Rozgrzany katalizator, rząd 1 - wydajność poniżej progu
Warm up catalytic converter, bank 1 - efficiency below threshold
- Spalanie może nieznacznie wzrosnąć.
- Pojawia się kontrolka check engine (MIL).
- Zatankowane kiepskiej jakości paliwo.
- Uszkodzone, brudne lub wysłużone świece zapłonowe.
- Uszkodony czujnik przeływu powietrza w układzie dolotowym.
- Nieszczelności w układzie wydechowym.
- Przerwa w obwodzie sondy lambda lub słabe połączenie.
- Zapchany, uszkodzony katalizator.
- Wypadanie zapłonu (uszkodzona cewka ale nie pojawia się jeszcze błąd z zapłonem)
- Sprawdzenie świec zapłonowych i ewentualna wymiana.
- Podłączenie sondy lambda tej przed i za katalizatorem. Jeżeli będą występowały przerwy w obwodzie lub połączenie jest słabe może to powodować pojawie nie opisywanego błędu.
- Należy zmierzyć czy napięcia na sondach są poprawne i mieszczą się w normie (jeżeli odczyt będzie poza zakresem wymaganych wartości może to oznaczać uszkodzenie sondy).