Kampania społeczna - "ZWOLNIJ!"

Kampania społeczna - "ZWOLNIJ!"

12 Lis 2013, 14:07

W ramach Narodowego Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przygotowała nową kampanię społeczną - "ZWOLNIJ!". Kampania jest skierowana do wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Celem kampanii jest podniesienie stanu bezpieczeństwa na polskich drogach, szczególnie wśród niechronionych uczestników ruchu drogowego, a tym samym zmiany zachowań wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Image

W ramach kampanii zostały przygotowane dwa spoty telewizyjne i radiowe.
- "10 mniej ratuje życie. Zwolnij!"
- "...zginęli na pasach, bo kierowca jechał za szybko. Zwolnij!"

Pierwszy spot pt. "10 mniej ratuje życie. Zwolnij!" przedstawia fakty dotyczące przebiegu wypadku drogowego z udziałem niechronionego uczestnika ruchu – pieszego. W spocie porównano skutki wypadku drogowego i konsekwencje dla pieszego przy założeniu, że samochód porusza się z prędkością 60 km/h i 50 km/h.

Drugi spot pt. "...zginął na pasach, bo kierowca jechał za szybko. Zwolnij!" przedstawia prawdzie historie o ludzkich tragediach. Są to trzy historie:
1. Karola, który zginął potrącony przez samochód w terenie zabudowanym. Wracał do domu ze szkoły. Wypadek miał miejsce 9 lat temu, miał wtedy 9 lat. Przyczyną była nadmierna prędkość. W spocie występują jego rodzice.
2. Seweryna, który zginął 4 lata temu potrącony przez samochód w terenie zabudowanym. Wracał do domu z zakupami. Przyczyną była nadmierna prędkość. W spocie występuje jego żona i dzieci.
3. Ania, która zginęła 6 lat temu, na przejściu dla pieszych wracając do domu. Przyczyną była nadmierna prędkość. W spocie występują jej rodzice.

Realizacji spotu podjęła się firma Mojotribe – pan Marcin Suchy. Spot wyreżyserował Rafael Lewandowski.

Wszyscy sprawcy tych ludzkich tragedii otrzymali prawomocne wyroki skazujące.

Z oficjalnych danych wynika, że tylko w 2012 roku około 50% wszystkich ofiar wypadków drogowych stanowią niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, tj. piesi, rowerzyści, motorowerzyści i motocykliści. Od lat dane te są zatrważająco wysokie i plasują Polskę na jednym z ostatnich miejsc w Europie, pod względem zagrożenia udziałem w wypadku drogowym.

Kampania prowadzona będzie od 31 października do 6 grudnia 2013 r. w stacjach ogólnopolskich i kanałach tematycznych oraz w stacjach radiowych.

Projekt finansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013.

źródło: KRBRD
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Kampania społeczna - "ZWOLNIJ!"

12 Lis 2013, 14:46

Popieram takie kampanie! Warto czasem trochę zwolnić, ale zdarza się że sami piesi są winni nie rozglądając się przed przejściem wchodzą bezpośrednio pod samochód. Wtedy przeważnie dla kierowcy jest już za późno na jakąkolwiek reakcję i nie jest w stanie nic zrobić. Piesi powinni zrozumieć też inne aspekty poruszania się po drogach i to że np. poruszając się w nocy po drodze odblaski mogą im uratować życie!
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5960
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Kampania społeczna - "ZWOLNIJ!"

13 Lis 2013, 21:46

Bardzo dobra kampania. Wedug mnie, dobrze nakręcone i nagrane spoty. Dające dużo do myślenia. Sam nie wiedziałem, że 10km/h podczas hamowania robi taką różnicę. Miejmy nadzieję, że będzie skuteczna i na polskich drogach będzie choć troszkę bezpieczniej.
Przydałaby się jednak podobna kampania dla innych użytkowników jak piesi czy rowerzyści aby i oni uświadomili sobie, że muszą dbać o swoje bezpieczeństwo.
Sensei
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Rejestracja: 02 Sie 2012, 14:40
Prawo jazdy od: 01 01 2003

Re: Kampania społeczna - "ZWOLNIJ!"

13 Lis 2013, 22:44

Sensei napisał(a):Przydałaby się jednak podobna kampania dla innych użytkowników jak piesi czy rowerzyści aby i oni uświadomili sobie, że muszą dbać o swoje bezpieczeństwo.

Jestem za! Chociaż obecna kampania jest skierowana do wszystkich uczestników ruchu to jednak największy nacisk jest na kierowców. Takie kampanie trafiające bezpośrednio do pieszych na pewno by się przydały.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4463
Zdjęcia: 10603
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Płyn hamulcowy - nasze bezpieczeństwo na drodze Płyn hamulcowy - nasze bezpieczeństwo na drodze
    Stan płynu hamulcowego nie jest badany w czasie obowiązkowych przeglądów przez Stacje Kontroli Pojazdów, ale doświadczenia mechaników jasno pokazują, że po polskich drogach porusza się wiele aut, w których ...
    BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance BMW 520d EfficientDynamics Edition BluePerformance
    Przyjazny dla środowiska, zrównoważony ekologicznie, nowatorski – oto atrybuty, jakimi musi wyróżniać się zwycięzca w tej kategorii. Najlepsze pod tym względem okazało się BMW 520d EfficientDynamics Edition ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      GTP Light