Jeszcze bardziej problematyczny t6a

jeszcze bardziej problematyczny t6a

13 Sie 2019, 00:33

A mianowicie jak tu włączyć kierunkowskaz?

W głowie mam bitwę między dwoma opcjami
> jak wjeżdżam na drogę podporządkowaną włączam lewy kierunek, bo schodzę z głównej drogi, która jest kręta
> nic nie włączam, bo jadę prosto
Marcel2727
Początkujący
 
Posty: 52
Rejestracja: 05 Sie 2019, 07:48

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

13 Sie 2019, 01:10

Marcel2727 napisał(a):włączam lewy kierunek

A nie prawy? Z której strony jedziesz?
Gradory
Aktywny
 
Posty: 420
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 03 Wrz 2018, 21:56
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

13 Sie 2019, 01:13

Od samego dołu z drogi, z pierwszeństwem na podporządkowaną.
Marcel2727
Początkujący
 
Posty: 52
Rejestracja: 05 Sie 2019, 07:48

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

13 Sie 2019, 01:17

Włączyłbym kierunkowskach w obu przypadkach: jadąc dalej drogą główną (lewy) i zjeżdżając na podporządkowaną (prawy).
Gradory
Aktywny
 
Posty: 420
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 03 Wrz 2018, 21:56
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

13 Sie 2019, 01:29

A co jeżeli na drodze z pierwszeństwem można zmienić pas na lewy? Teraz nie wiadomo czy jedziesz w lewo, czy zmieniasz pas, robi się nieporozumienie i zagrożenie na drodze.
Marcel2727
Początkujący
 
Posty: 52
Rejestracja: 05 Sie 2019, 07:48

Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

13 Sie 2019, 02:26

Na drodze dwupasmowej będzie pewnie pas do skręcania.
Gradory
Aktywny
 
Posty: 420
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 03 Wrz 2018, 21:56
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Masz zwierzaka? Pamiętaj o zasadach bezpiecznej podróży! Masz zwierzaka? Pamiętaj o zasadach bezpiecznej podróży!
    Co drugi Polak jest posiadaczem zwierzęcia domowego - wynika z badań Kantar Public. Eksperci przyznają, że podróżowanie z nimi jest coraz popularniejsze. Swojego pupila na urlop zabiera nawet 2/3 Polaków. Dbając ...
    Audi "królem wyścigów długodystansowych" Audi "królem wyścigów długodystansowych"
    Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od ...

  • Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 09:03

    Jedziesz z pierwszeństwem dajesz w lewo, jedziesz na wprost dajesz w prawo chyba że inaczej mówią znaki
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8939
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 09:10

    Zgodnie z ustawą należy włączać kierunkowskaz m.in. przy zmianie kierunku jazdy. Znak P6 oznacza rzeczywisty przebieg drogi przez skrzyżowanie z pokazaniem drogi z pierwszeństwem ( grubsza czarna linia ).
    A więc znak ten informuje nie tylko jak biegnie droga z pierwszeństwem, ale, że dojeżdżasz też do skrzyżowania. I jeżeli na tym skrzyżowaniu zmieniasz kierunek jazdy, czyli jedziesz w prawo, lewo lub zawracasz masz obowiązek włączyć kierunkowskaz.
    Tak więc jadąc drogą podporządkowaną, musisz zawsze włączyć kierunkowskaz prawy lub lewy, w zależności w którym kierunku pojedziesz. Jeżeli jesteś na drodze głównej, to jadąc prosto, nie włączasz kierunkowskazu. Skręcając w lewo lub prawo, włączasz kierunkowskaz.
    Gradory napisał(a):Z której strony jedziesz?

    Marcel2727 napisał(a):Od samego dołu z drogi, z pierwszeństwem na podporządkowaną.

    Gradory napisał(a):Włączyłbym kierunkowskach w obu przypadkach: jadąc dalej drogą główną (lewy) i zjeżdżając na podporządkowaną (prawy).

    Błąd - jadąc prosto, nie zmieniasz kierunku jazdy, więc kierunkowskaz jest zbędny. Włączenie prawego kierunkowskazu mogłoby sugerować innym, że skręcasz w prawo np. do posesji albo, że zjeżdżasz na bok.
    Marcel2727 napisał(a):A co jeżeli na drodze z pierwszeństwem można zmienić pas na lewy? Teraz nie wiadomo czy jedziesz w lewo, czy zmieniasz pas, robi się nieporozumienie i zagrożenie na drodze.

    Jeżeli droga z pierwszeństwem ma dwa pasy w jednym kierunku, to prawy będzie do jazdy prosto, lewy do jazdy w lewo. Jeżeli wcześniej jezdnia ma po jednym pasie w każdym kierunku i w pewnym momencie robią się dwa pasy, to wcześniej będzie znak, a właściwie tabliczka typu F, a na każdym pasie będzie znak poziomy typu P. Zanim wjedziesz na lewy pas, oczywiście należy włączyć lewy kierunkowskaz, ponieważ zmieniasz pas na lewy.
    Jeżeli na tym łuku drogi będzie jeszcze jakaś droga w lewo, to również będą odpowiednie znaki, ewentualnie pasy z namalowanym znakiem poziomym. Może być też tak, że znak poziomy P8b, zmieni się na dwa - P8a i P8b. Wcześniej oczywiście będą odpowiednie tabliczki.
    Generalnie zasada odnośnie kierunkowskazów jest jedna - należy go włączać m.in. na skrzyżowaniach, przy zmianie kierunku jazdy.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15580
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 09:12

    Kao napisał(a):Jedziesz z pierwszeństwem skrecasz w lewo, jedziesz na wprost dajesz w prawo chyba że inaczej mówią znaki

    Kao - jadąc na wprost, zmieniasz kierunek jazdy?
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15580
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 09:41

    Właśnie tak myślałem po tym co napisał Gradory, że jadąc w takim przypadku, gdy jedzie się grubą linią nie włącza się kierunkowskazu, a zjeżdżając z grubej na cienką daje się prawy. W sumie to miałem podobne rozmyślenia z posesjami, przecież nie dałoby się zainformować tego, jeśli robi się to tak jak pisze Kao i Gradory.
    Ostatnio edytowany przez Marcel2727 13 Sie 2019, 10:04, edytowano w sumie 2 razy
    Marcel2727
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Rejestracja: 05 Sie 2019, 07:48

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 09:43

    Zmieniasz drogę na podporządkowaną więc włączasz kierunkowskaz, jest to skrzyżowanie tak czy nie?
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8939
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 09:57

    Muszę zgodzić się z MotoAlbercikiem. Dowód :?: Proszę bardzo.
    Wyobraźcie sobie klasyczne skrzyżowanie, a pierwszeństwo ma droga skręcająca w prawo(z naszej perspektywy). Jedziesz prosto z drogi z pierwszeństwem w drogę podporządkowaną. Który kierunkowskaz należy włączyć :?: :lol:
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2452
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 10:30

    No ale to nie jest klasyczne skrzyżowanie wiec nie ma jak tego porównać.
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8939
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
    Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 10:36

    Ale zasady się nie zmieniają. Jakby ta droga z pierwszeństwem skręcała bardziej ostro, to podejrzewam, że nikt nie miałby wątpliwości.
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2452
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: jeszcze bardziej problematyczny t6a

    13 Sie 2019, 11:46

    Panowie, jadąc od dołu droga główna z pierwszeństwem skręca lekko w lewo i jadąc nią dalej nic nie włączamy. Mamy na niej skrzyżowanie z drogą podporządkowaną z prawej strony i jeżeli ktoś chce tam pojechać to musi włączyć kierunkowskaz prawy żeby zasugerować że zjeżdża z drogi którą aktualnie jedzie bo zmienia kierunek jazdy nie jedzie dalej główną drogą która skręca w lewo więc w tym momencie uznajemy że jego kierunek jazdy zmienia się (oczywiście biorąc to dosłownie wyjdzie na to że jedzie prosto :))

    Weźmy taką sytuację, że z tej drogi podporządkowanej chce wyjechać samochód który skręca w prawo. Jak widzi z daleka zbliżający się samochód który włączy prawy kierunek (jadący od dołu w górę) będzie mógł spokojnie wyjechać bo to będzie sygnał, że tamten opuszcza drogę z pierwszeństwem.

    Ja to tak rozumiem i myślę że takie zachowanie w tym przypadku jest normalne i zgodne z przepisami.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2991
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam