Jakie auto terenowe byscie polecili???

25 Maj 2014, 19:47

Pozdrawiam milosnikow aut terenowych.Interesuja mnie 3 marki aut :BMW x3 2,0d, 177km 2008r. automat.Land Rover Freelander 2,2TD4 2009r 152km automat.Volkswagen Touareg R5 2,5TDI,2008r,174km.Pozdrawiam :piwo:
tofijka
Nowicjusz
 
Posty: 2
Auto: nie mam

25 Maj 2014, 21:14

Wszystkie obarczone ryzykiem utopienia grubej gotówki w naprawach...
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Maj 2014, 07:44

X3 jest tak samo terenowe jak moje Subaru. Z tej trójki zdecydowanie najlepszy jest Touareg. Jaki masz budżet ?
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Maj 2014, 09:02

żadne z wymienionych aut nie jest samochodem terenowym, nawet pseudo terenowym nie jest,
zwykłe duże kombi z napędem na4
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6649
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Maj 2014, 12:53

Touareg jest mocno uterenowionym SUVem- mogę zaryzykować stwierdzenie, że nawet terenówką. Spójrz na jego parametry sprawności w terenie (na końcu mojego artykułu w katalogu).
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Maj 2014, 15:16

Z tej całej 3 to tylko VW touareg.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4852
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdzie nie warto tankować LPG? Wysokie ceny Autogazu!
    Miałem okazję w weekend wybrać się w góry a dokładniej w Karkonosze. Podróż oczywiście z Warszawy trasą A2 następnie A1 i S8, a dalej kawałek A4. Ceny w Warszawie LPG były na poziomie 2,10 - 2,18zł. Jednak na ...
    Latem też można wpaść w poślizg
    Choć z ryzykiem poślizgu kojarzy się raczej zima i oblodzona nawierzchnia dróg, równie niebezpieczna sytuacja na drodze może przydarzyć się kierowcy także latem. To właśnie na okres od czerwca do sierpnia przypada ...

  • 26 Maj 2014, 18:51

    Geniodekt napisał(a):Touareg jest mocno uterenowionym SUVem- mogę zaryzykować stwierdzenie, że nawet terenówką
    buhahahahahahahahaha
    dobre dobre :mrgreen: :ok: rewelacja, to większą terenówką jest fiat Panda 4x4 :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6649
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    26 Maj 2014, 21:28

    Ale o co ci chodzi ? Wiadomo, że nie ma porównania z Defenderem czy G-Klasą, ale jak na SUVa, zdolności terenowe Touarega I generacji (może pomyliłeś z II ?) są bardzo dobre:
    Zdolność terenowe: stały napęd 4x4, seryjny
    Maksymalny kąt natarcia:
    a) ze zwykłym zawieszeniem: 28°, kąt zjazdu (tył): 28°
    b) z zawieszeniem pneumatycznym: 33,2°, kąt zjazdu (tył): 33,6°
    Kąt rampowy:
    a) ze zwykłym zawieszeniem: 22°
    b) z zaw. pneum.: 27°
    Głębokość brodzenia: 580 mm
    Zdolność wspinania się: 45° (100 %). Dla porównania- aktualne Mitsubishi Pajero ma 35°.
    Maksymalny przechył boczny podczas jazdy: 35°

    Czytaj więcej volkswagen-touareg-i-vt74939.htm#ixzz32qrcb8MJ
    Geniodekt
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    26 Maj 2014, 22:42

    wszystko bardzo ładnie na papierze, ale te rzeczy tak na prawde niewiele znaczą przy jeździe w terenie,
    mikry skok zawieszenia, brak reduktora, brak blokowanej międzyosówki, ten stały napęd jest mocno iluzoryczny, zawiaduje tym komputer i w 5 minut możesz nie mieć hamulców, zagotowany płyn, i zjazd ze wzniesienia bez żadnej kontroli, te 45 stopni przy uphillu to w momencie gdy górka jest idealnie równa :wink: przykładu Q7 ma 50 i cóż z tego, wystarczą większe dziury i stoi, tak samo jak tuareg :wink: 60 cm brodzenia do póki komputer nie zostanie zalany a jest on niżej niż te 60 cm :wink:
    chcesz terenówkę? kup Toyotę FJ Cruisera, będzie i terenowy i do jazdy i nie będzie taki jak wszytkie inne suwadła na drodze, będzie miał prawdziwe 4x4, z reduktorem, jak sobie dobrze poszukasz to i z blokadą tylnego mostu znajdziesz, 4ro litrowa benzyna z automatem świetnie sobie z tym autem radzi :ok: do tego masz tylne drzwi otwierane w drugą stronę (łapacze kur)
    no i w kwestii tego podjazdu :mrgreen:

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6649
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    27 Maj 2014, 00:04

    Geniodekt napisał(a):Ale o co ci chodzi ?


    Z grubsza o to chodzi że jak mój kolega pojechał nad Wisłę Touregiem to 25cm, śnieg zatrzymało go na tyle że nie mógł wyjechać skończyło sie tym że podjechałem zwykłą osobówką na dobrych zimówkach i powoli szarpnięciami wyciągneliśmy go. Cała zabawa trwała 2g. a skrzynka powiedziała papa.

    No i jeszcze apropo "terenowego" Q7 ostatnio u kolegi na osiedlu mój brat zatrzymał się na dosyć sporej górce Lexem RWD i nie mógł spowrotem ruszyć bo był ubity śnieg... za nami jechał pan Q7 obtrąbił nas no bo jak to można zatrzymać lorda w jego pięknym q7. Ruszył z kopyta wyprzedził nas i wjechał dwa metry wyżej niż my na tyle się zdał super napęd... :D

    Genio auta o których piszesz nawet nie maja normalnego napędu 4x4 technologia ich wykonania pozwala na szaleństwa trawnikowe lub wjazd pod wysoki... krawężnik a wieśwagen jest juz skrajnym bedziewiem...

    pocieszny napisał(a):kup Toyotę FJ Cruisera, będzie i terenowy i do jazdy i nie będzie taki jak wszytkie inne suwadła na drodze,

    A ja dołożę zwykłego Landka ponieważ jak na terenówkę fajnie jedzie po asfalcie, w manualu diesel mało pali no i bezawaryjnością wieśwagenki bije na głowę tylko to jest temat dla kogoś kto ma kasę a nie udaje że ją ma czyli zero lansu... :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7085
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    27 Maj 2014, 08:36

    Jak miał zwykłe opony to wcale się nie dziwię. Myślisz, że Wrangler na drogówkach poradził by sobie lepiej głębokim śniegu ? Tutaj po prostu potrzebne jest dobre ogumienie, w Imprezie na niskoprofilowych Potenzach naiwnie myślałem, że korzystając z dobrodziejstw stałego 4x4 uda mi się przejechać gliniastą, śliską drogę na działkę. Niestety bardzo się myliłem, z tym, że mnie musiał wyciągać traktor, a nie osobówka. Na zimówkach Nokiana śmigałem tamtędy bez żadnych problemów.
    Jeszcze raz powtarzam: Touareg ma bardzo dobre zdolności jak na SUVa
    Zerknij sobie na ten filmik:

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    Co do Toyoty LR: czy bije na głowę, tego nie jestem pewien. Na pewno jest nieco mniej problematyczna, ale zadbany Touareg też nie należy do zawodnych aut.
    Ale mogę ją przebić: Range Rover. Kultowy samochód, idealne proporcja luksusowej limuzyny do rasowej terenówki.
    Geniodekt
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1022
    Zdjęcia: 299
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Impreza/Volvo S80
    Silnik: 2.0 160/2.9 202
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    27 Maj 2014, 09:10

    RR tak jak tuareg to SUV, może jeszcze Clasic była choć trochę terenowy :ok:
    ale już P38 i późniejsze to klasyczne SUVy
    LR sam w sobie jest klasyką ale awaryjności, jeśli mówicie że LR jest bez awaryjny jak tuareg to współczuje ilości napraw :mrgreen:
    z LRami jest jak z alfami, kierowcy nei mówią sobie po 14 dzieńdobry bo wcześniej widzieli się już w serwisie ;)
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6649
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    27 Maj 2014, 09:28

    pocieszny napisał(a):jeśli mówicie że LR jest bez awaryjny jak tuareg to współczuje ilości napraw :mrgreen:

    Ale ja miałem na myśli Land cruiser-a :D a nie Land Rovera... :)

    Co do LC vs Twarożek to chyba widać po cenach co jest warte dane auto...

    Mój dobry kolega ma twaroga praktycznie od nowości to gdyby nie kredyt w chf :cry: wysłałby to auto już dawno na księżyc...
    Suma napraw sądzę że przekroczyła 100k a ilość kilometrów zrobionych na lawecie przyprawia o ból głowy tym bardziej że zwykła laweta jest za mała.
    Ale dzięki niemu poznałem Panów od serwisu tych "aut" oj to można się na słuchać....
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7085
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać