Kia Sorento 2014 - dane techniczne

Kia Sorento 2014 - dane techniczne

14 Paź 2014, 12:16

Karoseria i podwozie
Pięciodrzwiowe, 7-miejscowe typu SUV, konstrukcja stalowa, samonośna. Do wyboru dwa silniki czterocylindrowe: dwa wysokoprężne, napędzające koła przednie i tylne poprzez sześciostopniową przekładnię manualną lub automatyczną.

dane techniczne">Kia Sorento 2014 - dane techniczne

Jednostki napędowe
2,0-litrowy Diesel o mocy 185 KM
Układ: czterocylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa: 1995 cm3 – 2,0 l
Średnica cylindra x skok tłoka: 84,0 x 90,0 mm
Stopień sprężania: 16,0:1
Moc maksymalna: 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny: 402 Nm przy 1750-2750 obr/min
Liczba zaworów: 16 (4 na cylinder)
Klasyfikacja emisji spalin: Euro 6

2,2-litrowy Diesel o mocy 200 KM
Układ: czterocylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa: 2199 cm3 – 2,2 l
Średnica cylindra x skok tłoka: 85,4 x 96,0 mm
Stopień sprężania: 16,0:1
Moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 3800 obr/min
Moment maksymalny: 441 Nm przy 1750-2750 obr/min
Liczba zaworów: 16 (4 na cylinder)
Klasyfikacja emisji spalin: Euro 6

Skrzynia przekładniowa
Manualna (Man): 2.0 CRDi/---, 2.2 CRDi/6-stopniowa,
Automatyczna (Auto): 2.0 CRDi/6-stopniowa, 2.2 CRDi/6-stopniowa

Przełożenia 2.0 CRDi
Skrzynia: Automat
1. 4,651
2. 2,831
3. 1,842
4. 1,386
5. 1,000
6. 0,772

Wsteczny: 3,393
Przekładnia główna 1: 3,195

Przełożenia 2.2 CRDi
Skrzynia: Manualna / Automat
1. 3,538 / 4,651
2. 1,909 / 2,831
3. 1,179 / 1,842
4. 0,814 / 1,386
5. 0,737 / 1,000
6. 0,628 / 0,772

Wsteczny: 3,910 / 3,393
Przekładnia główna 1: 4,071 / 3,195

Zawieszenie kół jezdnych
Przednie: Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów nadwozia
Tylne: Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów nadwozia

Układ kierowniczy
Rodzaj: Zębatkowy, ze wspomaganiem elektro-mechanicznym
Przełożenie/obrotów kierownicy: 14,43:1 / 2,87 (pomiędzy położeniami skrajnymi)
Średnica zawracania: 11,08 m

Hamulce
Przednie: Æ 320 mm, tarcze lite
Tylne: Æ 314 mm tarcze lite

Koła i ogumienie
Standardowe: Felgi 17-calowe ze stopu lekkiego, ogumienie 235/65 R17
Koło zapasowe: Brak, zestaw naprawczy opony

Wymiary zewnętrzne (mm)
Długość całkowita: 4780
Szerokość całkowita: 1890 (bez lusterek zewnętrznych)
Wysokość całkowita: 1685 / 1690 (z relingami dachowymi)
Rozstaw osi: 2780
Rozstaw kół przednich: 1633
Rozstaw kół tylnych: 1644
Zwis przedni: 945
Zwis tylny: 1,055
Kąt najazdu: 16,90
Kąt zejścia: 21,0 0
Prześwit: 185

Pojemność ładunkowa (w litrach, wg VDA)
Za oparciami siedzeń: rzędu I / rzędu II / rzędu III
Wersja 7-miejscowa: 1662 / 605 / 142

Masy (w kg, dla wersji 5-miejscowej)
Silnik 2.0 CRDi: Automat
Masa własna: 1844
Masa całkowita: 2510
Masa przyczepy*: 2000

Silnik 2.2 CRDi: Manual / Automat
Masa własna: 1821 / 1849
Masa całkowita: 2510 / 2510
Masa przyczepy*: 2500 / 2000
*hamowanej; niehamowanej – 750 kg dla wszystkich wersji modelowych

Osiągi
Silnik 2.0 CRDi: Automat
Prędkość maks. (km/h): 200
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 10,4

Silnik 2.2 CRDi: Manual / Automat
Prędkość maks. (km/h): 203 / 203
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 9,0 / 9,6

źródło: Kia
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6835
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na suwak - czy teoria idzie w parze z praktyką? Jazda na suwak - czy teoria idzie w parze z praktyką?
    Minął już ponad miesiąc od wejścia przepisów nakazujących jazdę na suwak. Sprawdziliśmy jak to wygląda w rzeczywistości poruszając się w Warszawie w godzinach szczytu czy faktycznie kierowcy respektują tą zmianę. Jazda ...
    Każdy ma obowiązek, by ratować człowieka w razie wypadku Każdy ma obowiązek, by ratować człowieka w razie wypadku
    Jako potencjalni świadkowie wypadków drogowych powinniśmy być na nie przygotowani – zawsze mieć w samochodzie podręczną apteczkę i co najważniejsze – znać podstawy udzielania pierwszej pomocy. Czasami to ...

  •