Kolizja drogowa- co ze składką OC?

Kolizja drogowa- co ze składką OC?

08 Maj 2014, 19:35

Witam. Dzisiaj spowodowałem kolizje drogową /wymuszenie pierwszeństwa/, moje auto praktycznie nie zostało uszkodzone ale poszkodowanego nadaje się praktycznie do kasacji. Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądać będzie sprawa ze składką OC, ważne jednak jest to, że auto zarejestrowane jest na mamę, a OC kończy się za kilka dni. Czy jet możliwe ze składką nie wzrośnie, bo ubezpieczyciel jeszcze jakiś sposobem nie będzie wiedział o wypadku? Czy składka może w ogóle wzrosnąć skoro to ja kierowałem samochodem? Proszę o wyrozumiałość, jestem młodym kierowcą i obce są mi jeszcze takie sytuacje /niestety do dzisiaj/.
grunnerg
Obserwowany

Auto: Fiat Grande Punto

Re: Kolizja drogowa- co ze składką OC?

09 Maj 2014, 08:33

grunnerg napisał(a):Czy jet możliwe ze składką nie wzrośnie, bo ubezpieczyciel jeszcze jakiś sposobem nie będzie wiedział o wypadku?

Nie radzę robić czegoś takiego - przy przedłużaniu ubezpieczenia, i tak zapytają, czy w okresie ubezpieczenia nie było szkody. Jak przedłużenie ubezpieczenia przyjdzie pocztą ( a prawdopodobnie tak będzie ) i zapłacisz składkę taka jaka będzie na polisie ( bez uwzględnienia szkody ), to możesz się spodziewać w niedługim czasie przeliczenia. Więc i tak będziesz musiał dopłacić. W sumie nie ty, tylko mama.
Warto przeczytać warunki ubezpieczenia i z nich dowiesz się, ile % mama straci - zazwyczaj jest to albo 5% albo 10%. Może też być tak, że mama zniżki nie straci - niektóre ubezpieczalnie za dodatkową dopłatą proponuja gwarancję zniżki, czyli w razie szkody, zniżki nie są tracone.
Inna sprawa to taka, co mama powiedziała ( a raczej pod czym się podpisała ) zawierając umowę ubezpieczenia. Ubezpieczyciele zawsze pytają, czy samochodem będzie jeździła osoba młoda wiekiem lub młoda stażem. Nie pamiętam ile lat to jest, ale chyba krócej niż 2 lata ma prawo jazdy i 21 lat. Jak podpisała, że nie, a ty jechałeś, to może być wzrost składki.