Kia Ceed 2 - led reflektor przód jak naprawić?

29 Sie 2017, 14:25

Ta część ma 7 pinów nie 6 i nie jest to tranzystor tylko dwukanałowy niskoszumowy regulator. Siódmy pin a w zasadzie pad jest pod spodem.
Ten element to jedno z wielu uszkodzeń na płytce.
Naprawa oświetlenia samochodów osobowych.
Regeneracja reflektorów i przetwornic LED, XENON.
edio
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 2
Auto: BMW 3 E90
Silnik: R6 2,5L 218KM

29 Sie 2017, 19:47

Nie dałem rady dziś dotrzeć do sklepu, życie i praca a tu przed domem auto z wymontowanymi lampami :unsure:
Co do lutowania to tylko stacją lutowniczą z IR lub hotair, czyli na podczerwień lub gorące powietrze.
Ale jak mamy diagnozę i część do wymiany to naprawa polegająca na wylutowaniu i wlutowaniu trwająca 5min maxymalnie, w uczciwym warsztacie powinna kosztować ok 20-50zł
markooo
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 01 01 1991
Auto: Kia ceed

29 Sie 2017, 22:52

markooo napisał(a): Gratuluję, naciągaczy nie brakuje ale Ty nim chyba nie jesteś

Na pewno potrafisz cwaniakować i obrażać ludzi.

markooo napisał(a): Co do lutowania to tylko stacją lutowniczą z IR lub hotair, czyli na podczerwień lub gorące powietrze.

Na pewno potrafisz powielać to co inni już wcześniej napisali.

markooo napisał(a): Problem jest opisany na rosyjskiej stronce... Ten tranzystor, który zazwyczaj się psuje ma 6 pinów po trzy na stronie...

Potrafisz także powtarzać głupoty i wprowadzać w błąd.

markooo napisał(a): Ale jak mamy diagnozę i część do wymiany to naprawa polegająca na wylutowaniu i wlutowaniu trwająca 5min maxymalnie...

Pewne jest również, że o elektronice nie masz bladego pojęcia.

Za to fajnie rymujesz
markooo napisał(a): edio idio
to może zajmij się raperką albo pisaniem wierszy jak chcesz zabłysnąć.
Naprawa oświetlenia samochodów osobowych.
Regeneracja reflektorów i przetwornic LED, XENON.
edio
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 2
Auto: BMW 3 E90
Silnik: R6 2,5L 218KM

29 Sie 2017, 23:28

Elementy półprzewodnikowe znajdujące się na płytce nie są dostępne na polskim rynku. Można natomiast kupić zamienniki tranzystorów mocy, timera i regulatora. Kondensator w razie wymiany musi być na 50V i ponad 100 stopni, ponieważ układ podczas pracy nagrzewa się na "stole" do 80 stopni w temperaturze pokojowej.

Najtrudniejsze elementy do wylutowania i przylutowania to: tranzystory mocy, kondensator elektrolityczny oraz 7-mio pinowy regulator.
Uwaga! przy wylutowywaniu tranzystorów zachować szczególną ostrożność
gdyż bardzo łatwo urwać pady lutownicze pod C i E. Przed pracą należy zeskrobać wykałaczką pozostałości topnika dokoła tranzystora i dokładnie obejrzeć w co najmniej 10-cio krotnym powiększeniu czy lut pod tranzystorem nie jest pęknięty. Bo zazwyczaj jest.

Przed lutowaniem płytę należy wygrzać. Następnie powoli rozgrzać do temperatury jak najbliższej topnieniu spoiwa jednak nie przekraczającej poziomu bezpiecznego dla elementów elektronicznych. Lutowanie musi odbywać się na gorącej elektronice ponieważ podłożem jest radiator absorbujący ciepło i uniemożliwiający poprawne lutowanie.

Jeśli nie chcecie w nieskończoność wymontowywać lamp ze swoich samochodów to do naprawy podejdźcie rzetelnie i naprawcie od razu wszystko co trzeba, bo jak wspomniałem, rzeczony regulator to jedno z wielu uszkodzeń.

Najlepiej zdemontować wszystkie elementy, wyczyścić pola lutownicze i wszystkie elementy ze starego lutowia, przetestować co się da i przylutować ponownie na bardziej elastyczną cynę.
Przy odrobinie szczęścia może okazać się, że wszystkie elementy są sprawne a jedyne uszkodzenia to 30-40 pękniętych punktów lutowniczych.

Skutki byle jakiej partaniny będą następujące: ledy nie świecą po rozgrzaniu i wystudzeniu, ledy nie świecą po kilku dniach lub godzinach, ledy świecą tylko jasno, ledy świecą tylko na część mocy, świeci tylko pół listwy lub wytapia się pin masowy w głównym złączu lampy.
Naprawa oświetlenia samochodów osobowych.
Regeneracja reflektorów i przetwornic LED, XENON.
edio
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 2
Auto: BMW 3 E90
Silnik: R6 2,5L 218KM

01 Wrz 2017, 19:39

edio nie wymądrzaj się bo masz stację lutowniczą, tylko podpowiedz forumowiczom bo domniemam, wiesz jaki to zamiennik? ludzie sami zdecydują czy naprawić samemu czy chcą ci dać zarobić. Moje reflektory okazało się że są na gwarancji i KIA je wymieni, w Polsce wymieniono już 10000sztuk
markooo
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 01 01 1991
Auto: Kia ceed

02 Wrz 2017, 09:12

Gdyby można było kupić identyczny zamiennik regulatora, tzn. o identycznych parametrach, rozmiarach i układzie wyprowadzeń, czyli po prostu pasujący do wlutowania w to konkretne miejsce, to wbrew twojej opinii, podałbym już dawno jego oznaczenie. Jednak niestety identycznego w żadnej polskiej hurtowni nie znalazłem. W takiej sytuacji nikt tego nie jest w stanie zrobić w warunkach domowych/garażowych. Natomiast jeśli ktoś potrafi sam zlokalizować tę kość, oznacza to, że jest w stanie poradzić sobie z ewentualną wymianą.

Napisałem, żeby zrobić dokładną inspekcję w powiększeniu min 10x i poszukać kilkudziesięciu "urwanych" lutów. Każdy z elementów może mieć urwane wszystkie punkty lutownicze a trzymać się jedynie na kleju (pozostałościach topnika). Włącznie z tymi dużymi lutami pod tranzystorami mocy, 7-mio pinowym regulatorem itp.. Może elementy nie padły, prawdopodobieństwo pół na pół. Jednak nie pomniejsza to ilości pracy jaką trzeba włożyć w naprawę, konieczności posiadania odpowiednich narzędzi i chociaż podstawowej wiedzy z zakresu diagnostyki w tej dziedzinie.

A ty, nie mając zielonego pojęcia o temacie, nie wypisuj głupot, nie powtarzaj nierzetelnych informacji z jakiegoś ruskiego forum i nie obrażaj innych bo sam jesteś cwaniak.

ps. na marginesie to ciekaw jestem, jak ci wymienili na gwarancji takie podziurawione lampy?
Naprawa oświetlenia samochodów osobowych.
Regeneracja reflektorów i przetwornic LED, XENON.
edio
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 2
Auto: BMW 3 E90
Silnik: R6 2,5L 218KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowy model Renault 4 świętuje 60-lecie
    W 2021 roku mija 60 lat od wprowadzenia Renault 4. Historia tego modelu to prawdziwe succes story. Na przestrzeni trzydziestu kilku lat sprzedano łącznie ponad 8 milionów sztuk Renault 4 w ponad 100 krajach. Renault ...
    Grillowanie, wyjazdy czy wesela - wczorajszy kierowca
    Letnie grillowanie, wyjazdy czy wesela często łączą się ze spożywaniem alkoholu. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że w takiej sytuacji często nie są zdolne do prowadzenia samochodu nie tylko tego samego wieczoru, ...

15 Wrz 2017, 19:57

Edio.
Bardzo dziekuje za obszerne wyjsnnienie tematu,jednak w jaki sposob wyciagniesz ta plytke robiac tylko dwa nawierty na obudowie??
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

16 Wrz 2017, 07:57

Robisz nawierty nad wkrętami, tu gdzie jest złącze elektronika-led średnica 7-8 mm, ponieważ przez ten otwór odkręcasz wkręt, odpinasz a później zapinasz wtyk, musi być trochę pola manewru, drugi otwór wystarczy 3mm. Odpinasz wtyczki, odkręcasz dwa wkręty mocujące płytkę i wyjmujesz ją przez otwór żarówki z czarno/żółtym zasilaniem.

Kia Ceed 2 - led reflektor przód jak naprawić?

Tylko ostrożnie przy wierceniu. Jak pociągnie Ci wiertło w dół, to nieodwracalnie uszkodzisz elektronikę. Najbezpieczniej jest wiercić ręcznie.
Naprawa oświetlenia samochodów osobowych.
Regeneracja reflektorów i przetwornic LED, XENON.
edio
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 2
Auto: BMW 3 E90
Silnik: R6 2,5L 218KM

19 Wrz 2017, 19:38

Wyjmujesz ta plytke przez ta dziure jak odkrecisz zaslepeczke ta co jest pokazana na zdjeciu? (ta od dolu),przejdzie przez taki maly otwor??
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

19 Wrz 2017, 19:42

Czy plytka zmiesci sie przez taki maly otwor?
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

20 Wrz 2017, 10:08

W ASO reflektory wymieniają na gwarancji (tych z tą wadliwą płytką już podobno nie produkują). Każdy egzemplarz Ceed'a II jest jeszcze na gwarancji, więc kto auto w ASO serwisuje to niech jedzie wymienić ;)
davv2704
Obserwowany
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 08 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Hyundai Accent
Silnik: 1.3
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2017, 22:41

Sugerując się hasłem "7 lat gwarancji" to tak . Jednak tylko teoretycznie. To, że każda jest jeszcze na gwarancji mocno mija się z prawdą. Musi zostać spełniony szereg warunków, o których nie napisałeś, a może po prostu nie wiesz. W każdym razie spróbować zawsze warto. Tu absolutnie masz rację.
Odnośnie nowej, poprawionej wersji elektroniki nie mogę się wypowiedzieć, gdyż jak do tej pory nigdy się z nią nie spotkałem. Może dlatego, że się nie psuje, a może dlatego, że to mit.
Na pewno zrobili dobre ledy. Jednak sterowanie jest takie, jakie jest. A "podobno" - robi sporą różnicę.
Naprawa oświetlenia samochodów osobowych.
Regeneracja reflektorów i przetwornic LED, XENON.
edio
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 2
Auto: BMW 3 E90
Silnik: R6 2,5L 218KM

21 Wrz 2017, 23:08

Żeby spełnić warunki tej gwarancji trzeba serwisować auto w ASO. Jak zepsuje Ci się reflektor - w ciągu gwarancji Ci to zrobią (gwarancja obejmuje między innymi skrzynię biegów, silnik i elektronikę). Mi nie robili problemów, po prostu zamówione części i naprawa. Tutaj trzeba "pochwalić" Kie, że nie robi problemów. Co prawda trzeba płacić za każdy serwis w ASO, ale takie awarie zdarzają się nie tylko u Kii/Hyundaia. Wymiana takich reflektorów na własny koszt pewnie by sporo kosztowała (mówię o ASO, a nie używkach z allegro). Kto ma gwarancję niech jedzie i nie kombinuje ;)
davv2704
Obserwowany
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 08 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Hyundai Accent
Silnik: 1.3
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Paź 2017, 01:48

Potwierdzam. Nowa elektronika sterująca światłami dziennymi LED ma zupełnie nową konstrukcję. Zdecydowanie mniejsza ilość elementów elektronicznych, dużo mniejsza ilość wydzielanej energii cieplnej. Zapowiada się bezawaryjnie. Jak będzie pokaże czas.
Naprawa oświetlenia samochodów osobowych.
Regeneracja reflektorów i przetwornic LED, XENON.
edio
Nowicjusz
 
Posty: 24
Zdjęcia: 2
Auto: BMW 3 E90
Silnik: R6 2,5L 218KM

30 Paź 2017, 10:41

Reflektor trochę inaczej wygląda. Ogólnie jak ktoś nie ma gwarancji to chyba taniej będzie spróbować naprawić ledy chociażby u kolegi edio lub w jakimś serwisie co się tym zajmuje. Oryginalne lampy kosztują 5 tys także... Jak ktoś kupuje używanego ceeda to zwracać uwagę i na gwarancję i na to czy auto miało lampy w aso wymienione. Przy okazji Skoda też ma problemy tyle, że u nich jest trochę inna sprawa, bo klosze są nieszczelne.. Także jak widać dłuższa gwarancja czasem się przydaje. W superbie nowe klosze z pełnym ledem to koszt przypuszczam 5-8 tyś, także zwracać uwagę na lampy (mówię do posiadaczy samochodów różnych marek).

Jak ktoś jest zainteresowany to mogę wstawić zdjęcie jak nowy reflektor wygląda ;)
davv2704
Obserwowany
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 08 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Hyundai Accent
Silnik: 1.3
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000