 dość drogi bo 16+opłaty :wink:
taki tez przyjemny,

aaaaa tak za pamięci ;) w 3 rzędzie siedzeń zawsze się do dupy jeździ :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Wrz 2011, 21:18

pocieszny napisał(a):w 3 rzędzie siedzeń zawsze się do dupy jeździ

A nie można do cioci albo na ryby??? :(

:mrgreen: :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Wrz 2011, 21:40

pozostańmy jednak przy "do dupy" :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Wrz 2011, 01:59

Pocieszny skoro oglądałeś tamtego miśka w Olkuszu to wnioskuje że gdzieś niedaleko mieszkasz. Czy masz może również niedaleko aby oglądnąć to autko?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ktoś pisał, że lepiej brać z motorem 2,8 bo więcej mocy. Ten z Olkusza ma 2,5, którego lepiej szukać?
lupus-79
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łodzkie

27 Wrz 2011, 08:31

2.8 ma rozrząd na łąńcucho 2,5 na pasku, obydwa to dość udane konstrukcje, róznica 10 kucy czasem jest odczuwalna ;)
powiem szczerze dla mnie nie było by różnicy między jednym a drugim, jedyne co w miśku mnie martwi to zanikająca rama (zawsze) więc trzeba być szczególnie ostrożnym w tym względzie i mieć duży młotek :mrgreen:
super select to fajna skrzynia ale mocniejsza jest Easy Select :wink: to juz twoja decyzja czy możliwośc poruszania sie z napędem 4x4 po suchym asfalcie jest konieczna ;)
teraz najczęstsze awaria SS którą można prosto sprawdzic i od ręki naprawić ;)
migające kontrolki SS albo nie rozłączające się napędy zwykle są winą spadniętych węży podciśnienia (podciśnieniem sterowane jest zapinanie przednich półosi)
silnik czy 2,8 czy 2,5 ma mieć równa kompresje (jak każdy inny silnik) na wszystkich garczkach, czasem może puścić małego dymka (czarnego) przy przyśpieszaniu albo mocnym bucie "na dole" lub z obciążeniem, nie może dymić na siwo czy coś podobnego, 2,5 jest dość łatwo modyfikowalny jeśli chodzi o parametry, więc dłubnięcie delikatnie mocy nie robi problemu, w 2,5 zawsze po kupnie wymieniamy rozrząd pełny, w 2,8 sprawdzamy łańcuch i najlepiej wymienić ślizgi i napinacz (lubią sie wycierać),
napędy w zasadzie są bezobsługowe za wyjątkiem popitolonego systemu włączania przedniej osi w SS (opis wyżej :mrgreen: ) i sprzęgiełek które często występują w ES (nie maja grzechotac nie mogą się wypinać, mają działąć płynnie do przodu i do tyłu) Pajero 2 zwykle wyposażone jest w blokade albo 100% albo LSD (w teorii dociągania przyczepu po asfalcie lepsze LSD do taraszenia w terenie lepsza 100%) do LSD leje sie specjalny olej, jeśli ktoś tego nie robił to LSD nie żyje, i zajmuje tylko miejsce w dyfrze, można próbowac reanimacji ale zwykle się nie udaje,
skrzynia manualna dość prosta, ma działać cicho i bez problemowo (prawie jak w osobówce) wymiana łożysk czy też cały remont skrzyni dość drogi,
skrzynia automat bardzo fajna, jedna z lepiej działających skrzyń jaką dane mi było jeździć, jeśli jest w pełni sprawna to przerzuca płynnie działa precyzyjnie i autko nie muli na niej, jest bardzo zrywne :wink: ale to lepsze z 3,0V6 albo 3,5V6 :twisted:
zawias: przód na drążkach skrętnych tył na sprężynie, nie posiada mega wykrzyżu za to jest komfortowy di jazdy na co dzień :wink: z tyłu dość często były montowane amortyzatory z regulowaną twardością, bardzo fajna sprawa 3 ustawienia S-M-H (na przycisku i na zegarach kontrolka) zwykle jak nie działają to niestety wymienia się najczęściej na zwykłe o wiele tańsze

a co do szukania to najlepiej szukać w super stanie technicznym :wink: bo w użytkowaniu dłuższym to jest najważniejsze :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej ekonomiczne SUV-y
    Specjaliści z amerykańskiej organizacji Consumer Reports po raz kolejny wzięli pod lupę paliwożerność SUV-ów i wybrali najbardziej oszczędne auta z tego segmentu. Wszystkie przetestowane przez Amerykanów egzemplarze ...
    Mercedes C 63 AMG - nowe ekskluzywne wersje "Edition 507"
    Do rodziny modeli C 63 AMG dołączają ekskluzywne wersje "Edition 507" z jeszcze potężniejszym, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8. Dodatkowe 37 kW (50 KM) winduje jego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym ...

27 Wrz 2011, 08:58

Pisałeś że widziałeś tego Miśka z Olkusza, mieszkasz w okolicy? bo jak wcześniej pisałem namierzyłem też w Kleszczów-Kraków ciekawy chyba egzemplarz, a to blisko od Olkusza.
Ma ktoś może wiedze na temat tego auta lub może nawet je widzaił?

[link do Otomoto wygasł]
lupus-79
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łodzkie

27 Wrz 2011, 09:00

w okolicy jak okolicy jakieś 120 km od olkusza :mrgreen:
tego 2.8 nie oglądałem, ten 2,5 nawinął się przy okazji poszukiwań terrano 2 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

27 Wrz 2011, 09:10

kurcze mam za daleko do tego Olkusza a dużo pracy na kopareczce więc musi do weekendu poczekać... o ile ktoś go nie zawinie jak Montka.
Wielkie dzieki za rzeczowe wyjaśnienie działania Miska :D
...a co jest z tymi Galloperami że raczej nie są chwalone. Przecież to konstrukcja Mitsu i te same podzespoły?
lupus-79
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łodzkie

27 Wrz 2011, 09:14

myśle że nie zniknie z tego powodu że stoi tam dość długo jak na auto z 92 roku cena 16+opłaty to dośc duża kwota, działania nie sprawdzałem (ogólnie oglądaliśmy z zewnątrz) i tak stan mi się rzucił wmiarę OK :wink: co nie oznacza że nie masz go gogłębnie sprawdzić :mrgreen:
a co do gallopera, to tak jak z fronterą niby robiona na licencji isuzu ale to nie to samo co rodeo :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Wrz 2011, 21:20

Nie wiem czy zerknąłeś na link, który wstawiłem, ale chodziło mi o miśka z '96. Rama i silnik to wiadomo, że trzeba porządnie sprawdzić i to wiem jak zrobić. A może podpowiesz jak sprawdzić wszystkie napędy? Jestem laikiem w tym temacie. Reszta w rękach losu. Tak jak z kobietami :) Niby ładna a po zmyciu tapety ... :)
lupus-79
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: łodzkie

29 Wrz 2011, 08:56

patrzyłem i mówiłem że nie widziałem ;) a już się przyzwyczaiłem że na zdjęciach nawet paście wyglądają pięknie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Wrz 2011, 20:24

fajne jest sharan 4x4 ale nim nie poszaleiesz fajny jest typowy w las lub coś takiego np suzuki samurai
slawek7
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: volksvagen sharan 1.9 TDII

30 Wrz 2011, 03:48

Witam, to jeszcze raz ja :)

Przejrzałem trochę samochodów na Internecie i zawęziłem swoje pole wyboru do 2 autek.
Wiem już, ze chce samochód nie koniecznie duży, ale z dużym prześwitem i do 15 tys.

Zastanawiam się jednak czy będzie to Suzuki Samurai Czy Jeep Wrangler . Interesują mnie roczniki 1990 i wzwyż.

Jak sądzicie, który będzie lepiej sprawował się do jazdy w terenie. Który też będzie mi łatwiej naprawić i dostać tańsze części jakby coś się stało.

SAMURAI

1. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
2. [link do oferty na Allegro wygasł]
3. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4. lub kupić coś za 8 tys. i za 6-7 tys ładnie go przygotować, zamontować wyciągarke zrobić mu regeneracje itd ?

np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ?

WRANGLER

1. [link do oferty na Allegro wygasł] tylko ten ma silnik nissana patrola wiec nie wiem, czy to dobrze czy raczej zle.
2. [link do oferty na Allegro wygasł]
3. [link do oferty na Allegro wygasł]

Co myślicie ?

Jakie auto wybrać i czy któreś z powyższych jest godne uwagi ?
Szalik13
Nowicjusz
 
Posty: 12

30 Wrz 2011, 20:34

Przyznam się bez bicia, że linków nie oglądałem. Łatwiej i taniej zdobędziesz części do Samiego. Jak kupisz syfa za 8 kawałków to te 6-7 prawie wsadzisz w doprowadzenie go do porządku i niewiele zostanie kasy na modyfikacje. :wink: Lepiej poszukać sprawnego egzemplarza, a takie trzymają cenę.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995