Błąd P0234

  • Kod OBD II to unikalny numer identyfikujący błąd w samochodzie
  • Rodzaj kodu
  • Kod błędu P0234

    Szczegółowe dane kodu:
    Kod DTC (Diagnostic Trouble Code): P0234.
    Kod szesnastkowy (Hexadecimal Code): 234.
    Kod dziesiętny (Decimal Code): 564.
    Układ (obszar pojazdu): układ napędowy.
    Kategoria kodu (zakres): P0XXX - P3XXX.
    Typ kodu: generyczny, dotyczy wszystkich producentów i jest określony przez normę SAE.
    Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) - obwód wtryskiwacza.
    Marka pojazdu: wszystkie.

    Opis kodu błędu po polsku:

    Stan doładowania silnika - limit przekroczony (przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania)

    Oryginalny opis kodu błędu po angielsku:

    Engine boost condition - limit exceeded

    Jakie mogą być typowe objawy wystąpienia tej usterki?

    - spadek/utrata mocy częściowa lub całkowiata silnika,
    - pojawiająca się kontrolka check engine,
    - praca silnika w trybie awaryjnym,
    - wzrost temperatury w układzie chłodzenia co moze prowadzić do przegrzewania się silnika,
    - odgłosy przypominające stukanie podczas przyspieszania,

    Jakie mogą być przyczyny pojawienia się tego kodu?

    - uszkodzony czujnik ciśnienia tzw. MAP Sensor,
    - uszkodzone piny we wtyczce cujnika MAP Sensora lub jego okablowanie,
    - usterka zaworu N75 (głównej mierze jest sterownikiem działań turbosprężarki, czyli steruje kierownicą łopatek turbiny),
    - zapieczone lub zatarte łopatki kierownicy spalin (VNT – Variable Nozzle Turbine),
    - niesprawny siłownik podciśnieniowy tzw. gruszka turbiny,
    - czasem zdarzają się tego typu problemu po modyfikacjach układu wydechowego (tu wymagana jest odpowiednia ingerencja w ustawieniach sterownika silnika),
    - siłownik zaworu upustowego do zaworu upustowego w turbosprężarce jest uszkodzony/wygięty,

    Możliwe warianty naprawy problemu:

    - sprawdzenie przewodów pod względem pęknięć i innych uszkodzeń,
    - sprawdzenie czujnika doładowania który może być uszkodzony przez co podaje błędne odczyty,
    - źle przeprowadzony proces regeneracji turbosprężarki,
    - brudne lub nieprawidłowo wyczyszczone VNT,
    - niedokładnie skalibrowana sztanga turbiny,


    Jeżeli powyższe informacje związane z kodem P0234 były przydatne dla Ciebie zostaw nam ocenę.
    Ocena: 4.8/5 (12 głosów)
  • Co powinieneś wiedzieć o kodach OBD 2?

    Kilka pytań na które znajdziesz odpowiedź na forum:
    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów - co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny?
    OBD II - On-Board Diagnostics II - sprawdź co oznacza światowy standard diagnostyki pokładowej.
    Tematy z tagiem "OBD" i "OBDII" - sprawdź co piszą inni użytkownicy.

    W przypadku kiedy masz bardziej złożony problem i chciałbyś zasięgnąć porady, pomocy w ustaleniu przyczyny usterki zapraszamy do zadania pytania na forum w dziale: "Diagnostyka samochodowa" podając markę i model auta.
  • Podobne kody błędów OBDII do P0234
  • Komentarze
  • ~Rokiko2020-10-27 16:36:52
    Bardzo często ten błąd pojawia się kiedy turbo zostaje przeładowane. Następuje to wtedy kiedy wzrośnie ciśnienie na cylindrach, zbyt duże ciśnienie spowoduje wzrost temperatury spalin, większe ciśnienie i temperatura spalin uszkodzą elementy silnika – uszczelki, zawory, tłoki, większa temperatura spalin, uszkodzi turbosprężarkę.
  • Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat opisanego kodu błędu to wyślij informację do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [787] korzystając z tej wiadomości na PW

    Przedstawione dane na tej stronie służą tylko celom informacyjnym i nie ponosimy odpowiedzialności za działania które podejmujesz wykorzystując je w stosunku do pojazdów. Pamiętaj że posługując się tymi danymi wszystkie naprawy które wykonujesz robisz na własną odpowiedzialność.