Kompakt do 28tys zl

Re: Kompakt do 28tys zl

15 Wrz 2018, 07:14

Mike nie zachowujmy się jakby w Polsce stale były arktyczne mrozy... średnio od marca do listopada po przejechaniu 3 km mam w pełni rozgrzany silnik. Jak pisałem w pracy mam auto z Turbo, tylko krótkie trasy i na jednej turbinie 230 tys km. Mój teść ma Turbo benzynę, robi tylko krótkie trasy i przez dwa lata nic się nie stało. Porównuje elastyczność diesla i Turbo benzyny.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 652
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Kompakt do 28tys zl

15 Wrz 2018, 07:20

mateusz9986 napisał(a):mam w pełni rozgrzany silnik


Płyn chłodniczy. Nie olej, nie silnik, nie turbinę, nie skrzynię, nie hamulce. To "spora" różnica.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6096
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Kompakt do 28tys zl

15 Wrz 2018, 07:26

Ale tako samo te wszystkie elementy kolega będzie miał nie rozgrzane w wolnossaku oprócz turbiny. Za to w Civicu są zmienne fazy rozrządu sterowane ciśnieniem oleju i też mogą występować w takim razie problemy jak będzie zimny i za gęsty. Nie przesadzamy, na pewno lepiej jak auto robi więcej km a dojazdy 3 km nie są idealne dla żadnego typu. https://autokult.pl/25607,negatywne-efe ... dystansach
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 652
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Kompakt do 28tys zl

15 Wrz 2018, 18:10

Galakty nie warto..
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11422
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Kompakt do 28tys zl

15 Wrz 2018, 19:34

Nie warto, bo tutaj czasem nie wolno mieć swojego zdania :). Powtarzam kolejny raz, Civic to jeden z najlepszych kompaktów na rynku ale nie demonizujmy silników doładowanych.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 652
Rejestracja: 14 Mar 2010, 13:27
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy od: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Kompakt do 28tys zl

20 Wrz 2018, 09:21

mateusz9986 napisał(a):tomekdk to rozumiem że cały czas utrzymujesz benzyniaka wolnossaka na 4-5 tys obrotach i jak wyprzedzasz to już masz te obroty które dają maksymalną moc i moment ?

A po co mam go trzymać na takich obrotach, przy wyprzedzaniu redukuję (nawet o 2 biegi) i ledwo pomyślę o wciśnięciu gazu, już mam te 4-5 tys rpm :mrgreen:
Panowie, porównujecie całkiem odmienne silniki o różnej charakterystyce.
Jestem na etapie wyboru nowego auta i mam świeże doświadczenie na nowoczesnych silnikach (interesuje mnie tylko benzyna) w porównaniu do swojego wolnossaka. Z porównywalnych aut jeździłem astrą K 1,4t 125KM- auto mocniejsze i lżejsze od mojego Lancera.
I szczerze mówiąc ta jazda nie powaliła mnie na kolana.
Na plus wyciszenie przy większych prędkościach, trochę lepsze przyspieszenie, ale tylko w średnim zakresie obrotów, spalanie podobne.
Na minus, bardzo słaby dół, przy toczeniu się na niskich obrotach ze 2 razy mi zdechł. Dosyć anemicznie wkręca się na wysokich obrotach, opóźniona reakcja na gaz.
Nie wiem, może to MIVEC jest tak dobry(I-VTEC pewnie nie gorszy), ale podsumowując, do miasta lepszy jednak jest większy wolnossący benzyniak, niż o zbliżonej mocy małe turbo, a 1,4 turbo to obecnie nie jest jakieś maleństwo. Pewnie gdybym porównywał 3 cylinrowe 1,0 o identycznej mocy jak Lancer to wynik porównania byłby z pewnością jeszcze gorszy.
Ostatnio edytowany przez yeti65, 20 Wrz 2018, 09:42, edytowano w sumie 1 raz
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1950
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Vision RS - model koncepcyjny Skoda Vision RS - model koncepcyjny
    Skoda Vision RS to wyraz wizji przyszłych samochodów kompaktowych marki, utrzymanych w sportowym duchu RS. Ten dynamiczny model swoją światową premierę będzie mieć podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Paryżu. ...
    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało! Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

  • Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 09:41

    Mały silnik - duże turbo = normalne to co opisujesz. Dlatego mi tragicznie jeździło się 1.6 HDi, co z tego że diesel, co z tego że turbo jak nie było tego czuć. Charakterystyka 0-1, albo jest moc, albo nie ma. Przy zmianie biegów na wyższy potrafił stracić moc, znowu turbodziura i czekanie na boosta...

    Turbo to nie wszystko, fizyki nie oszukasz i moc nie bierze się znikąd. Pomijając kwestie ekonomiczne to duża benzyna zawsze będzie lepsza (tak samo diesel).

    Z drugiej strony 125 koni w takiej Astrze (która jest KLOCEM) daje 9,60 kg na KM, w mojej Megane jest to 9,90 kg na KM. Nowe auto z salonu o współczynniku mocy prawie 20 letniego auta. To już "słaby" IS 200 wypada lepiej. I tak wiem, nie jeździłem tym autem, turbo daje niuta i wgl, tylko dlaczego podczas testów i pomiarów (weźcie sobie nawet autocentrum czy innych) ta przewaga turbo nie wychodzi? Spalanie też jakieś mega niskie nie jest, wręcz wysokie. Takie Porsche z 2x takim silnikiem potrafi spalić niewiele więcej...
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6096
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 09:46

    galakty napisał(a):Z drugiej strony 125 koni w takiej Astrze (która jest KLOCEM) daje 9,60 kg na KM

    Ale chodzi o to, że lancer jest jeszcze trochę cięższy i slabszy 10,7kg/KM, a mimo to jakiejś wielkiej różnicy nie było.
    yeti65
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1950
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 09:49

    yeti65 testowałeś chyba najgorszy możliwy silnik turbo :) 1.4T 125KM w Astrze K to koszmarny silnik, potężna turbodziura i strasznie słaby dół (245Nm osiągalne jest dopiero przy 2000 obr/min, w praktyce wydaje mi się, że jeszcze wyżej), cholernie głośny, pali ze 2 l. więcej niż mój Golf. Prywatnie w życiu bym tego auta z tym silnikiem nie kupił.
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2723
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 09:57

    yeti65 napisał(a):Ale chodzi o to, że lancer jest jeszcze trochę cięższy i slabszy 10,7kg/KM, a mimo to jakiejś wielkiej różnicy nie było.


    To tylko niestety liczby, ale np. Golf 4 z 1.6 waży tyle samo i ma mocy mniej więcej tyle samo, a jeździ zdecydowanie gorzej. Pomimo że to 8V to dołu nie ma. Także dana jednostka też ma znaczenie, może po prostu im nie wyszła jak łysy pisze.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6096
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 09:59

    łysy napisał(a):yeti65 testowałeś chyba najgorszy możliwy silnik turbo

    Sądzisz, że Octavią 1,0 115KM jeździłoby mi się lepiej :?:
    Auto i moc jak najbardziej porównywalna do Lancera :mrgreen:
    yeti65
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1950
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 10:07

    Prawda taka, że wolossak wolnnossakowi nierówny, bo dużo zależy od przebiegu momentu i mocy. Mała benzyna z turbo również nie jest fajna gdy pojemności nie ma.
    Każdy inaczej jeździ i trzeba auto dopasować do swoich potrzeb. Ja np chciałem kupić civica VIII 1.8, ale po jednej przejażdżce zrezygnowałem. Po przesiadce z 1.8t brak mocy poniżej 4k rpm był nieakceptowalny. Dlatego dla mnie tylko turbo lub duży wolnossak (takim 325i e90 jeździło mi się bardzo przyjemnie bo i pojemność i moc).
    bartez90
    Aktywny
     
    Posty: 301
    Rejestracja: 05 Cze 2017, 10:22
    Prawo jazdy od: 26 06 2009
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Audi A4 B6
    Silnik: 1.8T BEX 230 km
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 10:23

    yeti65 napisał(a):Sądzisz, że Octavią 1,0 115KM jeździłoby mi się lepiej


    Hmm, chyba podobnie, bo Octavia to kloc, chociaż Ibiza z tym silnikiem odpycha się przyjemnie (testowałem kiedyś).
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2723
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 10:54

    łysy napisał(a):Hmm, chyba podobnie, bo Octavia to kloc,

    Ale tu przecież porównujemy wolnossaka vs turbo benzynę o porównywalnej mocy i porównywalnej masie(Octavia na papierze lżejsza od Lancera o 110kg). Jeżeli nie widać przewagi turbodoładowanego silnika to po co przepłacać-tak, tak te 3 cylindrowe 1,0 są droższe od wolnossących 1,6-przynajmniej nowe, bo w używkach za parę lat może być odwrotnie.
    yeti65
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1950
    Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy od: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
    Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Kompakt do 28tys zl

    20 Wrz 2018, 17:26

    Ostatnio gdzieś zobaczyłem że te 1.4 w Megane mają jakieś problemy z panewkami, to już bardziej 2.0T by się przydało, najlepiej chciałbym się przejechać tymi dwoma
    K_O_z_a
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 30 Sie 2010, 21:25
    Miejscowość: Małopolska
     
    • Citroen 2CV6, 1979 rok
      Moto Piknik Tychy 2009
      Autosacrum 2006
      Chicago Auto Show 2008