Jakie sprzęgło będzie pasowało do 1.9TDI silnik ALH

09 Paź 2017, 09:37

Witam. Mam pewien problem. Potrzebuje sprzęgła do Golfa IV 1.9TDI ALH, skrzynia 5EUH. Bazowo jest tam dwumas lecz został wymieniony na sztywne koło. Jaki komplet sprzęgła będzie pasować do tego auta?
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Paź 2017, 09:49

math243 napisał(a):Jaki komplet sprzęgła będzie pasować do tego auta?
Na pewno komplet taki jak powinien być czyli kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym [link do oferty na Allegro wygasł] koszt około 1200zł. Co do kompletu z kołem jednomasowym dobrego kompletu to musisz liczyć się z wydatkiem około 900-1000zł. Te które są po 600-700zł wytrzymują krótko nawet nie wiem czy wytrzymają połowę życia dwumasu tego co podałem. Ten komplet VALEO KIT4P ze sztywnym kołem powinien pasować [link do oferty na Allegro wygasł]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 10:31

Potrzebuje samego sprzęgła. Bez dwu i jednomasy. Bo komplet wiem jaki jest potrzebny.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Paź 2017, 11:09

math243 napisał(a):Potrzebuje samego sprzęgła
Chodzi ci o tarczę sprzęgła, docisk, śruby? Czy tylko o sama tarczę?

Nie wiem co chcesz zrobić? Wymienić sprzęgło bez sztywnego koła zamachowego?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Paź 2017, 11:21

Wymiana dotyczy tylko docisku i sprzęgła.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Paź 2017, 11:50

Musisz mieć chyba średnicę 230mm, 28 zębów do sztywnego koła zamachowego i mógłby pasować do ciebie zestaw LUK 623 1089 00 oznaczenie oryginalne VW 021 198 141. Tu masz link [link do oferty na Allegro wygasł] i Sachs [link do oferty na Allegro wygasł]. Najlepiej jednak by było jak byś wymontował to co masz sprawdził i dopiero zamówił. Jak nie zamawiasz całego kompletu ze sztywnym kołem zamachowym to najlepsza opcja żeby wszystko pasowało.

Pamiętaj, że linki tylko poglądowe i musisz upewnić się przed kupnem czy na pewno będzie pasował taki komplet do twojego samochodu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyoty Camry 8 generacji
    Fabryka Toyota Motor Manufacturing, Kentucky, Inc., (TMMK) rozpoczęła produkcję Toyoty Camry 8. generacji. Nowa Camry zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu 2017 roku. Model jest produkowany od 1982 roku, a od 15 lat ...

10 Paź 2017, 08:57

Dzięki za pomoc. Skrzynia będzie demontowana w tym tygodniu więc dam znać co i jak.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

10 Paź 2017, 11:42

math243 napisał(a):Skrzynia będzie demontowana w tym tygodniu więc dam znać co i jak
Ok, powodzenia. Możesz wrzucić zdjęcie sztywnego koła :) i daj znać co wybierzesz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Paź 2017, 18:41

Witam. Jednak po sprawdzeniu skrzyni, sprzęgło nie wymagało wymiany. Problem okazał się zgoła inny.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

22 Paź 2017, 07:32

math243 napisał(a):Problem okazał się zgoła inny
A możesz napisać jaki to był problem?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Paź 2017, 07:55

Pewnie wysprzęglik :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16148
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2018, 12:41

W przypadku wymiany sprzęgła w samochodzie, gdzie zamontowany jest zestaw modyfikacyjny na koło zamachowe jednomasowe, sprzęgło trzeba dopasować konkretnie do danego producenta koła. Żadne sprzęgło LuK, czy Sachs nie będzie pasować - są one przeznaczone do kół dwumasowych (nie mają sprężynek) lub do fabrycznego koła jednomasowego - czyli do innego auta.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74