Jakie podzespoły wybrać do instalacji LPG IV generacji?

07 Wrz 2011, 21:35

Witam. Chciałem założyć do swojej Vectry (2000 rok, 1,8 115km) roku gaz IV generacji. Dziś znalazłem link z tego forum do kalkulatora kosztów. Pokazał on,że przy moich danych, miesięczny koszt benzyny zużytej podczas odpalania dla generacji IV jest ok. 3 razy większy niż koszt dla II generacji. O co tu chodzi? Którą generację wybrać ? Czy IV generacja nie będzie paliła mniej gazu od III? A i jeszcze jedno pytanko, co z komputerem pokładowym(śr. zużycie itd.)
Ostatnio edytowany przez cichy10001, 08 Wrz 2011, 21:40, edytowano w sumie 1 raz
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

08 Wrz 2011, 08:25

Zakładaj sekwencję i nie zawracaj sobie głowy II generacją, dla sekwencji idzie więcej benzyny na rozruch bo sekwencja ma większą temperaturę przełączenia się na LPG i potrzeba więcej czasu na rozgrzanie do ok 30-35'C jest to też zdrowsze dla silnika i ogólnie dla instalacji. Komputer pokładowy pokazuje spalanie benzyny nie gazu i na kompie zawsze będzie mniejsze u mnie jest to ok 1-1,5L. No i przy sekwencji mniejsze spadki mocy i mniejsze różnice w spalaniu.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

08 Wrz 2011, 08:58

Dzięki :wink: Zdecydowałem się na instalację IV generacji. Rozumiem, że oprócz ceny przy zakładaniu gazu, trzeba się kierować firmą sprzętu włożonego w samochód. Napisałem sprzętu, ponieważ znam ten temat tylko bardzo powierzchownie. Jakich firm instalacje wybrać? Oczywiście mam na myśli najlepsze :wink: Np. niedaleko mnie jest firma, która oferuje załoenie sekwencji za 1500zł, jednak bazuje ona na podzespołach firmy AG CZECH ECO. Nie wiem czy warto
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

08 Wrz 2011, 11:57

Nie słyszałem jeszcze o takiej instalacji a do tego jest podejrzanie bardzo tania bo tyle to II generacji instalacje kosztują. Poszukaj w necie o gaziarzach w swojej okolicy i z orientuj się co zakładają i za ile. Poszukaj Staga albo BRC bo ma dwu letnią gwarancje bez limitu km.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

08 Wrz 2011, 12:35

załóż sobie instalke która jest popularna, tak abyś później nie miał problemu z serwisem i w każdym warsztacie mieli interfejs do niej ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Wrz 2011, 18:07

I jeszcze jedno pytanie. Czy nie jest niebezpieczne zakładanie LPG do starego samochodu ( 2000r) ?
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brak snu to jak nadmiar alkoholu u kierowcy
    Powodów zmęczenia i niewyspania może być wiele, przede wszystkim jednak to brak odpowiedniej ilości snu. Zachowania zaspanej osoby za kierownicą są równie niebezpieczne jak tej kierującej pojazdem pod wpływem ...

08 Wrz 2011, 18:13

nie :wink:
wiek auta nie ma znaczenia, znaczenie ma stan techniczny pojazdu
poza tym stary smochód to z 1939 :mrgreen: z 2000 co najwyżej używany :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Wrz 2011, 20:49

I jeszcze jedno pytanie. Już wiem, że mam szukać staga lub BRC, ale proszę powiedzieć konkretniej. Instalacja LPG składa się z wielu podzespołów, jakie wybrać ? Czy wszystko ma być BRC? Z tego co czytałem, to różnych firm podzespoły są montowane. Jaki reduktor, wtryski ?
Czy te podzespoły są dobre :
1.sterownik STAG4.
2.Reduktor JUNIPER firmy OMVL.
3.Listwa wtryskowa REG firmy OMVL.
4.Wielozawór frmy TOMASETTO.
5.Zbiornik toroidalny do 51L firmy GZWM.
cichy10001
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Vectra B

09 Wrz 2011, 08:12

Jeżeli chodzi o BRC to cała instalacja ma być na podzespołach BRC. Nie wiem do ilu kucyków jest ten reduktor ale zawsze lepiej jest brać taki który ma kilkadziesiąt koni w zapasie, wtryskiwacze mogę polecić bo sam obecnie na takich śmigam i u mnie w 1.8 114km sprawują się dobrze.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001