Jeep Compass Multiair wymiana oleju, gdzie znajduje się moduł SGW ?

03 Sty 2022, 22:37

Witam serdecznie. Jak wiadomo grupa FCA wprowadziła blokadę OBD2 w postaci bramki SGW. Są już dostępne na rynku tzw. Bypassy które wpina się do modułu SGW i omija owe zabezpieczenie. Pytanie w którym miejscu szukać modułu ? Chodzi konkretnie o wymianę oleju silnikowego i przeprowadzenie adaptacji listwy zaworowej Multiair po owej wymianie. Na Angielskich i Amerykańskich filmach kasują to niby bez podłączania kompa tzn. trzy wciśnięcia gazu po włączeniu zapłonu. Czy to wystarczy ? Silniki takie same tzn. z Fiata 1.4 lub 2.4. Czy ktoś może wymieniał sam olej i ten problem rozwiązał ? Pozdrawiam
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

04 Sty 2022, 09:40

Jak masz bramkę SGW to diagnostyka pozostaje tylko z narzędzie Witech2. Możesz zastosować taki moduł typu bypass dzięki któremu omijasz to zabezpieczenie np. https://allegro.pl/oferta/sgw-bypass-se ... 8454962118 Do diagnostyki może być użyty komputer z MES i odpowiednie interfejsy lub inne kompatybilne interfejsy z FCA, a dla samochodów wyprodukowanych po 31 stycznia 2018 roku potrzebny będzie również bypass bramki SGW.

zygzyg napisał(a):Pytanie w którym miejscu szukać modułu ?
Nie wiem jak w Jeep ale np. w Alfie Giulia bramka SGW powinna znajdować się obok kolumny kierowniczej.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


W nowszej wersji softu (nie pamiętam dokładnie od której to dział) ustawia się flagę wymiany oleju, która następnie przekłada się na adaptację modułu. Tak czy siak adaptację/flagę trzeba ustawić.

Procedura powinna wyglądać tak że podpinasz się pod komputer i w ECU ustawiasz flagę "Wymiana oleju" (niezależne od skasowania kontrolki serwisu). Dalej robisz adaptację modułu UniAir/MultiAir (zależy od rocznika). Na początku w pierwszych latach produkcji trzeba było to robić. Natomiast w nowszych modelach (tak jak pewnie u Ciebie) i aktualnych nie ma opcji adaptacji w AlfaOBD i MultiEcuScan bo tam jest tylko flaga wymiany. Pamiętaj, że przy module UniAir/MultiAir jest dodatkowy filtr siatkowy w śrubie zaraz obok koła pasowego walka rozrządu. Powinno go się wymieniać co 50-70tyś. km w zależności od tego w jakich warunkach się jeździ.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18

04 Sty 2022, 10:13

Dzięki za odpowiedź. Będę musiał w takim razie poświęcić trochę czasu i poszukać tego modułu, podejrzewam że w Compassie też będzie się znajdował w okolicach kolumny kierowniczej. A odnośnie MultiEcuScan to są oryginały za 350 zł, pewnie nie z wszystkimi dostępnymi opcjami ale jak dla mnie starczy. Też wymyślili z tym SGW :no: Czytałem ostatnio że powstaje nowy koncern samochodowy Stellantis , czyli włosi łączą się z francuzami plus amerykańskie marki i wszystkie ich pojazdy mają mieć bramki SGW z dodatkowymi zabezpieczeniami. Dążą do tego żeby tylko na autoryzowanym serwisie nawet olej wymieniać. Chory się robi ten świat. Niemcy, Japończyki, Koreańcy póki co tego nie wprowadzają tak że te samochody będą najlepszym wyborem. Zobaczymy co z Fordem będzie
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

04 Sty 2022, 10:31

Poszukaj i daj znać jak znajdziesz gdzie on się znajduje bo pewnie komuś jeszcze się przyda.

Te zabezpieczenia SGW żeby odblokować musisz połączyć się z jakąś baza na serwerach FCA i pobierając odpowiedni kod otrzymasz wejście. Aktualnie z tego co wiem tylko programy w ASO mają taką możliwość. Najgorsze jest to że po okresie gwarancji nie ma usługi która by pozwoliła na usunięcie tego modułu lub powinien zostać on dezaktywowany ale tu chodzi o kasę żeby nawet auto pogwarancyjne jeździło do ich serwisów.

zygzyg napisał(a):Czytałem ostatnio że powstaje nowy koncern samochodowy Stellantis , czyli włosi łączą się z francuzami plus amerykańskie marki i wszystkie ich pojazdy mają mieć bramki SGW z dodatkowymi zabezpieczeniami.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak kupujesz nowe auto na gwarancji to masz to gdzieś bo i tak musisz robić serwisy w ASO ale później może się okazać że kolejni nie świadomi właściciele będą mieli problemy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18

05 Sty 2022, 09:18

No jak tylko znajdę więcej czasu to zacznę działać. Nie wiem czy dam radę w tym miesiącu. W sumie jeszcze mi zostało 5 tys, km do wymiany oleju. Ale póki co dzięki za konkretne wypowiedzi.
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

05 Sty 2022, 09:40

Nie ma problemu :) po to mamy forum :ok: Powodzenia :!:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 5079
Zdjęcia: 18
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Wyprzedzanie na czas
    Wyprzedzanie, szczególnie, gdy jest związane ze zmianą pasa ruchu na pas o przeciwnym kierunku, jest niebezpiecznym manewrem. Jeśli dodamy do tego pośpiech i zimowe warunki pogodowe, to otrzymamy okoliczności, które ...

  •