Recyrkulacja spalin - niskie napięcie w obwodzie czujnika "C" (zawór EGR)
EGR - Exhaust Gas Recirculation - sensor "C" circuit low
Jednym z głównych problemów może być podszarpywanie podczas jazdy. Występować może też zjawisko za niskich obrotów ale można też nie zauważyć problemu bo nic się niedobrego nie będzie działo z silnikiem, a mimo to problem będzie występował.
- Nagromadzony nagar na samym zaworze, na jego ściankach EGR
- Uszkodzony elektrozawór regulacji objętości EGR
- Uszkodzony, pokazujący złe wartosci czujnik temperatury
- Wiązka przewodów elektrozaworu regulacji objętości EGR
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić podłączenia elektrozaworu czy wtyczki są poprawnie podpięte i czy nie mają powyginanych, zaśniedziałych, skorodowanych lub połamanych pinów. Jeżeli nie będzie widać jakiś uszkodzonych elementów to na pewno kolejną czynnością powinno być wyjęcie zaworu i wyczyszczenie go oraz sprawdzenie czy zawór pracuje lekko i zamyka się do końca.