Jakie auto ze stałym napędem 4x4 - niekoniecznie terenowe

Jakie auto ze stałym napędem 4x4 - niekoniecznie terenowe

01 Lut 2015, 00:38

Siemka!
Na dzień dobry chciałbym się z wszystkimi ładnie przywitać:-). A wiec witam się:-). Jestem z pomorskiego, spod starogardu gdańskiego i mam pewien mały problem, który jak mam nadzieję, pomożecie mi rozwiązać.
Otóż, w związku z pracą, muszę jakieś 16-20 razy w miesiącu dokonać przelotu 80 km drogą niby wojewódzką, ale w zimie to momentami aż strach jechać. Zwykle zaśnieżone toto, nierzadko i oblodzone (zwłaszcza jak mało napada, jak dużo, to bardziej się starają). I mam pomału dość jeżdżenia autem napędzanym na jedną oś. Chciałbym wybrać coś 4x4, tylko co?
Początkowo myślałem o a4 quattro - ale nie allroad, albo o pasku B5 FL ze stałym napędem, A4 miało być 1.9 tdi 131 km. Rocznik coś koło 2004 - tylko, że trudno dostać taki egzemplarz.
Potem sobie pomyślałem, że czasem jeżdżę w teren - grzyby, ryby, polowanie itd - nie jakiś hardcorowy extreme, raczej polne drogi, aczkolwiek wyjazd ode mnie to kilkaset metrów dziur i nierówności, i może coś bardziej uterenowionego - duster, land rover discovery, xtrail albo grand vitara?. Boi wyżej się siedzi,światła nie ślepią tak bardzo itd. Później doszło jeszcze subaru - forester, outback i legacy. Im więcej czytam, tym bardziej głupieje.
I teraz podsumowując tego przydługiego posta:

1) Potrzebuję auta na powiedzmy 80 % asfalt i 20 % teren - z tego 80 % to raczej tylko polne/leśne drogi. Na szosie z reguły jadę około 100 km/h. Na pewno na asfalcie przebieg około 3000 km/miesięcznie.

2) Zależy mi na stałym napędzie na dwie osie, nie dołączanym - chodzi o bezpieczną jazdę w zimie na zakrętach, na różnie odśnieżonej i odlodzonej drodze przez bory tucholskie

3) Auto ma być z gatunku ekonomiczniejszych - akceptowalne spalanie to 8 l ON i 12 LPG. Oraz jak najmniej awaryjne, a jeśli już by coś nawaliło, jak najmniej kosztowne i żebym nie musiał szukać dobrego serwisu na drugim końcu Polski.

4) Budżet - używka do 50-60 tysięcy maks. Najlepiej jak najmniej (w rozsądnych granicach -
nie "igła" za 10 tysięcy. Ewentualnie za nowe auto mógłbym dać do 150 tysięcy (ale to ostateczna ostateczność)

5) Fajnie byłoby, gdyby mógł być to SUV. Ale jeżeli powiecie, stary, puknij się w łeb, po co Ci to na asfalt SUV, weź zwykła osobówkę, to wybiję sobie ten pomysł z głowy.

6) Moi faworyci osobowi - A4/B5 FL/coś ze stajni subaru. Ewentualnie A4 2.0, ale od którego roku i jaka moc? Czy te 2.0 samochody są dużo bardziej awaryjne i kosztowniejsze w naprawach od 1.9 tdi

7) Z SUVóv - RAV II 2, DUSTER, XTRAIL (te dwa mógłbym wziąć jako nowe, ale ten napęd to chyba tam nie jest do końca stały), LRD, GV, Forester

Czy taka terenówka jak LDR, GV, jest dużo kosztowniejsza przy takich przebiegach w serwisowaniu? Nigdy nie miałem SUVA i podobnego samochodu.
Czy SUV/terenówka jest dużo bezpieczniejsza od osobówki? Najbardziej zależy mi na bezpieczeństwie, potem na ekonomii.
Każda wypowiedź i sugestia mile widziana.

Pozdrawiam serdecznie, Canoe
canoe22137
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 01 Lut 2015, 00:14
Prawo jazdy od: 01 08 2003
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Laguna II FL, Espace IV
Silnik: 135 KM, 163 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Jakie auto ze stałym napędem 4x4 - niekoniecznie terenowe

01 Lut 2015, 10:34

Witaj canoe22137 :)
Tylko od Ciebie zależy jaki typ auta kupisz. Czy będzie to SUV/Kombi/Sedan/Hatchback, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie, od Twoich preferencji, stylu jazdy, itp. Pamiętaj, że tym autem będziesz jeździł Ty, więc nie możesz mówić, że jak ktoś Ci powie, iż masz nie kupować SUV'a, to go wykasujesz z pamięci. Nie o to tutaj chodzi. My możemy Ci jedynie doradzić, podpowiedzieć, dopomóc, ale wybór ostateczny będzie należał i tak do Ciebie. Nikt za Ciebie auta nie kupi.
To był taki mały wstęp :) Ale do rzeczy...
Ja proponowałbym Ci rozejrzeć się za czymś z niekoniecznie stałym napędem na 4 koła, a choćby z racji, że stały napęd 4x4 lubi palić spore ilości ON, bądź PB.
Moje propozycje to:
Jeżeli chodzi o mniejsze pojazdy: Suzuki SX4/Fiat Sedicii (z naciskiem na Suzuki).
Jeśli chodzi o coś większego: Hyundai Tucson, Kia Sorento.
Auta zaproponowane przeze mnie są w mniejszym budżecie, niż Ty założyłeś. Dlaczego? Ano dlatego, że myśląc o Passacie B5FL, czy Audi A4 (jak mniemam B6), zakładałeś budżet +/- 30 tyś. zł. Po drugie kupować auto za 50-60 tyś. zł, bądź 150 tyś. zł ( :shock: ) żeby tylko "trochę" nim pojeździć, według mnie mija się z celem.
Pamiętaj jednak, że wybór należy do Ciebie.
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Jakie auto ze stałym napędem 4x4 - niekoniecznie terenowe

01 Lut 2015, 18:47

Wg mnie najlepsze dla Ciebie będzie uterenowione kombi typu Subaru Outback, Volvo XC70 (mój faworyt), Audi a6 allroad
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10748
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999) Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)
    Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...
    Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM
    Pod maską koreańskiego mieszczucha znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra generujący moc 109 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów która oferuje sześć przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009