Kombi C/D do 17 tysięcy

18 Lis 2017, 13:37

Witam!

Swego czasu pomagałem w zakupie samochodu innym, teraz sam potrzebuję Waszej pomocy. W niedalekiej przyszłości planuję zakup ,,nowego'' pojazdu. Wymagania:
1. Wielkość najlepiej segment D, segment C też może być, bo niektóre modele w tym segmencie są dość duże (przyjmijmy, że rozstaw osi powinien wynosić przynajmniej te 2,65m, nie mniej), nadwozie najlepiej kombi, ale inne też może być.
2. Silnik - dobrze współpracujący z LPG, gdyż będę zakładał/kupował z już założonym. Moc w KM nie podaję, gdyż każde auto inaczej waży, przyjmijmy, że 0-100km/h żeby tak miało przynajmniej poniżej 10,5 sekundy, pojemnościowo tak do 2 litrów
3. Sposób użytkowania - 80% trasa, 20% miasto, około 15-17 tys. km/rok
4. Cena - sam samochód tak do 17 tysięcy + 1-2 tysięcy na pakiet startowy
5. Rocznik - wiem, że rocznikiem się nie jeździ, ale za te pieniądze samochód maksymalnie 14-15 letni.
6. Wyposażenie - jak najwyższe, mile widziane podgrzewane siedzenia i tempomat, ale nie muszą być obowiązkowo.

Moje dotychczasowe typy:
1. Audi A4 B6 1.8T 150-163KM 2002r.
2. Honda Accord VII 2.0 155KM 2003r.
3. Toyota Avensis 1.8 129KM 2003r.
4. BMW E46 2.0 143KM 2004r.
5. Volkswagen Passat B5FL 1.8T 150KM 2004r.
6. Citroen C5 II 2.0 140KM 2006r.
7. Peugeot 307 SW 2.0 140KM 2006r.
8. Renault Megane II Grandtour 2.0 135KM 2007r.
9. Peugeot 407 2.0 140KM 2007r.
10. Opel Astra kombi 1.8 140KM 2007r.

We francuzach najbardziej boję się psującej się po latach elektroniki, w oplu, toyocie i hondzie obawiam się nadmiernego spalania oleju, a w przypadku Audi nie wiem czy jest sens wykładać tyle pieniędzy za auto już w tym momencie 15-letnie, lepiej chyba kupić 2 lata młodszego passata b5 i jeszcze z tych 17 tysięcy trochę nawet zostanie.

Co sądzicie o moich typach? Macie jakieś inne propozycje spełniające moje wymagania? Z góry dziękuję :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

18 Lis 2017, 14:03

Petento napisał(a):5. Rocznik - wiem, że rocznikiem się nie jeździ, ale za te pieniądze samochód maksymalnie 14-15 letni.


Rocznik ma znaczenie kiedy zastanawiasz się czy kupić nowe czy dwuletnie. Żadna różnica czy będzie miało 15 czy 17, tutaj już ważniejsza jest kwestia tego jak ktoś o to dbał.

Petento napisał(a):1. Audi A4 B6 1.8T 150-163KM 2002r.


Spoko, ale przepłacisz + masa szrotu na rynku

Petento napisał(a):2. Honda Accord VII 2.0 155KM 2003r.


Spoko, ale na 2003 w dobrym stanie bym nie liczył do 17k

Petento napisał(a):3. Toyota Avensis 1.8 129KM 2003r.


Ok

Petento napisał(a):4. BMW E46 2.0 143KM 2004r.


Bez sensu kupować e46 z r4. Koszty utrzymania prawie jak w r6

Petento napisał(a):5. Volkswagen Passat B5FL 1.8T 150KM 2004r.


Masa sprowadzonego szrotu

Petento napisał(a):6. Citroen C5 II 2.0 140KM 2006r.
7. Peugeot 307 SW 2.0 140KM 2006r.
8. Renault Megane II Grandtour 2.0 135KM 2007r.


Spoko

Petento napisał(a):9. Peugeot 407 2.0 140KM 2007r.


Spoko, ale czy 2007 to nie wiem

Petento napisał(a):10. Opel Astra kombi 1.8 140KM 2007r.


Lepsze pod lpg byłoby 1.8/125 z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego


Vectra c, v70, 9-3, mondeo 3 2.5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Lis 2017, 14:47

Invi dzięki wielkie za spostrzeżenia.

Co do kwestii rocznika, to chodziło mi bardziej o relację ceny do rocznika i to, co w zamian dostajemy - passat b5fl od a4 b6 w wykonaniu nie różni się jakoś mocno, więc chyba faktycznie lepiej kupić 13 letniego passata za 14-15 tysięcy niż szukać 15 letniego a4, gdzie na zadbany egzemplarz potrzeba nawet 17 tysięcy, a auto przecież starsze i statystycznie bardziej zużyte/z wyższym przebiegiem.

Vectra C ciekawe auto, ale ma straszną nadwagę, więc silnik 1.8 odpada, pozostaje 2.0t. Nad Mondeo mk3 myślałem nad egzemplarzem z końca produkcji, ale 2.5 jest bardzo mało ofert, jest opcja 2.0 145KM, ale obawiam się współpracy z LPG.

Volvo i Saaba jakoś pominąłem. Jakie silniki polecisz w tych autach? 2.4 w V70 i 2.0T w Saabie? Nie będzie problemu z serwisem i kosztami użytkowania?
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

18 Lis 2017, 14:57

Osobiście nie kupiłbym ani a4 ani passata ale mniejsza.
BTW to popatrz na octavię I, kupisz laurin&klement z 1.8T, spoko opcja

W V70 każdy silnik będzie ok, przy 2.0T trzeba uważać bo spory % aut z tym silnikiem to przekładane angliki. Ale rzeczywiście wolnossące 2.4 będzie najtańsze w eksploatacji i powinno być bezproblemowe.
W 9-3 1.8t, 2.0t i 2.0T to ten sam silnik. Dwa pierwsze różnią się tylko programem, 2.0T ma też większe turbo od mitsu (słabsze mają garrett'a)

Koszty na pewno nie będą wyższe niż a4/passata

Petento napisał(a): relację ceny do rocznika i to, co w zamian dostajemy


Laguna mk2 fl 2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Lis 2017, 15:22

Dzięki za informacje. Passata i a4 wymieniłem, ponieważ jakby nie patrzeć połowa rynku samochodów używanych w Polsce to właśnie te modele, więc racjonalnie trzeba je też rozpatrywać. Octavia też byłaby ok, tylko tu podobnie problem z dostępnością, pewnie łatwiej będzie znaleźć passata.

Faktycznie laguna ii fl w kategorii stosunek ceny zakupu do tego, co oferuje wypada chyba najlepiej, ale mimo wszystko byłby to zakup wysokiego ryzyka, nawet jeśli po fl zostało sporo poprawione, więc nie wiem, czy bym się przekonał. 2.0t ciężko znaleźć w takiej lagunie, ale 2.0 135KM jak najbardziej, a taki silnik by mi chyba wystarczył. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje albo opinie na temat wyżej wymienionych modeli, to proszę o komentarz.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczne zderzenia boczne pojazdów
    Zderzenie się pojazdów w ruchu stanowiło ponad 55% wszystkich wypadków drogowych w Polsce w 2021 roku. Z tego najwięcej było zderzeń bocznych (7371), w których zginęło też najwięcej osób (443 osoby) ...
    Design Vision GTI - światowa premiera nad Wörthersee
    Zlot GTI Wörthersee to kultowa impreza dla pasjonatów motoryzacji. W 2013 roku spodziewanych jest około 150.000 fanów modelu GTI. W dniach 8-11 maja austriackie Reifnitz będzie dla nich prawdziwą mekką. ...