Jeździłem testowo nowym Mitsubishi Eclipse Cross - Moje przemyślenia

08 Paź 2020, 01:05

Kiedy zajmowałem się kilkoma rzeczami w mieście w moim 03 Outlanderze, zauważyłem na dziko Eclipse Cross. Pomyślałem sobie,

- Och, w końcu go wypuścili, co?

Więc kiedy usiadłem do posiłku, poszukałem tego. Widok, dla niektórych, kultowa nazwa Eclipse, powraca na coś innego niż dwudrzwiowa klatka, jest ryzykownym posunięciem. Ale przypomniałem sobie, jak Mitsubishi powiedział kiedyś, że od 0 do 60 będzie szybszy niż Lancer - coś, w co wtedy nie wierzyłem, a teraz mogę potwierdzić.

Zadzwoniłem do lokalnego dealera i umówiłem się na spotkanie z jednym z przedstawicieli handlowych, który przez telefon od razu powiedział mi, że nie będzie to samochód, który bym chciał. Pomyślałem sobie,

- Będę tego osądzał.

Mitsubishi przez ostatnie kilka lat zrezygnowało z robienia prawie wyłącznie crossoverów, co inne firmy samochodowe, takie jak Ford, robią dopiero teraz. Z pewnością skoro robią to dłużej niż większość, wiedzą, jak to zrobić dobrze… prawda?

Dotarłem do sprzedawcy. Kiedy spojrzałem do tyłu i od razu wiedziałem, że są kłopoty. „Spojler” samochodu biegł CAŁĄ przez środek tylnej szyby od lewej do prawej. Widoczność będzie problemem. Ale to tylko jedna rzecz. Przejdźmy do reszty.

1,5-litrowa turbosprężarka z przekładnią CVT o mocy nieco ponad 150 KM.

Teraz, dla niektórych, jest to zakręt. ALE, moim zdaniem nie było to z natury rzeczy zerwanie umowy. Małe silniki z wymuszonym indukcją są obecnie powszechne od kilku dni i dopóki nie ma okropnego opóźnienia turbo, mogą być dość energiczne pomimo małej pojemności. A CVT, jeśli są wykonane prawidłowo, mogą być naprawdę dobre. (Często wskazuję na Nissana Juke jako przykład - tamtejsza przekładnia CVT może zachować super agresywne przełożenia, aby maksymalnie wykorzystać ich silnik 1,8 l, i jest zaskakująco szybki we wszystkich aspektach)

Jednak od razu stało się oczywiste, że ten silnik i CVT nie nadają się do noszenia nazwy Eclipse.

Występuje bardzo, bardzo małe opóźnienie turbo przy niskich obrotach przy ruszaniu z martwego punktu. Ale to oznacza, że ​​turbosprężarka też jest naprawdę mała. coś, co ma sens biorąc pod uwagę silnik 1.5L. Nie będzie wystarczającego ciśnienia, aby zakręcić dużą lub nawet średnią turbo, więc mała jest jedyną drogą. Oznacza to więc w najlepszym razie małe ilości doładowania. Stąd 150 ~ HP.

Cóż, to nie znaczy, że nadal nie może być ostry. Z dobrym CVT może pomóc zrekompensować brak mocy. Ale niestety, CVT robi JEDNĄ rzecz, której żadne CVT NIGDY nie powinno robić -

„symuluje” stałe przełożenia. Zaletą przekładni CVT są prawie nieskończone przełożenia, dzięki którym silnik jest bardziej wydajny przy dowolnej prędkości i pożądanym stylu jazdy - ekonomicznym lub agresywnym. Nie zapominajmy, że CVT ma swoje korzenie w wyścigach F1. może i jest dobrą opcją, jeśli jest wykonana prawidłowo. Ale to oczywiste, co się stało.

inżynierowie chcieli zrobić dobry CVT - ale marketing chce, żeby brzmiał tak, jakby miał biegi, ponieważ niektórym ludziom nie podoba się brzęczący dźwięk. Zespół prawny musi spełniać normy emisji. Więc poszedł na kompromis.

CVT będzie udawać, że ma stałe przełożenia, czy ci się to podoba, czy nie. i to NIE jest sposób na skuteczne USZ. Jedyny przypadek, w którym daję na to zgodę, dotyczy przekładni CVT napędzanych łańcuchem. W rzeczywistości mają powód, dla którego nie mogą być bezproblemowe jak te napędzane paskiem. Uważam, że Subaru ma silniki z napędem łańcuchowym, dzięki czemu udało im się użyć go z turbodieslem w krajach poza USA. Te mogą obsługiwać większy moment obrotowy, ale mają bardziej ograniczony zakres przełożeń.

to nie jest jeden z tych przypadków.

Eclipse Cross wykorzystuje niedostatecznie zasilany silnik z błędnie prowadzonym CVT w podwoziu, które ma problemy z żywotnością. Co gorsza - użyli nazwy Eclipse na tej rzeczy. Jedyną rzeczą, którą mogli zrobić gorzej, było użycie na nim nazwiska Lancer.

Ich wersja z napędem na 4 koła ma konfigurację, którą można opisać tylko jako głupią. Nie nazywają tego 2 koła, 4 koła i 4 koła zablokowane. Jego droga, żwir i śnieg ...

Elektryczne wspomaganie kierownicy jest jak większość - nie czuje się dobrze drogi.

wygoda na plecach według mojego przyjaciela jest straszna ze względu na zagłówki.

Ogólnie rzecz biorąc, ten samochód uosabia wszystko, co pochodzi od ludzi, którzy twierdzą, że Mitsubishi nie będzie dłużej w USA.

[...], kocham Mitsubishi, ale mogę powiedzieć, że stracą dużo czasu na inwestowanie w ten samochód. To całkowita zdrada w stosunku do tego, czego oczekuję od tej marki.

Mitsubishi, jeśli NIGDY znajdziesz ten post, oto co robić.

Jeśli NIGDY nie zamierzasz używać nazwy Eclipse lub Lancer w innym samochodzie, MUSISZ użyć 2L Turbo. Stworzyłeś jedne z najlepszych 2-litrowych turbosprężarek, jakie kiedykolwiek wyprodukowano (jak 4G63T). Trzymaj się tego, w czym jesteś dobry. Jednocześnie jesteś teraz częściowo własnością Nissana. Niech pokażą ci, jak zrobić agresywną CVT, która działa lepiej niż się wydaje. Nie rób tego gówna w samochodzie o tych nazwach. Niech CVT zrobi to, co powinno zrobić. I na koniec, jeśli musisz zrobić krzyżówkę, nie rób z tego tylko kolejnego kupca spożywczego. Pierwsza generacja Outlanderów (bez Airtrek) miała prześwit, skok zawieszenia, przyzwoitą moc (do diabła, włożyłeś tam 4G63T z 5-biegową manualną skrzynią biegów w Niemczech !!! Dlaczego nie w USA ???)

Wiesz, jak zrobić dobry samochód. Nie odłóż tej paczki - PROWADŹ to. Bo teraz jesteś w tyle i szybko.
Moosewala
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Lis 2020, 12:17

mega fajna opinia :) dzieki za nia! Przyznam, ze myslelismy o Eclipsie dla zony ale w koncu padlo na inny model. Ale ja za to na poczatku roku kupilem nowe L200 w salonie mmcars w Katowicach i bardzo sobie chwale. wydaje mi sie, ze jednak mitsu slynie z pickupow i to trzeba przyznac,ze doszli tu do perfekcji
wulkan21
Obserwowany
 
Posty: 2

02 Lis 2020, 16:35

MMcars to dno i 2m mułu :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III ,Lancera IX i Vitary 1,6
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3286
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Courier 2020
Silnik: 2.0 150KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019

02 Lis 2020, 23:03

Bralismy go pod uwagę ale ostatecznie zostalismy na outlanderze i to chyba dobra decyzja, fajnie sie go prowadzi. Bralismy w Zabrzu w mm cars bo tu najblizej i tu jazda probna i w sumie dobre warunki
mircia
Nowicjusz
 
Posty: 6

30 Lis 2020, 22:14

moja zona to ma milion pomysłow na sekunde... zabralem ja do salonu mitsubishi w Katowicach zeby sobie poogladala, przejechala sie, zebym potem nie musial wysluchiwac.
broczek
Obserwowany
 
Posty: 1

31 Gru 2020, 13:33

oo wlasnie, moza taka jazda testowa pomoglaby mi sie zdecydowac, do Zabrza w sumie mam niedaleko wiec skocze do ich salonu przy najblizszej okazji
rajderr
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Używana żarówka kontra nowa P21W BA15S - porównanie
    Porównanie takich samych żarówek nowej i używanej po sporym przebiegu w samochodzie. Żarówka o której mowa to model P21W BA15S. Zamontowana była w samochodzie w tylnej lampie i spełniała funkcję ...
    Efekt niewidzialnego Goryla - co to takiego?
    Czy można za bardzo skoncentrować się na jakimś zadaniu? Czy można nie zauważyć osoby przebranej za goryla? Badania naukowe pokazują, że tak(*). Nasz umysł eliminuje niektóre bodźce wzrokowe i słuchowe, żeby w pełni ...

  • 31 Gru 2020, 18:41

    Może by tak ktoś zamknął ten temat, bo tu jedynie reklamę szeptaną sprzedawcy z Zabrza i Katowic uprawiają :naughty:
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III ,Lancera IX i Vitary 1,6
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3286
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Outlander 2019, Courier 2020
    Silnik: 2.0 150KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2019

    01 Wrz 2021, 15:59

    Tylko zeby nie bylo zdziwienia ile kosztuje nowy dwumas do L200. Ja padłem jak zobaczyłem propozycje z ASO - 12 tysiecy samo koło bez sprzegła i bez robocizny. Zamienniki też ponad 5 tysiecy. Niestety tanio nie jest. Najgorszy element to jednak blacharka. Rdzewieją nawet świeże egzemplarze przedliftowe
    LKempinski
    Nowicjusz
     
    Posty: 36