KM a NM - pytanie odnośnie wyników pomiaru.

KM a NM - pytanie odnośnie wyników pomiaru.

18 Paź 2018, 11:53

Hej, mam samochód z silnikiem 1.8T który generuje serynie 190km/240nm
Na hamowni wyszło kolejno:
LPG: 172km/271nm
PB: 142km/240nm

Wiem co już mam do zrobienia i powoli działam aby przywrócić serię, jednak mam pytanie z innej beczki. Co powoduje, że mimo tak ogromnego spadku mocy, NM pozostają w normie?
akson
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 30 07 2012
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.0 52km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: KM a NM - pytanie odnośnie wyników pomiaru.

18 Paź 2018, 13:27

akson napisał(a):Co powoduje, że mimo tak ogromnego spadku mocy, NM pozostają w normie?

Turbo/ Nieszczelność układu
Sonda lambda
Przepływomierz
Czujnik położenia przepustnicy
Niskie ciśnienie na cylindrach
To tylko przykłady a przyczyna może być całkiem inna
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9809
Zdjęcia: 50
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

Re: KM a NM - pytanie odnośnie wyników pomiaru.

18 Paź 2018, 13:42

Kao napisał(a):Turbo/ Nieszczelność układu
Sonda lambda
Przepływomierz
Czujnik położenia przepustnicy
Niskie ciśnienie na cylindrach


Tylko że w takich przypadkach to zarówno moc jak i moment spadają, a u niego wyszło że moment jest fabryczny, a moc spadła o 50 KM na benzynie :shock: A to jest niemożliwe jeśli pomiar był wykonany prawidłowo, wygląda jakby zrobili to z błędem albo za krótko wykonywali pomiar (wtedy przy turbo benzynie max moment będzie i tak wysoki, a moc nie bo np. utną wykres przy 4000 obrotów).

Wgl dziwne jest to, że na LPG moc niższa od fabryki a moment wyższy. Dla mnie to ta hamownia coś popsuła. Dziwne wyniki i to bardzo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6837
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: KM a NM - pytanie odnośnie wyników pomiaru.

18 Paź 2018, 22:29

@galakty Wykres jest od 1500 do 6300 obrotów i od około 2800 do 3000 jest pofalowany delikatnie. Wygląda że zrobiony prawidłowo.

Podczas hamowania na LPG zaczął dzwonić katalizator który jest do wywalenia. Strasznie grzeje, spec powiedział, że zatkany.
akson
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 30 07 2012
Auto: Opel Corsa
Silnik: 1.0 52km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Le Mans - to coś więcej niż wyścig! Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Le Mans - to coś więcej niż wyścig!
    Już wkrótce na ekranach polskich kin zobaczymy film Le Mans ‘66, opowiadający o rywalizacji Forda i Ferrari w jednym z najtrudniejszych i najsłynniejszych wyścigów na świecie. Ale to nie pierwsza produkcja ...
    Audi najlepszym producentem w segmencie premium w Niemczech Audi najlepszym producentem w segmencie premium w Niemczech
    Wynik badania instytutu Center of Automotive Management (CAM): Audi najlepszym w Niemczech producentem branży motoryzacyjnej segmentu premium, pod względem bilansu emisji dwutlenku węgla . - Dzięki współczynnikowi ...

  •