Jeszcze bardziej problematyczny T-6a

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

18 Sie 2019, 13:16

MotoAlbercik napisał(a):Proszę - tu masz takie skrzyżowanie i jest taki znak jak w temacie. Jest bardzo podobnie, z tym, że jest to skrzyżowanie, o którym mowa w temacie. Jadąc od dołu w drogę podporządkowaną, jedziesz prosto. A jadąc drogą główną skręcasz w lewo.
Ja jadąc tą drogą w lewo tak jak idzie nie włączyłbym lewego kierunku bo to jest łuk i jadę zgodnie z przepisami natomiast jadąc prosto musisz opuścić tą drogą i przeciąć krawędź jezdni więc w tym przypadku powinieneś włączyć prawy kierunkowskaz nawet jeżeli jedziesz prosto.

Panowie to ja jeszcze utrudnię :) przykład z drogą jednokierunkową na łuku i rozwidleniem prosto. Dwie różne sytuacje na których widać która droga jest główna poprzez narysowane pasy. Jak byście tu włączali kierunkowskazy?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Moim zdaniem jadąc:
1. Włączamy prawy kierunkowskaz jadąc prosto (przecinamy krawędź jezdni tak jak byśmy zmieniali pas), a w lewo po łuku nie włączamy kierunku
2. Włączamy lewy kierunkowskaz jak mamy zamiar pojechać po łuku a jadąc prosto nie włączamy kierunku.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3556
Zdjęcia: 33
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

18 Sie 2019, 20:11

Cichy77 napisał(a):...bo to jest łuk...
To nie jest łuk. Czegoś takiego nie ma w przepisach. Jedynie jest coś takiego jak zakręt. A to osobna sprawa. To jest skrzyżowanie, tyle tylko, że droga idzie pod innym kątem niż zwykle. Ale ciągle jest to SKRZYŻOWANIE i jadąc w lewo od dołu ZMIENIASZ KIERUNEK JAZDY, bo skręcasz w lewo.
Cichy77 napisał(a): musisz opuścić tą drogą i przeciąć krawędź jezdni
Nie przecinasz ŻADNEJ KRAWĘDZI JEZDNI. Jedziesz prosto i prawą krawędź masz cały czas po swojej prawej.
Cichy77 napisał(a):więc w tym przypadku powinieneś włączyć prawy kierunkowskaz nawet jeżeli jedziesz prosto.
Włączając kierunkowskaz sygnalizujesz zamiar zmiany pasa ruchu, zamiar zmiany kierunku jazdy, zawracania, omijania, wyprzedzania. Jadąc prosto, nie wykonujesz żadnego z tych manewrów. Musisz zrozumieć te pojęcia : Zmiana kierunku jazdy Skrzyżowanie Krawędź jezdni Droga Jezdnia Pas ruchu Pierwszeństwo przejazdu Droga główna Droga podporządkowana
Cichy77 napisał(a):1. Włączamy prawy kierunkowskaz jadąc prosto (przecinamy krawędź jezdni tak jak byśmy zmieniali pas), a w lewo po łuku nie włączamy kierunku
I tu mylisz albo nie rozumiesz pojęcia "krawędź jezdni". Nie przecinasz na tym skrzyżowaniu krawędzi jezdni.
Cichy77 napisał(a):2. Włączamy lewy kierunkowskaz jak mamy zamiar pojechać po łuku a jadąc prosto nie włączamy kierunku.
Tu z kolei mylisz pojęcia skrzyżowania, z określeniem pierwszeństwa przejazdu. To, że jedziesz drogą, a właściwie jezdnią ( droga w tym przypadku to określenie potoczne, które jest faktycznie mylne ) z pierwszeństwem, nie ma znaczenia - cały czas zmieniasz kierunek jazdy. Nawet jak masz pierwszeństwo.
A co zrobiłbyś w takim razie na takim skrzyżowaniu ( strzałki oznaczają jezdnię z pierwszeństwem, czyli w lewo. Na wprost i w prawo jest droga podporządkowana :
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15738
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

20 Sie 2019, 13:51

MotoAlbercik napisał(a):A co zrobiłbyś w takim razie na takim skrzyżowaniu ( strzałki oznaczają jezdnię z pierwszeństwem, czyli w lewo. Na wprost i w prawo jest droga podporządkowana :
To trochę inna sytuacja od tej którą narysowałem nie ma tam żadnych linii ale zjeżdżając z drogi z pierwszeństwem na pewno bym to zasygnalizował kierunkowskazem który bym wyłączył przed samym skrzyżowaniem z drogą w prawą stronę bo z tego co narysowałeś wynika że jest ono równorzędne i trzeba by było przepuścić tych z prawej strony o ile to droga w obie strony.

Powiedz mi gdzie w polskim prawie jest napisane, że zasady ruchu zależą od promienia łuku drogi lub kąta jej załamania? Zmiana kierunku jazdy to nie zmiana kierunku przebiegu drogi. Jadąc kręta drogą, po sekwencji łuków lub po okręgu nie zmienia się kierunku jazdy. Każdy zjazd z drogi oraz zawrócenie na niej jest zmianą kierunku jazdy czy nie?

To jeszcze jedno :) pod jakim kątem droga główna musi skręcać, aby uznać ją za zakręt na którym trzeba włączyć kierunkowskaz?
Poniżej dwa przykłady drogi z łukiem.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



@MotoAlbercik tu przykład kolejny na ten twój z prawą drogą :) tym razem drogi po obu stronach.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3556
Zdjęcia: 33
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

22 Sie 2019, 20:22

Cichy77 napisał(a):To trochę inna sytuacja od tej którą narysowałem nie ma tam żadnych linii

A jakie znaczenie mają tu linie?
Cichy77 napisał(a):zjeżdżając z drogi z pierwszeństwem na pewno bym to zasygnalizował kierunkowskazem który bym wyłączył przed samym skrzyżowaniem z drogą w prawą stronę bo z tego co narysowałeś wynika że jest ono równorzędne i trzeba by było przepuścić tych z prawej strony o ile to droga w obie strony.

Przyjmijmy, że na drodze z prawej ( jadąc od dołu ) jest znak A7 i na drodze od góry też jest A7 ( Nie narysowałem, bo myślałem, że się domyślisz )
Cichy77 napisał(a):Powiedz mi gdzie w polskim prawie jest napisane, że zasady ruchu zależą od promienia łuku drogi lub kąta jej załamania?

Nie ma takiego przepisu, ani zasady określonej w przepisach. Tak więc czy jest to 45 stopni, czy 90 czy 138, nie ma znaczenia.
Idąc tym tokiem myślenia, zadam pytanie - od jakiego stopnia promienia łuku drogi, włączasz kierunkowskaz? Powiedźmy, że na rysunku z tematu promień ma 180 stopni i kierunku w lewo nie włączasz. A jakby miał 90 stopni, to włączyłbyś czy nie? Zakładając, że cały czas mówimy o drodze głównej.
Cichy77 napisał(a):Zmiana kierunku jazdy to nie zmiana kierunku przebiegu drogi.

Zgadza się. Na skrzyżowaniu z tematu mamy dwie drogi - droga główna skręcająca w lewo ( jadąc od dołu ) i droga podporządkowana prowadząca prosto. Tak więc jadąc prosto, zmieniamy drogę, ale nie zmieniamy kierunku ruchu. A jadąc w lewo, nie zmieniamy drogi, ale zmieniamy kierunek ruchu. Przynajmniej wg mnie.
Chyba, że jest inaczej, więc zapytam : wg ciebie, jadąc prosto zmieniamy KIERUNEK RUCHU czy nie? Jadąc w lewo, czyli tak jak prowadzi droga główna, zmieniamy KIERUNEK RUCHU czy nie?
Raz jeszcze przeczytaj co to jest DROGA i co to jest ZMIANA KIERUNKU RUCHU.
Cichy77 napisał(a):To jeszcze jedno pod jakim kątem droga główna musi skręcać, aby uznać ją za zakręt na którym trzeba włączyć kierunkowskaz?

Na zakrętach nie włączamy kierunkowskazów....Włączamy je, jak m.in. zmieniamy kierunek ruchu.
Tu należałoby wiedzieć, co to z kolei jest zakręt....Skrzyżowanie może, ale nie musi być na zakręcie i zakręt nie musi, ale może być na skrzyżowaniu. Jednak co jedno z drugim ma wspólnego? Będąc na zakręcie, nie zmieniasz kierunku ruchu....Kierunek ruchu zmieniasz na skrzyżowaniu bądź połączeniu dróg, bo jest jeszcze coś takiego...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15738
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

23 Sie 2019, 13:27

Wiesz co ja wszystko rozumiem tylko moim zdaniem pewne sytuacje w których zrobisz wszystko zgodnie z przepisami mogą wprowadzać w błąd.

Zobacz np. coś takiego na zasadzie tego skrzyżowania na łuku z drogą na wprost. Jak byśmy mieli tu dwa pasy w jedną stronę idące po łuku i tą drogę na wprost? Jadąc prawym pasem i chcąc pojechać po łuku należało by włączyć lewy kierunkowskaz co z kolei zmyliło by samochody jadące lewym pasem z tyłu bo kierowcy mogli by pomyśleć że zmieniasz pas na lewy, czyż nie?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3556
Zdjęcia: 33
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

23 Sie 2019, 17:37

Cichy77 napisał(a): Jadąc prawym pasem i chcąc pojechać po łuku należało by włączyć lewy kierunkowskaz co z kolei zmyliło by samochody jadące lewym pasem z tyłu bo kierowcy mogli by pomyśleć że zmieniasz pas na lewy, czyż nie?
Zgadza się. Niestety. Ale tak jak napisałeś
Cichy77 napisał(a):Wiesz co ja wszystko rozumiem tylko moim zdaniem pewne sytuacje w których zrobisz wszystko zgodnie z przepisami mogą wprowadzać w błąd

Nasze polskie realia...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15738
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć rzeczy, o których powinien pamiętać kierowca jesienią Pięć rzeczy, o których powinien pamiętać kierowca jesienią
    W zeszłym roku właśnie w październiku miało miejsce najwięcej wypadków drogowych oraz zginęło w nich najwięcej osób. Wraz z nadejściem jesieni pogarszają się warunki atmosferyczne, a więc i drogowe. W jaki ...
    Jaki będzie najmodniejszy kolor samochodów w 2018 roku? Jaki będzie najmodniejszy kolor samochodów w 2018 roku?
    Jeszcze kilka lat temu samochody firmowe kojarzyły się głównie z ubogim wyposażeniem i białym lakierem nadwozia. Nie pozostawało to bez wpływu na ranking najpopularniejszych kolorów. Biel nadal święci triumfy, ...

  • Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    23 Sie 2019, 17:49

    Cichy77 napisał(a):Dzisiaj, 13:27 Wiesz co ja wszystko rozumiem tylko moim zdaniem pewne sytuacje w których zrobisz wszystko zgodnie z przepisami mogą wprowadzać w błąd.

    Zobacz np. coś takiego na zasadzie tego skrzyżowania na łuku z drogą na wprost. Jak byśmy mieli tu dwa pasy w jedną stronę idące po łuku i tą drogę na wprost? Jadąc prawym pasem i chcąc pojechać po łuku należało by włączyć lewy kierunkowskaz co z kolei zmyliło by samochody jadące lewym pasem z tyłu bo kierowcy mogli by pomyśleć że zmieniasz pas na lewy, czyż nie?

    Jeżeli mamy 2 pasy ruchu w jednym kierunku, to na skrzyżowaniu chyba powinna je dzielić linia ciągła.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III i Lancera IX
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2590
    Zdjęcia: 13
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Vitara 2017
    Silnik: 2.0 150KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    23 Sie 2019, 17:53

    yeti65 napisał(a):Jeżeli mamy 2 pasy ruchu w jednym kierunku, to na skrzyżowaniu chyba powinna je dzielić linia ciągła.

    Zazwyczaj tak jest, z tym, że kto nie przekracza linii ciągłej...Tutaj Cichy77 ma rację niestety. Chyba, że na tym skrzyżowaniu nie ma znaków informujących o skrzyżowaniu. Tak naprawdę nigdy na dwupasmówkach nie zwracałem uwagi jak to jest rozwiązane. Ale jutro jadę akurat dwupasmówką to zerknę.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15738
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    23 Sie 2019, 22:15

    Już przestałem śledzić wątek. Za dużo tego. Jak dojdziecie do porozumienia i ustalicie, jak należy postąpić, opiszcie to w ostatnim poście i zamknijcie temat. :mrgreen:
    Gradory
    Zaawansowany
     
    Posty: 543
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 03 Wrz 2018, 21:56
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra K
    Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2018

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    26 Sie 2019, 13:07

    Gradory napisał(a):Już przestałem śledzić wątek. Za dużo tego. Jak dojdziecie do porozumienia i ustalicie, jak należy postąpić, opiszcie to w ostatnim poście i zamknijcie temat.
    Masz wszystko wyjaśnione :) zgodnie z przepisami powinieneś włączyć lewy kierunek jak jedziesz na skrzyżowaniu po łuku w lewo, a jak jedziesz prosto nic nie włączasz. To jest zgodne z przepisami. Teraz proponuję przyjrzeć się kto tak robi jak znajdziecie się na takim skrzyżowaniu :mrgreen:
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3556
    Zdjęcia: 33
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    26 Sie 2019, 13:09

    Najlepiej nie włączać lub włączyć w prawo i lewo, taki kompromis
    Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
    kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 9459
    Zdjęcia: 42
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: Jeszcze bardziej problematyczny T-6a

    31 Sie 2019, 18:04

    Cichy77 napisał(a):Masz wszystko wyjaśnione zgodnie z przepisami powinieneś włączyć lewy kierunek jak jedziesz na skrzyżowaniu po łuku w lewo, a jak jedziesz prosto nic nie włączasz. To jest zgodne z przepisami. Teraz proponuję przyjrzeć się kto tak robi jak znajdziecie się na takim skrzyżowaniu

    Dokładnie.
    A dyskusja wywiązała się raczej z powodu czasami, bzdurnych przepisów w naszym prawie. A jest tego troszkę.
    Wracając do zdjęcia z pierwszego postu, na tym skrzyżowaniu warto jednak stosować się do przepisów i jadąc drogą główną w lewo, włączyć lewy kierunek, żeby ci z drogi podporządkowanej nie rwali się do wyjazdu, a jadąc prosto, nie włączać nic - wówczas ten wyjeżdżający z podporządkowanej, może się domyślić, że jedziesz prosto i włączy się do ruchu. Często też bywa, że wielu kierowców włącza prawy kierunek jadąc prosto - jest to też sygnał dla tych z podporządkowanej, że mogą wyjechać. Aczkolwiek jak dojdzie do kolizji, to potem sprawa nie jest już taka prosta, jakby się miało myśleć, więc ci z podporządkowanej zazwyczaj czekają, aż ten na głównej wykona zamierzany manewr.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15738
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000