Dejf napisał(a):Dodatkowe pytanie czy 1.6 CRDi ma dwumas?
Nie ma.
Generalnie jak bym miał wybierać pomiędzy tymi silnikami to celowałbym w 1.6 CRDI (D4FB) który uchodzi za bardziej udany. Masz lepszej firmy układ wtryskowy bo tu jest Boscha a w 1.4 CRDI (D4FC) masz Delphi który potrafił być podatny na wycieki. Nie masz koła dwumasowego co też jest na plus. Nie było większych problemów z DPF i układem wtryskowym. Rozrząd masz na łancuchu ale to w obu wersjach silnikowych tak jest. Czasem w 1.6 problemy sprawiała turbosprężarka i potrafiły przepalać się świece żarowe ale to był problem zastosowanych części i po wymianie świec lub regeneracji turbo problemy raczej nie wracały. W silnikach montowanych w samochodach po 2010 roku już one raczej nie występowały ale zdarzały się problemy z zatykającym się sitkiem paliwa w baku. To jednak nie jest duży problem bo czyszczenie jest w miarę tanie (można to nawet zrobić samemu
).
W obu silnikach trzeba zwrócić uwagę na łańcuch bo potrafił się trochę rozciągać i hałasować szczególnie w okresie z przed 2010 roku.
Dynamika w obu silnikach nie jest powalająca ale myślę, że to może przekładać się jednak na trwałość obu tych jednostek.
Podsumowując lepiej wybrać większą pojemność silnika bo wypada lepiej ale to nie znaczy że mniejsza jednostka jest zła. Ona też porównując ją z innymi dieslami wypada całkiem nieźle i sporo użytkowników Hyundai I30 było zadowolonych z tego silnika.