Kompakt lub kompaktowy SUV / crossover do 130k

08 Lip 2020, 23:37

Witam,

Mam ochotę zrobić sobie prezent i rozglądam się powoli za nowym samochodem. Dobrze się czuję w samochodach klasy kompaktowej w nadwoziu hatchback. Rozważam jednak crossovera/SUVa podobnej klasy. W naszej 2+1 rodzince jestem jedynym kierowcą. Lubię prowadzić, dlatego samochód musi się dobrze prowadzić, musi cieszyć moje oko zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.

Samochodem chciałbym pojeździć 8-10 lat. Moje przebiegi roczne to okolice 12 tyś km.

Kwota jakiej nie planuję przekroczyć to 130 tyś zł i to już jest maks. Nadto jest jeszcze ubezpieczenie, pakiet serwisowy, opony. Ale generalnie im mniej tym lepiej :)

Silniki rozważam jedynie benzynowe. Preferowane z doładowaniem. Ilość cylindrów nie ma dla mnie znaczenia, może być nawet jedno-cylindrowy o ile ładnie pracuje.

Bagażnik musi mieć minimum 380l (mój obecny samochód ma tyle). Poza tym z wyposażenia, zależy mi na:
- automatycznej klimatyzacji
- apple car play
- automatycznej skrzyni
- bezkluczykowym dostępie
- kamerze cofania
- felgi 17 cali (nie muszą być większe, ale nie mniejsze)

W oko wpadły mi więc następujące modele:
- BMW seria 1 -> nawet jeździłem, całkiem fajne
- BMW X1/X2 -> trochę leciwe wnętrza i mogą wyjść golasy
- Mazda CX30 -> obawiam się o tą sławetną korozję, w wyposażeniu ma więcej niż mi potrzeba, silniki wolnossące mnie niezbyt przekonują jednak
- Volvo XC40 -> jeszcze nie siedziałem we wnętrzu, może wyjść golas

Koreańczyki mnie jakoś niespecjalnie interesują. Coś ciekawego jednak pominąłem?
Chucky
Obserwowany

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Jak wybrać opony zimowe?
    Często się śmiejemy, że zima potrafi i w styczniu zaskoczyć drogowców, ale po pierwszych opadach śniegu często okazuje się, że najbardziej to są zaskoczeni kierowcy, którzy jeszcze nie zmienili opon na zimowe. ...
    Złote Gwiazdy Magazynu "Wheels" dla Mitsubishi ASX i Pajero