Jak masz bramkę SGW to diagnostyka pozostaje tylko z narzędzie Witech2. Możesz zastosować taki moduł typu bypass dzięki któremu omijasz to zabezpieczenie np.
[link do oferty na Allegro wygasł] Do diagnostyki może być użyty komputer z MES i odpowiednie interfejsy lub inne kompatybilne interfejsy z FCA, a dla samochodów wyprodukowanych po 31 stycznia 2018 roku potrzebny będzie również bypass bramki SGW.
zygzyg napisał(a):Pytanie w którym miejscu szukać modułu ?
Nie wiem jak w Jeep ale np. w Alfie Giulia bramka SGW powinna znajdować się obok kolumny kierowniczej.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
W nowszej wersji softu (nie pamiętam dokładnie od której to dział) ustawia się flagę wymiany oleju, która następnie przekłada się na adaptację modułu. Tak czy siak adaptację/flagę trzeba ustawić.
Procedura powinna wyglądać tak że podpinasz się pod komputer i w ECU ustawiasz flagę "Wymiana oleju" (niezależne od skasowania kontrolki serwisu). Dalej robisz adaptację modułu UniAir/MultiAir (zależy od rocznika). Na początku w pierwszych latach produkcji trzeba było to robić. Natomiast w nowszych modelach (tak jak pewnie u Ciebie) i aktualnych nie ma opcji adaptacji w AlfaOBD i MultiEcuScan bo tam jest tylko flaga wymiany. Pamiętaj, że przy module UniAir/MultiAir jest dodatkowy filtr siatkowy w śrubie zaraz obok koła pasowego walka rozrządu. Powinno go się wymieniać co 50-70tyś. km w zależności od tego w jakich warunkach się jeździ.