Jeep - Cherokee i Grand Cherokee 91'-99'

14 Gru 2010, 23:17

Witam. Mam parę pytań odnośnie "hamerykanów" z lat 91'-99'. Temat zakładam z czystej ciekawości w celu zdobycia informacji na temat auta, nie zamierzam go na chwilę obecną kupować. Wygrzebałem na forum trochę informacji, ale nie wszystkie zaspokajają moją ciekawość więc jakby ktoś mógł uzupełnić moją wiedzę to bardzo proszę o pomoc.

1. Sprawa układu napędowego.
Wiem, że mamy niezależne zawieszenie, są wersje z i bez centralnego dyferencjału, wersje z dołączanym przodem (reduktor full time czy jakoś tak). Które wersje mogą jeździć po czarnym z włączonym napędem 4x4. Jak z trwałością elementów napędowych. Wie ktoś może konkretnie jakie rozwiązania były stosowane w tych samochodach? Fajnie jakby ktoś mógł to sprecyzować.

2. Silniki.
Pomijam diesle, wyczytałem że są delikatnie mówiąc nie fajne, więc interesują mnie benzyny.
Słowo pisane mówi iż najlepszym rozwiązaniem jest 4.0 w automacie. A jakie jest wasze zdanie na temat silników 5.2 i 5.9 ? Oczywiście uwzględniam wysokie spalanie także benzyna + LPG.

3. Wasze osobiste opinie na temat auta, ale nie chodzi mi o teren, a raczej użyteczność na co dzień. Jazda po czarnym, po szutrach, leśnych i polnych drogach, zimą po śniegu (np takim 50cm). Jako pojazd na wycieczkę itp. Stosunek ceny do tego co oferuje auto (egzemplarz w przyzwoitym stanie).

4. Czy są jakieś szczególne różnice między Cherokee a Grand Cherokee ?

Mam nadzieję, że nikt nie będzie na mnie krzyczał bo zauważyłem że Cherokee nie jest zbyt popularnym tematem, a uczucia do tego auta są raczej mieszane, ale mimo to liczę na ludzi dobrej woli :grin:
Dzięki z góry za dzielenie się wiedzą :wink:
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

15 Gru 2010, 00:39

Zacznę od pnkt4. Różnice są dość znaczne w jeździe i komforcie. Cherokee tył resory, przód sprężyny, krótszy. Grand 4 sprężyny. Silnik 4,0 ten sam.
1. Oba sztywne mosty. W Cherokee dostępne reduktory 231 (sztywny przód) jak i 242 (z full timem, centralnym dyfrem). Grand dostęny z 242 oraz 249(wiskoza zamiast cetralnego dyfru w silnikach 5,2 oraz 5,9). Full time umożliwia jazde po czarnym, ale oferuje również Part time ze sztywnym przodem.
2. W Cherokee był oferowany 2,5 lub 4,0, w grandzie 4,0 oraz 5,2. 5,9 w końcówce produkcji modelu ZJ (98 rok). 4,0 + automat to niemal niezniszczalne zestawienie. Wysokie spalanie to pojęcie względne. 20 LPG to 11-12 ON więc koszty porównywalne. Inną sprawą jest awaryjność i koszty części. Ceny części do Jeepów są znacznie niższe niż do np. japońców, ale za super bezawaryjne one nie uchodzą. Proponuję wczytać się w http://www.jeep.org.pl/forum/ i będziesz wiedział wszystko
Obecnie
Jeep ZJ'95 LPG + 4" MT32"
textor2
Początkujący
 
Posty: 78
Miejscowość: Z lasu

15 Gru 2010, 09:44

textor2, zapomniałeś powiedzieć o zajebistości diesli :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6649
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda latem na zimówkach to zły pomysł
    Możesz nie być tego świadomy, ale pewnie w Twoim kręgu znajomych czy sąsiadów znajdzie się ktoś, kto jeździ na oponach zimowych. A może robisz to właśnie Ty? Czy warto tak ryzykować? Nie każda opona potrafi zapewnić ...
    Skoda Octavia - sukces marki ostatniego dwudziestolecia
    Octavia jest podstawą powodzenia SKODY. Model ten przyniósł sukces marce w ciągu ostatniego dwudziestolecia. W 2012 roku auto zostało uznane za bestseller SKODY, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw. SKODA Octavia ...

  •  
    • Warto przeczytać