Kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

13 Kwi 2016, 18:53

Witam !
Piszę w imieniu mojego taty :) Tatko posiada opla vectre B kombii 1.8 16v z gazem BRC. Vectra służy do jazdy na codzień ale też ciężko haruje w firmie i przewozi kupe rzeczy. Auto właśnie po remoncie silnika i zjada je już ruda. Decyzja zapadła taka że auto będzie służyć tylko w firmie i tatko chce nowe auto koniecznie w kombii PB i LPG do jazdy na codzień. Stwierdził że jak kiedyś padnie vectra to zastąpi ją tym nowym a wtedy jak wiadomo kupi sobie nowe :D on chce wydać do 17 tys zl na auto z PB b gaz chce założyć sobie sam. Osobiście bardzo chce vectre C bo w vectrze B się zakochał XD ja uważam że może za te pieniądze da sie się kupić lepsze kombi :p Bagażnik musi być dość spory, silnik 1.6-2.0 i musi znosić LPG :) spalanie max 12l lpg na 100km :)

Pozdrawiam ;)
MoFE
Nowicjusz
 
Posty: 22
Rejestracja: 26 Mar 2016, 14:29
Prawo jazdy od: 18 06 2007
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel Omega B FL
Silnik: 2.2 16v Y22XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

13 Kwi 2016, 19:09

Moja propozycja Laguna II phII (2005-2007r) z silnikiem 2.0 16V 135KM lub 2.0T 170KM. Auto ma bardzo dobry ocynk i jeśli nie malowana to rudy nie będzie widziany na tym samochodzie. Fakt - bagażnik 500 litrów nie jest największy ale za to samochód bardzo dobrze znosi gaz. Zawieszenie też jest proste w budowie.
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V
Jest: '97 Fiat 126p, '06 Laguna IIphII 2.0dCi, '06 Vel Satis 2.0T, '06 Octavia I 1.6b/g
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 382
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 26 Wrz 2010, 13:55
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphI
Silnik: V6 24V 207KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

13 Kwi 2016, 19:44

Ho ho, masz odwagę na polecanie laguny II. Toż to królowa lawet. Może i w ph II coś tam naprawili ale dorzucasz do pieca silnikiem z turbo! Czy zdajesz sobie sprawę że jeżdżąc szybciej/dynamiczniej, uturbiony silnik spala NAWET DO 4x WIĘCEJ paliwa niż deklaruje producent? Podczas gdy wolnossące jednostki nie przekraczają progu 2x większego spalania gdy je "katujesz/piłujesz".

Nawet na LPG to może udeżyć po kieszeni. Turbo mówimy stanowcze nie.

Zresztą czy znasz kogoś kto chciałby być właścicielem auta z logiem lewarka? W Renault, już samo logo źle wróży.

Ja bym polecił Passat/Vectra, no przede wszystkim coś z hydrauliczną regulacją zaworów. Może Avensis - ale tu nie jestem pewien czy jest ta hydrauliczna regulacja, bo do gazu to będzie lepsze wyjście.

@noisy:
Ja nie twierdzę że LPG ma wpływ na turbinę. Ale jak to zwykle podkreślam: jak auto nie ma turbo - to turbo się w nim nie zepsuje i nie wygeneruje kosztów dla właściciela. A niezależnie od tego czy auto ma być dla firmy czy dla os. prywatnej, to lepiej kosztów unikać. Natomiast nawiązując do spalania - masz rację że ekstrema spalania wypadają przy maksymalnej prędkości. Niemniej jednak to nie jest "zerojedynkowe" czyli przy max prędkości spalanie idzie 4x do góry - tylko rośnie to liniowo (a z turbo, zdecydowanie szybciej niż przy wolnossaku)
Ostatnio edytowany przez voidcall, 13 Kwi 2016, 20:18, edytowano w sumie 1 raz
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 74
Rejestracja: 12 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

13 Kwi 2016, 20:05

Vectra C to dobry pomysł z silnikiem 1.8 140KM lub 2.0T.
Renówek nie polecam, auta podwyższonego ryzyka ze względu na awaryjną elektronikę.
Mimo ze silnik 2.0T Renaulta jest bardzo dobry pod lpg szkoda że reszta kuleje.
Laguna III już wypada lepiej pod względem awaryjności.

Silniki MPI z turbo jak najbardziej się gazuje i gaz nie ma wpływu na turbinę.

Spalanie wzrasta 2-4 razy od deklarowanego przy prędkości maksymalnej i tyczy się to mniejszych pojemności i zależy od kondycji silnika.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2598
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

13 Kwi 2016, 20:59

voidcall napisał(a):Czy zdajesz sobie sprawę że jeżdżąc szybciej/dynamiczniej, uturbiony silnik spala NAWET DO 4x WIĘCEJ paliwa niż deklaruje producent? Podczas gdy wolnossące jednostki nie przekraczają progu 2x większego spalania gdy je "katujesz/piłujesz".

Nawet na LPG to może udeżyć po kieszeni. Turbo mówimy stanowcze nie.

co za głupota opisana słowami Janusza, bez weryfikacji jakie silniki są dobre, a jakie tylko okraszone marketingiem :ok:
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 13274
Zdjęcia: 101
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

13 Kwi 2016, 21:07

A co myślicie jeszcze o Citroenie C5 kombi 2.0 16v ? Też chyba ocynk prawda ? Tata ma jeszcze służbowego peugeota 206 SW 1.4 z LPG i bardzo sobie chwali ;p Bo na razie padła sonda i serwo a tak to jeździ ;p
MoFE
Nowicjusz
 
Posty: 22
Rejestracja: 26 Mar 2016, 14:29
Prawo jazdy od: 18 06 2007
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Opel Omega B FL
Silnik: 2.2 16v Y22XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Active Tourer 2012 BMW Concept Active Tourer 2012
    Koncepcyjne BMW Concept Active Tourer o harmonijnych proporcjach wyróżnia się sportową elegancją, potwierdzając jednocześnie, że kompaktowe rozmiary, funkcjonalność oraz wszechstronność mogą iść w parze z dynamiczną ...
    SKODA Octavia kombi SKODA Octavia kombi
    Gama Nowej Skody Octavii została poszerzona o wersję kombi. Dopłata do wersji liftback wynosi 4000 zł, niezależnie od wersji wyposażenia i silnika. W tej cenie Klient otrzymuje wyjątkowo obszerne i funkcjonalne nadwozie oraz ...

  • Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

    13 Kwi 2016, 21:15

    voidcall napisał(a):Ho ho, masz odwagę na polecanie laguny II. Toż to królowa lawet. Może i w ph II coś tam naprawili ale dorzucasz do pieca silnikiem z turbo! Czy zdajesz sobie sprawę że jeżdżąc szybciej/dynamiczniej, uturbiony silnik spala NAWET DO 4x WIĘCEJ paliwa niż deklaruje producent? Podczas gdy wolnossące jednostki nie przekraczają progu 2x większego spalania gdy je "katujesz/piłujesz".

    Wiesz co... szkoda słów na Ciebie. U mnie jeździła "królowa lawet" przez 8 lat, teraz mam Vel Satisa. Nie toleruję opinii z palca wyssanych. A kto tu ciągle katuje samochody? Samochód w w/w przypadku ma być użytkowy a nie do idiotycznego używania...

    Gdyby nie różnorodność aut to tylko Paski i A6 by jeździły... A w przypadku L2 poliftowej elektronika mocno została poprawiona i jakoś nie widać aut na lawetach...

    Tak, polecam. I jest mnóstwo osób, które poleca. Kolega chciał aby coś zapodać to zapodałem.
    Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V
    Jest: '97 Fiat 126p, '06 Laguna IIphII 2.0dCi, '06 Vel Satis 2.0T, '06 Octavia I 1.6b/g
    Roadkiller
    Aktywny
     
    Posty: 382
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 26 Wrz 2010, 13:55
    Miejscowość: GCH
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Laguna IIphI
    Silnik: V6 24V 207KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002

    Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

    14 Kwi 2016, 07:50

    Laguna przed wersją Fl faktycznie nie cieszyła się dobrą opinią,ale potem było już zdecydowanie lepiej wiec nie wypisuj stereotypów. A co do turbo to nawet jeżeli padnie,koszty jej regeneracji nie są jakieś kosmicznie wysokie,na pewno tańsze niz dwumasy,więc to nie jest żaden problem. Poza tym zarówno renault jak i Citroen maja bardzo dobry ocynk,jeżeli auto nie było uderzone to w modelu C5 nie ma mowy o korozji.
    Salko
    Początkujący
     
    Posty: 211
    Rejestracja: 15 Paź 2015, 08:35
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2001

    Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

    14 Kwi 2016, 14:57

    Tatko się pyta czy da radę kupić za te pieniądze octavie II kombii ? :) bo podoba mu sie octavia i citroen c5 :p
    MoFE
    Nowicjusz
     
    Posty: 22
    Rejestracja: 26 Mar 2016, 14:29
    Prawo jazdy od: 18 06 2007
    Przebieg/rok: 16tys. km
    Auto: Opel Omega B FL
    Silnik: 2.2 16v Y22XE
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

    14 Kwi 2016, 15:02

    W tej oktavi są tylko dwa słabe silniki 1.4 i 1.6 MPI zdolne do opłacalnego zagazowania. Z innych silników 1.9TDI Reszta szrot.
    Lepiej wypada C5 gdzie warto szukać 2.0 a odpuścić 1.8 bo straszny muł.
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2598
    Zdjęcia: 21
    Rejestracja: 17 Lip 2007, 16:30
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy od: 27 02 2003
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: VW Passat
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: kombii segmentu C lub D do 17 tys. zl PB i LPG

    14 Kwi 2016, 18:38

    Zgadzam się się w 100% z tym co napisał Roadkiller.
    Lalka ph2 jest naprawdę dobrym samochodem,silniki benzynowe łatwo zagazować i mamy naprawdę fajnie wyposażone auta.
    alfa145boxer
    Początkujący
     
    Posty: 210
    Rejestracja: 03 Paź 2014, 20:20
    Miejscowość: POZNAŃ
    Auto: Laguna II ph I
    Silnik: 2.0 F4R 135KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004
     
    • Rolls-Royce Dawn
      Kia Carens 2013, kompaktowy MPV
      Puchar Scirocco R 2012, Markus Winkelhock
      Alfa Romeo 2uettottanta Concept