Japoński klasyk dylemat

Japoński klasyk dylemat

03 Kwi 2015, 09:41

Witam.
Nie dlugo bede chciał kupic fajne japońskie autko prawdopodobnie po wakacjach
i zastanawiam sie nad :
Toyota supra mk3 targa (tył napęd)
Toyota CelicaV st185 204km 4x4
Mitshubishi 3000gt 225KM (przod napęd)
auto ma byc na weekendy. Powoli bym je sobie robił doprowadził do mega stanu i pozniej zrobic je do 300KM+. Raz na miesiac sa organizowane sa spoty i jest tam 1/4mili to sobie bym nim latał :)
Wiec moje pytania: ktore auto jest najelepiej wybrac.w którym aucie latwiej bedzie się podnosic moc , które bedzie lepsze na 1/4mili , (spalanie nie wazne), które jest najmniej awaryjne , wyglad : bardzo mi sie podobaja te 3 auta nie bede zmieniac ich wygladu jedyne co to odmaluje dam fajne fele i obnize lekko. Ciekawi mnie wasza opinia które auto wam sie bardziej podoba :) W koncu moc to nie wszystko :D.
Toyota Supra mk3 3.0 240KM ok. 310NM 1550kg
Toyota Celica V st185 2.0 4x4 204KM 275NM 1450kg
Mitshubishi 3000gt 3.0 225KM 273NM 1450kg

Czytaj więcej posting.php?mode=post&f=7&sid=fe9d4ded7a084b8ada5374cd3ced73e9#preview#ixzz3WEY1gGaO
VdaroV
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 Kwi 2015, 09:02
Prawo jazdy od: 23 09 1994
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: toyota corolla TS
Silnik: 1.8 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Japoński klasyk dylemat

03 Kwi 2015, 09:46

RWD albo 4x4 wg mnie. Supra to marka sama w sobie, która wywołuje emocje wśród miłośników japońskiej motoryzacji i na niej bym się skupił. Celica dobra dla fana rajdów, bo wygrała sporo OSów :ok:
Żeby wprowadzić trochę rozsądku to szukałbym wśród wszystkich i kupił to co jest w lepszym stanie blacharskim :)
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14217
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Japoński klasyk dylemat

03 Kwi 2015, 10:05

Jeśli masz robić na 300KM+ to 3000gt i przód napęd to będzie pomyłka, lepiej poszukać Mitsu 4wd
Ja jestem za Cellicą, bo lubię tą rajdową otoczkę i historię związaną z tym modelem
Może coś pokroju Nissana 200sx też by Cię interesowało? Wadą tego auta jest to, że większość aut jest już przerobionych na driftowozy
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10748
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Japoński klasyk dylemat

03 Kwi 2015, 10:34

Niee nissany jakos nie bardzo moj gust , sa ladne ale tez tak jak piszesz wiekszosc juz jest po modach do driftu najczesciej a ja jak widze auto zrobione do driftu ktore juz jezdzilo w tym sporcie to nie wiem czemu ale wydaje mi sie zajechane. Najbardziej mi zalezy zeby auto ktore kupie mialo zdroowy silnik reszte sam sobie dopracuje dlubanie w autach to przyjemnosc :)
VdaroV
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 03 Kwi 2015, 09:02
Prawo jazdy od: 23 09 1994
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: toyota corolla TS
Silnik: 1.8 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Japoński klasyk dylemat

03 Kwi 2015, 10:36

Tutaj kolega szybki na pewno rozwinie skrzydła i udzieli fachowej pomocy :)
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14217
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Japoński klasyk dylemat

03 Kwi 2015, 10:51

A ile masz kaski na start???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4594
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A3 e-tron ma 204KM i zużywa zaledwie 1,5l na 100 km Audi A3 e-tron ma 204KM i zużywa zaledwie 1,5l na 100 km
    Audi prowadzi intensywne prace nad elektryfikacją napędu przy pomocy hybrydowej techniki plug-in. Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, producent zaprezentuje Audi A3 e-tron. Moc systemowa samochodu ...
    Uwaga rower Uwaga rower
    Kiedy sezon rowerowy w pełni, warto wiedzieć parę rzeczy. Tym bardziej, że niektóre przepisy pozwalają rowerzystom na zbyt wiele, co naraża samego rowerzystę na niebezpieczeństwo. Ale to jest właśnie Polska - ci, którzy ...

  • Re: Japoński klasyk dylemat

    03 Kwi 2015, 13:03

    ok. 20tys bede miec ostatecznie jakas pozyczka do 5 tys jak ebdzie cos naprawde ciekawego. i tak powoli powoli sobie zrobie tego klasyka. :)
    VdaroV
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 03 Kwi 2015, 09:02
    Prawo jazdy od: 23 09 1994
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: toyota corolla TS
    Silnik: 1.8 200km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Japoński klasyk dylemat

    03 Kwi 2015, 13:40

    Ogólnie temat rozległy i to mocno okraszony głupotami teoretyków na różnych forach.

    cel: stricik + ewentualna ćwiara :D
    Kaska 20k na styk od którego zaczynamy coś wybierać. Na początek 3000gt jest do odstrzału ponieważ ceny i dostępność gratów są na poziomie zerowym a do tego wersja N/A żeby coś z nią zrobić wymaga następnej kaski.
    Wpisałeś że 3000gt FWD ale to jest AWD.

    Supra mk3 RWD będzie spox tylko że jakoś nie daże tego auta sympatią za wygląd (gust) no i za silniki które jedni chwalą a drudzy wieszaja na nich psy.

    Celina będzie gitarowa, AWD wymaga więcej kaski oraz w wersji podstawowej dupci osiągami nie urwie ale jak się podrobi to jest fajny czterołap który może pokazać pazury w najbardziej użytecznych prędkościach.

    Ogólnie licz zakup 20k + powoli zbliżysz się do 40k.

    Napisałeś o silniku że polujesz na zdrowy ale 99% już będą nie zdrowe... :mrgreen:

    Wybrałbym celinę, zastanowiłbym się jeszcze nad 300zx TT ewentualnie lex sc 300/400.

    Może zmusisz się do sx200 s14 który serwisuje się jak passat tdi przy np: 3000gt :D

    P.S.

    Uczestniczyłem w kilku projektach oldtimerów jdm i jedno mogę stwierdzić kaska, kaska i jeszcze raz kaska a cały pic polega na tym żeby nie przegiąć bo i tak wyżej tyłka nie podskoczysz a kosztami zbliżysz się np: do evo9 które z w/w typów robi miazgę pod każdym względem.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4594
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Japoński klasyk dylemat

    03 Kwi 2015, 14:50

    Dzieki za ciekawa wypowiedz :) wiec 3000gt odpada teraz dylemat miedzy supra a celica heh co do supry wadliwe sa tylko te silnik 7mgte z tego co wiem 2jz i 1jz sa ok. zastanowie sie jeszcze nad tymi 2 samochodami a z kasa nie mam co robic wiec i kasa sie znajdzie na auto :) ta 4x4 w stocku to wiem ze super szybka nie jest bo scigalem sie z taka moja corolla w ts 192KM do 8tys obr. sie kreci i chyba tym wygralem (no i waga) ale czytalem ze nie jest jakos super trudno w podniesieniu mocy w niej a wtedy to ona startuje jak pocisk :D jeszcze raz dzieki wszystkim za POMOC !!! :D
    VdaroV
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 03 Kwi 2015, 09:02
    Prawo jazdy od: 23 09 1994
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: toyota corolla TS
    Silnik: 1.8 200km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Japoński klasyk dylemat

    03 Kwi 2015, 19:25

    VdaroV napisał(a):co do supry wadliwe sa tylko te silnik 7mgte z tego co wiem 2jz i 1jz sa ok. zastanowie sie jeszcze nad tymi 2 samochodami


    Supra mk3 z JZetem występowała na rynek JP więc w PL tylko swap dlatego proponowałem Ci kopalnie mocy SCka który po wymianie skrzynki na manual jest bardzo ambitnym typem spokrewnionym z suprą4.

    Celina jest :D :ok: kup sobie ją doprowadź do super serii i prostymi zabiegami zrób na około 300KM tak żeby mechanicznie temu sprostała. Więcej nie kombinuj bo szkoda kasy.

    No i jak nie przesadzisz z tunami to masz szansę sprzedać takie auto nie tracąc fortuny a później dokładając parę złociszy można kupić evo7 :ok:

    P.S.

    Co do porównania rolki TSa do turbolotów to trochę inny świat.
    Żeby Cię nie urazić :D powiem tak... TS nie jedzie a sam 2zz przy 3sgte/JZgte itp nawet nie stał.

    W podpisie masz napisane że Twoje auto ma 200KM a skąd to wykrzesałeś :mrgreen: :?:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4594
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Japoński klasyk dylemat

    03 Kwi 2015, 20:20

    Raczej padnie na celice latwiej o czesci no i te 4x4 :D a 300KM napewno mi wystarczy 190+ mi styka a juz rok mam rollke i jeszcze sie nie przyzwyczailem nie chodzi mi o to zeby zrobic auto 100% pod wyscigi , po prostu chce miec japonskiego klasyka i sobie nim powoli jezdzic po miescie a 300KM to hmm :D lepiej miec niz nie miec zawsze kiedys sie przydadza ale mowie najpierw zajme sie wygladem no chyba ze trzeba bedzie zrobic jakies mechaniczne rzeczy wiadomo auto ma swoje lata teraz juz wiem mniej wiecej co i jak Dzieki.
    a co do rollki jest sprowadzona z niemiec i facet mowil ze ma 200KM bo niemiecy w kompie jej cos pozmieniali nie wiem prelude 185KM audi tt , ford 220KM ale chyba dal mi lekko fory bo ruszyl spokojnie chyba nie wiedzial ile mam km :) tez przegral. Mi sie podoba jak na auto bez turba dla mnie jedzie fajnie mi wystarcza. Jeszcze raz dzieki za pomoc.
    VdaroV
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 03 Kwi 2015, 09:02
    Prawo jazdy od: 23 09 1994
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: toyota corolla TS
    Silnik: 1.8 200km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005