Kombi/Minivan/SUV LPG, odporność na korozję 2+2 35 tys

29 Lut 2024, 00:07

mjelec napisał(a):to co zostaje na placu boju?
- pojemne (duży fotelik, bagażnik)
- dobre pod lpg
- nie mniej dynamiczne niż obecne
- bardziej komfortowe
- odporne na korozję

Obawiam się, że obecnie takie połączenie nie istnieje, jeśli dodamy jedną cechę, o której nie wspomniałeś na tej liście, a mianowicie niezawodność podobna do Lancera.
Z drugiej strony zależy też co rozumiesz przez odporny na korozję. W nowoczesnych samochodach, które kojarzone są ze swojej odporności na korozję, jeśli mówimy o podwoziu, święte nie są pod tym kątem i trzeba je zabezpieczać we własnym zakresie. Jeśli chodzi o karoserię, to lakiery są raczej cieńsze, niż grubsze, więc do kosztów zabezpieczenia podwozia zapewne dojdzie koszt folii bezbarwnej czy innej ceramiki, aby nie było jakiś przygód z odpryskami.

Przymierz się do Zafiry C 1.4t/1.6t, Ford C Max / Grand C Max (tutaj bezpiecznie 1.6 bez Ecoboosta), choć Opel będzie pewniejszy antykorozyjnie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14126
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Lut 2024, 08:49

Trzeba doliczyć kilka tysięcy na marżę dla handlarza, czyli biorą auto dobre i tańsze od prywatnego i robią z niego dobre i droższe. Czy coś poprawiają? Skoro to na zarobek to można podejrzewac że wszystko po najmniejszej linii oporu, nawet jak coś widzą ze jest do wymiany za jakiś czas to nie wymienia bo im się nie opłaci i nie informuja żeby nie stracić klienta.

Dołożyć 15? a co takiego za 50k można kupić? Myślałem że 10/15/20 to przepisy na minę, a teraz to i 35 mało...
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1

29 Lut 2024, 09:32

mjelec napisał(a):Trzeba doliczyć kilka tysięcy na marżę dla handlarza, czyli biorą auto dobre i tańsze od prywatnego i robią z niego dobre i droższe. Czy coś poprawiają? Skoro to na zarobek to można podejrzewac że wszystko po najmniejszej linii oporu, nawet jak coś widzą ze jest do wymiany za jakiś czas to nie wymienia bo im się nie opłaci i nie informuja żeby nie stracić klienta.


Teoretycznie tak i bardzo możliwe że jest tak jak piszesz ale z drugiej strony handlarz często bierze auta których Janusze nie chcą czyli ogłoszenie bez pięknych zdjęć, durnego opisu, bez detalingu itp. Do tego z doświadczenia wiem że ludzie planując sprzedaż wyjeżdżają auta do zera. Najgorsze są starsze samochody kupione w Pl. Dzwonisz i pytasz a tam tylko jedna odpowiedź "ale proszę pana samochodzik kupiony w salonie" a ja mówię proszę pana pytałem o rdzę i stopień ulepienia a tu znowu "proszę pana autko kupione w salonie.
Co zrobi Ci handlarz ? A no doprowadzi auto do kultury, włoży tanie ale nowe zamienniki, gdzieś dołoży używki, wyczyści samochód i dostaniesz fakturę VAT marże.
Ty masz pewne tematy z bani a inne pozwolą na spokojne zajęcie się autem. Np. nawet jeżeli sá najtańsze klocki i tarcze abe spokojnie na nich pojeździsz i za 20k.km.zrobisz renomowane. Do tego w razie wpadki mając fakturę łatwiej Ci będzie dochodzić swoich praw niż od prywatnego sprzedawcy.

Oczywiście w każdym przypadku trzeba być ostrożnym.

P.s.

Teraz sprzedaje fajne auto (nie takie jak szukasz) i wystawiłem je z wyższá ceną ale że w całej Europie w ogł.jest ich może 5szt.to cena zwykła. Mało osób dzwoni bo ogł.bez farmazonu i foty z telefonu ale powtarza się pytanie skąd mam takie auto. A tu historia prosta. Było prawie pół roku w ogłoszeniach, na placu ubezpieczalni pomiędzy dziesiątkami innych aut. Tak wciśnięte że nawet nie było możliwości obejścia auta dookoła a do tego gwóźdź programu bez zderzaka a tak właściwie całego przodu bo po wycenie rzeczoznawcy nikt nie będzie się bawił w składanie. Dla mnie malina bo wszystko widzę a w PL tragedia.
Poszedłem do kantorka sprzedający znał tylko numer auta i czy silnik startuje. Do środka można zajrzeć przez szyby :D

Auto kupione i teraz pomyśl ile osób poza handlarzem kupi tak auto ?

A myślisz że to jest wyjątek ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10487
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Lut 2024, 13:35

mjelec napisał(a):Dzięki za propozycję, ale nie myślałem o nim bo:
- z testu i zdjęć na otomoto wynika że ma mniej miejsca z tyłu niż Lancer
- 19 egzemplarzy w tym z powershiftem którego nie chce, silniki 1.8 i 2.0 których też nie chce (jak 2.0 to już lepiej Mondeo)
- ciekawsze egzemplarze to bliżej 50k a gdzie jeszcze lpg i pakiet startowy


Nie wiem o czym ty myślałeś ale raczej nie opisujesz to v70
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2458
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Mar 2024, 18:07

Zależy mi na trwałości auta bo czasy niepewne i nie wiadomo czy za kilka lat będzie lepsza opcja do zakupu. Na razie nie widać światełka w tunelu :) . Auto przestronne, mało awaryjne (jakieś pierdoly niskiego kosztu albo coś typu napraw raz i zapomnij na długo) i z fajna mocą na jakieś rodzinne wypady można ratować, a ratowanie małego, mocno zgnitego albo z wyżyłowanym silnikiem trochę mija się z celem. Moje typy:

kombi:
- C5 (do sprawdzenia jak miejsce z fotelikiem RWF) 2.0 pb
- Mondeo 2.0 145km (bo 2.5t pewnie nie do dostania w sensownym stosunku jakosc/cena)
- Fiat Tipo 1.4 t-jet (silniki dobre ale czy na trasy od czasu do czasu nie za słabe do komfortowego podróżowania?) - do sprawdzenia ilość miejsca
- Volvo - szukać V70 lub dołożyć i XC70
- Avensis III

suv:
- CRV 2.0 (dołożyć bo nie w budżecie)
- Fiat Freemont 3.6 (do obejrzenia jeśli chodzi o fotelik) - zdarzają się egzemplarze z PL z tym silnikiem

minivan:
- Zafira 1.4t - trochę mały silnik, może się męczyć na dłuższych trasach
- Espace IV 2.0t - poczytać na temat awaryjnosci ale blacharsko, silnikowo i komfortowo na plus

Jak coś jeszcze jest albo z tej listy ewidentnie się nie nadaje to proszę o komentarz
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1

03 Mar 2024, 23:35

mjelec napisał(a):Moje typy:

kombi:
- C5 (do sprawdzenia jak miejsce z fotelikiem RWF) 2.0 pb
- Mondeo 2.0 145km (bo 2.5t pewnie nie do dostania w sensownym stosunku jakosc/cena)
- Fiat Tipo 1.4 t-jet (silniki dobre ale czy na trasy od czasu do czasu nie za słabe do komfortowego podróżowania?) - do sprawdzenia ilość miejsca
- Volvo - szukać V70 lub dołożyć i XC70
- Avensis III

suv:
- CRV 2.0 (dołożyć bo nie w budżecie)
- Fiat Freemont 3.6 (do obejrzenia jeśli chodzi o fotelik) - zdarzają się egzemplarze z PL z tym silnikiem

minivan:
- Zafira 1.4t - trochę mały silnik, może się męczyć na dłuższych trasach
- Espace IV 2.0t - poczytać na temat awaryjnosci ale blacharsko, silnikowo i komfortowo na plus
wiem, że Twoje oczekiwania co do auta są dość specyficzne, ale ta lista jest od sasa do lasa. Budżetowy subkompakt to zupełnie inna liga od minivana segmentu D (Espace). No i C5 nie jest zbyt dobre, co do Espace nie wypowiem się, bo niby tłukli go 10 czy 12 lat, ale to konstrukcyjnie nadal Laguna II.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14126
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Mar 2024, 00:15

mike napisał(a):bo niby tłukli go 10 czy 12 lat, ale to konstrukcyjnie nadal Laguna II.

A do tego serwis dla prawdziwych zajawkowiczów a to często oznacza $$$.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10487
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Mar 2024, 03:39

Wiem, że rozrzut spory, ale każdy coś w sobie ma i czegoś nie ma :D
To może taka lista:

- Mondeo 2.0 145km /2.5T
- Fiat Tipo 1.4 t-jet
- Volvo - V70/XC70 - choć nie wiem czy mnie stać na utrzymanie...
- Avensis III w ostateczności, odpycha mnie bardzo design tego samochodu (ale nie można mieć wszystkiego)
- CRV 2.0 (dołożyć bo nie w budżecie)
- Fiat Freemont 3.6
- Zafira 1.4t - trochę mały silnik, może się męczyć na dłuższych trasach

Może jeszcze S-Max. Warto szukać przedlifta czy to już na kolejne 5 lat będzie skarbonka? W polifcie ani Mondeo ani S-Max nie ma dobrych silników do LPG
mjelec
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1